• 1
  • 2
2018-01-12, 16:55
Medlem
Fishurs avatar
Är sjukskriven och får väl inga direkta supersummor varje månad, men brukar klara mig med nöd och näppe. Men efter julmånaden är det värre än någonsin då jag har 508:- kvar och det är två veckor kvar.

Min fråga är om nån av er har koll på nåt bra sms lån eller nåt annat sätt att få in lite snabba pengar då jag måste ha råd med mina mediciner och mat.

Vet att folk är emot sms-lån så ni behöver inte skriva det.

Börjar bli lite desperat och kan inte långa från släktingar heller.

Önskar snabba svar tack.

Ha en bra helg// MvH
Citera
2018-01-12, 17:01
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Är sjukskriven och får väl inga direkta supersummor varje månad, men brukar klara mig med nöd och näppe. Men efter julmånaden är det värre än någonsin då jag har 508:- kvar och det är två veckor kvar.

Min fråga är om nån av er har koll på nåt bra sms lån eller nåt annat sätt att få in lite snabba pengar då jag måste ha råd med mina mediciner och mat.

Önskar snabba svar tack.

Ha en bra helg// MvH

Med 500 spänn klarar du dig med mat iaf, och övriga räkningar är väl redan betalda får jag hoppas?
Nudlar och billig korv kostar kanske 200 kr i veckan - max?
Citera
2018-01-12, 17:03
Medlem
Bronixs avatar
Gå till socialen och be om mer pengar?Förklara läget
Citera
2018-01-12, 17:26
Medlem
Ylleskjortas avatar
Har du inga vänner som kan låna dig cash?

Annars hade jag levt ursnålt och hållt ut. Låter inte värt att ta sms-lån i din sits.

Köp medicinen om du måste och prova att fasta.
Citera
2018-01-12, 17:30
Bannlyst
sälj av nått du inte behöver , blocket annons typ TS , skit i sms lån inte värt det
Citera
2018-01-12, 17:41
Medlem
Fenjal888s avatar
Har du fått de pengar du ska ha från försäkringskassan och så? För man ska ju klara sig trots man är sjukskriven. Eller har du varit lite för slösaktig och försatt dig i en dålig situation själv? Jag försöker inte peka finger utan bara få en uppfattning var du kan vända dig, är problemet inte självvållat så borde man kunna få hjälp av någon myndighet om man söker på rätt sätt.

Annars är ju SMS-lån som du säger en temporär lösning, men räkna med en taskig ränta men det vet du såklart redan. Var säker att du kan betala tillbaka snart, annars blir det problem.
Citera
2018-01-12, 17:44
Medlem
mbrodins avatar
Använd dessa 500 kronor till mat, köp för 250 kr/vecka, sedan begär Du att få dela upp betalningen på medicin via PayEx hos Apoteket, det brukar dom inte avböja såvida man inte har riktigt dåligt kreditupplysning. Att få medicin på kredit gäller endast receptbelagda mediciner.
Senast redigerad av mbrodin 2018-01-12 kl. 17:47.
Citera
2018-01-12, 17:46
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur

Önskar snabba svar tack.

Ha en bra helg// MvH
Sluta gå sjukskriven och börja jobba är nog den bästa lösningen.
Citera
2018-01-12, 17:54
Medlem
Ta inte smslån!! Stå ut med att äta billigt inte gott i två veckor, du har säkert torrvaror och saker i frysen.

Medicinerna kan du välja att få på faktura, och du väljer själv om du vill betala hela beloppet eller lite i taget. Du får ju frikort på mediciner när du kommit upp i 1900 kr om jag minns rätt.

Planerar du din ekonomi med budget för varje månad? Om inte, så börja med det, det är en frihet i att ha koll på sin ekonomi.
Citera
2018-01-12, 18:02
Medlem
Ja för fan, kör på SMS-lån. Den smartaste låneformen av alla.
Låna 300 000 kr o skit i att betala tillbaka. Då blir allt jättebra.

Att låna pengar räddar dig denna månad, men nästa månad då? Då ska du betala allting +ränta och amortering. Hur tänkte du göra då? Ta nya lån för att täcka upp för de gamla lånen?

Stryp dina utgifter. Folk är så dumma i huvudet att de inte har en sparad krona. Du får skylla dig själv.
Sälj av prylar. Du sitter med en telefon eller dator som du skriver med här. Sälj skiten.
Dyra abonnemang.

Köp potatis, ris o annat billigt som du kan äta av. Då räcker pengarna.

Dagens tips: Börja tänk efter före.
Citera
2018-01-12, 18:22
Medlem
färdig ärtsoppa 8kr styck e mitt råd
Citera
2018-01-12, 19:01
Medlem
teamflashhs avatar
Har slutat med julklappar och lyxvaror inför julen. Så mycket mera pengar övers nu!

Köpte du PS VR? Sälj isf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in