2018-01-10, 16:17
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Tänkte kolla om någon vet hur man kan skriva ut delar av t.ex. en pdf utan att behöva editera den innan man skriver ut. Ponera att det är en logotyp man inte vill ha med vid utskrift och det är många filer man skriver ut efter varandra med samma logotyp som jag vill få bort.

Var i kontakt med Brother (märket på min skrivare) men de sa att deras programvara inte stödjer någon sådan funktion och att jag måste göra det på något annat sätt.

Har varit under skrivare->min skrivare->preferenser i windows också men hittar inte någonstans där man kan välja "sektioner" av t.ex. A4:an.

Viktiga är att jag enbart vill skippa utskrift vertikalt men inte minska det horisontellt.
Citera
2018-01-10, 16:29
Medlem
St-Sixtuss avatar
Så här kanske?

https://helpx.adobe.com/acrobat/kb/p...at-reader.html
Citera
2018-01-10, 16:30
Medlem
Du kan ju markera (ögonblicksbild i adobe) och sedan bara skriva ut markerat. Men enklare är väl att nyttja skärmklippsverktyget i windows.
Citera
2018-01-10, 16:43
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Kanske inte var tillräckligt tydlig. Jag vill att de "dimensionerna" ska vara permanenta istället för att jag ska behöva öppna varje enskild pdf och skriva ut, så att om jag markerar 5 pdf, högerklickar och trycker på skriv ut så kommer de alla ut som jag vill ha de.
Citera
2018-01-10, 16:53
Medlem
kodsnickrarns avatar
Finns nog inget annat sätt än att redigera pdf:erna och ta bort (eller dölja) det oönskade...

Om alla pdf:erna är uppbyggda på samma sätt borde det gå att hacka ihop ett litet program
som skulle kunna göra det m.e.m. automatiskt dock.

/K
Citera
2018-01-10, 17:00
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Finns nog inget annat sätt än att redigera pdf:erna och ta bort (eller dölja) det oönskade...

Om alla pdf:erna är uppbyggda på samma sätt borde det gå att hacka ihop ett litet program
som skulle kunna göra det m.e.m. automatiskt dock.

/K

Ok tack. Var rädd för det. Får se om det är något som är värt att investera i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in