Citat:
Ursprungligen postat av
Mimur
Skivarp kan jag nog minnas att det var, ja. Jag hade i o f s för mig att de hade finskt påbrå.
I Bjärredfallet så får jag det till att bägge de vuxna boende där är gifta men de har inte samma efternamn. Den på adressen boende kvinnan har inte mycket skrivet på sociala medier heller, vad jag kan se. Men jag är inte med på alla sådana så det kanske någon annan vet?
I Skivarp var det gasläcka med kombinerad fylla som orsakade att ett antal män dog. Dessa var b.la en finne och en herre som lystrade till ett ungersktklingande efternamn.
Skatteexperten i Bjärred framstår som väldigt målinriktad, han har väldigt imponerande cv och antagligen har karriären varit spikrak och haft hög prioritet.
Han har studerat intensivt , forskat och arbetat hela tiden. Knappast någon som tagit ett sabbatsår för att resa eller slappa. Undrar om han ens har haft andra intressen än jobbet och familjen ?
En perfektionist som inte tolererar nederlag, men något gick snett. Skatteexperten blev pressad och då rasade hela hans värld samman. Ungefär samma sak med japanerna som beger sig till Aokigahara-skogen när de kuggat tentan eller fått sparken från företaget.