2018-01-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Skulle snarare säga tvärtom. Att för "genuint" kristna är livets okränkbarhet primärt.

Det beror ju på vilken kristen du talar om, och i vilken del av livets skeende som denne befinner sig i. Jag känner personligen människor som, djupt troende, funnit trygghet i att vandra över till den andra sidan av egen hand. Många med en kristen tro kan nog känna så om man är deprimerad eller suicid.
Citera
2018-01-16, 21:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag vet inte vem det är. Kanske O mamma?

Ytterdörren i filmen är blå så filmen kan inte vara inspelad hemma hos A.

Nix, den damen som har filmen utlagd har inget med vare sig O eller H att göra direkt.
Den andra flickan kan vara O systers mans syskonbarn. Men det är inte solklart direkt.
Citera
2018-01-16, 21:31
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Bara för att man känner någon behöver de inte delge detaljer rörande sjukdom i familjer?

Nej, det behöver dom ju inte men varför sitter man då och deltar i denna tråd med alla dessa spekulationer kring just deras sjukdomar och inte klargör vilken sjukdom det var en gång för alla? Går tydligen bra att skriva en massa andra saker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon1978
Deras kusin heter ju Linnea. Väldigt enkelt att kolla upp. Tjejen som är med i videon heter ju Martina Hedin. Hur i helvete kan det vara samma tjej? Idioter.

Finns mer än en kusin i den familjen... Jo det är kusinens facebook och video. Om flickan i är rätt Agnes vet vi inte!
Citera
Medlem
Citat:
Deras kusin heter ju Linnea. Väldigt enkelt att kolla upp. Tjejen som är med i videon heter ju Martina Hedin. Hur i helvete kan det vara samma tjej? Idioter.

Inte Martina! Ett annat namn på M. Och hon är syster med L****a. Båda de heter H***n i efternamn. Idiot kan du vara själv!
Citera
2018-01-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Ah, ok ... då kanske det religiösa spåret inte håller. "Mamman" som laddat upp klippet är vän med en L* H* (samma efternamn som Agnes).

LH är Oskars syster.
Citera
2018-01-16, 21:34
Medlem
SooFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Är så kanske hon inte var sååååå sjuk trots allt ändå? Vem hade kunnat tro det....

(Om det nu är hon på video verkar vara oklart)

Hoppas det inte är hon i videon...
Iaf inte inspelat i rätt hus med tanke på utsidan.
Citera
2018-01-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
ok , är det inte hon så föreslår jag att filmlänken raderas

Dock syftar bibelcitatet på Exodus

Uttåget ur Egypten till en bättre värld, en text som är viktig inom judarnas religion judaismen.
Och det var den symboliken som blev intressant i sammanhanget.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Exodus

Det är nog fortfarande flickan som dödades. Men jag tror att filmen kan vara inspelad på två platser, möjligen hos en kusin (?) eller granne.
Citera
2018-01-16, 21:35
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Bra ! Välkommen till tråden - det kan behövas lite sans och substans här. Spot On !
Citera
2018-01-16, 21:41
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Nja, vi vet fortfarande ju inte med säkerhet vem som mördade vem eller om barnen ville dö för att slippa lida. Om du inte tål att höra om en teori som min, borde du nog låta bli att besöka Flashback.
Jag skrev att jag tycker att det var den vidrigaste teorin i tråden, inte att jag inte tål den och självklart har du all rätt att framföra den.
Citera
2018-01-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livingthing
filmen ligger på en kvinna M***a W*****m:s fb och i den är en tjej taggad som heter M*****a H***n o som är kusin med Agnes tillika dotter till OH:s syrra LH kanske barnbarn vad vet jag. Kvinnan som filmat o delat verkar vara väldigt kyrklig och det ser man på hennes fb vänner också. Tror det filmats hemma hos henne.
Kära nån - börjar inte den här tråden sväva ut ordentligt i OT-diket nu?
Citera
2018-01-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kan du då tala om vem som är far och mor till MH?
Och den flickan är skriven i Växjö. Så jag inväntar mer info.

Men hallå! Förväntar du dig att vi ska kunna hela deras släktträd?!

Agnes kusin L****a har idag skrivit på ett annat ställe att hon är kusin med Agnes och Moa. Om man sen länkar sig vidare från hennes facebooksida så förstår man att de är flera stycken i den familjen som har samma efternamn som L****a. Exakt vad de är till vem vet jag ej. Alla av dem är även vän med Oskars syster L**a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in