Citat:
Ursprungligen postat av
Kranskalle
Vår diskussion går på tomgång, så jag tycker vi avslutar den. Jag har redan skrivit vad jag anser beträffande motstånd och direkta och indirekta tecken på att detta inte skedde.
Om du undrar över vilka tecken som jag funnit att Hanna initierade och drev på familiecidet så finns de att finna i min posthistorik för de senaste dagarna. Om det är något som du vänder dig emot kan vi diskutera det, men då får du vara lite mer specifik. I samma posthistorik kommer du också att finna att jag i princip menat exakt samma sak som du gör i ditt sista stycke, så varför du ställer det som en fråga till mig förstår jag inte.
Men åter igen, om det nu inte framstod som tydligt alla de andra gångerna: oberoende av vem som initierade, drev på eller dödade barnen, så är båda dessa föräldrar lika skyldiga till morden på dem. Det är en uppfattning som också delas av polisen. Av ren nyfikenhet, delar du denna uppfattning?
Vi fattade beslutet på hösten.
Det låter ju rationellt och välorganiserat.
Om man varit på IKEA och köpt en bokhylla som man ska montera tillsammans framöver.
Jag ställer mig tveksam. Då hade det nog skett tidigare (vad väntar man på till januari isf?) och brevet dateras bara nån dag innan och det ordnas med testamente lika sent. Det är slarvigt skrivet.
Nån kanske uppfattat det som ett beslut.
Tycker inte de ter sig värst välorganiserade i andra familicide eller filicide.
Det går snett, det ses nåt halvt försök med droger. Det är byte av mordmetoder.
Frågan är väl om det är en kombo av förvirrade hjärnor, stresspåslag, det måtte vara förfärligt motbjudande oavsett beslut och förljugenhet om finare bland molnen.
Om de nu inte vore totalt psykotiska och borta med vinden.
Som ses vid postpartumdepression, de är helt väck en del. Sjunger vaggvisor och kväver barnen. Horribelt och otroligt tragiskt.
I Quebec är det mer organiserat förutom att hon överlever med sönderskurna handleder.
I USA ses en kvinna som pysslat runt som om hon sysslat med hushållsarbete. Det är välorganiserat, fint och gulligt. Till och med maken som stöp i hallen fick en liten blomma i handen. Hon var depressiv och hade tidigare misslyckade su och gjort sig ordagrant vän med döden innan. Troligen väldigt beslutsam.
Gällande familjen i Kalifornien finns gemensamma självmordsbrev, eller noter, det är fint utlagda klänningar som barn ska ha när de är döda.
Frun har tagit Zolpidem och dödas av maken.
Samtidigt ses tecken på förfärliga scener när det kommer till barnen.
I Düsseldorf dödas sonen troligen med kniv, det beskrivs blodigt och ÅK ämnar inte beskriva mer än att de agerat tillsammans.
Det 6 sidor långa brevet de skrivit sker i direkt anslutning.
De må ha ältat, övervägt, varit suicidala, planerat och sen bestämt sig - men jag undrar om om inte flera sker i ett slags nu eller aldrig.
Varav det ses organiserat i nåt oorganiserat.
Samt att de ska dö till vilket pris som helst när de väl bestämt sig.