2020-02-11, 16:49
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Stypta, kvävda och dränkta offer blir i stort alltid först medvetslösa av syrebristen innan hjärtaktivitet helt avstannar och de avlider....
Men det tar en i stort sett alltid en stunds dödskamp innan medvetslöshet inträder, alldeles särskilt för den som blir kvävd.

Frågan är hur barnen i Bjärreds skulle gjorts medvetlösa innan man påbörjade morden?
Det har inte framgått att de skulle slagits i huvudet och de har inte erhållit några kemikalier som framkallar medvetslöshet. Då var de rimligen vid fullt medvetande under morden.

Du försöker, med antydan om möjlig medvetslöshet, försköna dessa stryp- och kvävnings mord på flickorna. Skulle du verkligen göra det också med andra strypmord ex mordet på Engla?

Att Hanna kunde agera och rimligen också har kämpat emot, har framgått.
Detsamma gäller med stor sanolikhet också för flickorna.
Båda föräldrarna kunde agera. Barnen sov säkert, men vaknade när de inte fick luft. Men detta var inte viktigt. Att barnen dog var däremot viktigt. De ville inte lämna två sjuka barn och belasta släkten, eller låta barnen växa upp med skuldkänslor. För dessa två föräldrar ville verkligen inte leva med två svårt sjuka barn. De koreograferade sina egna frånfällen noga. för de orkade inte med den framtid de såg. Barnen tog de med sig. Kudde? Strypning? För en stark man är detta inget problem.
Citera
2020-02-11, 16:57
Bannlyst
Citat:
..... Kortar ner ditt inlägg innan jag citerar...... Att Hanna kunde agera och rimligen också har kämpat emot, har framgått.
Detsamma gäller med stor sanolikhet också för flickorna.

Vart har det framgått att Hanna rimligtvis har kämpat emot.
Kan inte hitta det nånstans.
Stefan eller Eva-Gun nämnde inget om det och FUP nämnde inget om det.
Ingen av oss har heller varit och bevittnat när Hanna fick hjälp med att dö. (vilket hon ville)
Jag tror att vi har missat den biten.
Så, vart har det framgått att Hanna har kämpat emot?

Det är väl inte så knasigt att du har hittat på det alldeles själv, för då blir det lätt en tråd sanning.
Senast redigerad av Krmkr 2020-02-11 kl. 17:00.
Citera
2020-02-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nope.
Enligt polisens utredning så fanns det ingen utlösande faktor, så som akut ilska, nån form av psykos eller nåt annat som triggade igång någon, utan dom hade helt enkelt planerat för denna hemska dagen redan sen i höstas.
Djupt deprimerade var dom gissningsvis båda två vid denna tidpunkt.

Det gör det hela ännu värre. Att de inte ens hade planerat ett lindrigare dödssätt och dessutom hade planerat detta en längre tid (det vet vi alla).

Vet ju vad polisen har kommit fram till, men har ändå svårt att förstå hur detta kunde hända om
föräldrarna inte ens var svårt deprimerade / psykiskt sjuka.

Om de inte var det, då låter det som ren ondska i mina öron.
Citera
2020-02-11, 17:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Båda föräldrarna kunde agera. Barnen sov säkert, men vaknade när de inte fick luft. Men detta var inte viktigt. Att barnen dog var däremot viktigt. De ville inte lämna två sjuka barn och belasta släkten, eller låta barnen växa upp med skuldkänslor. För dessa två föräldrar ville verkligen inte leva med två svårt sjuka barn. De koreograferade sina egna frånfällen noga. för de orkade inte med den framtid de såg. Barnen tog de med sig. Kudde? Strypning? För en stark man är detta inget problem.
Kompletterar med paret i Tyskland som gemensamt och i samförstånd enligt ett långt avskedsbrev ville dö och dödade sin autistiska son. Med kniv.
ÅK ville inte delge detaljer av en väldigt given anledning.
Jag nämnde nyss Lynn Gibbs som dränkte sin tonåring.

Föräldrarna lämnar en förklaring i Bjärred. Motivet duger inte.
Föräldrarna var uppenbart noggranna att barnen inte skulle överleva och använde en så kallad våldsam metod - allvarlig, minimal risk för överlevnad. Det duger inte.
Föräldrarna skriver att de var helt överens. Det duger inte.

Det måste vara nåt annat motiv och de skulle ha gjort på nåt annat sätt och överens kan de absolut inte vara.

Omg vilken jävla diskussion. Jag undrar ständigt vad som felas i denna tråd. Mer än över föräldrarna.
Senast redigerad av develi 2020-02-11 kl. 17:19.
Citera
2020-02-11, 17:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Inte lämna sjuka barn?
Du menar att de egentligen själva ville dö? Men inte ville lämna barnen?
Ingen var psykiskt sjuk enligt polisen och andra parametrar visar att föräldrarnas liv var tryggt, välordnat och bra.

Enligt polisen innenhåller avskedsbrevet information att barnens sjukdom gjorde att föräldrarna inte kunde se något "framtida liv i egentligen mening". Detta framgår dock inte av den utlämnade brevkopian.

Men det är ju just här ekvationen inte går ihop.

Barnen hade en sjukdom som oftast förbättras!
Det handlar inte om att föräldrarna skulle lämna sjuka barn som för alltid skulle förbli lika sjuka.
Det handlar inte heller om att dessa barn inte skulle kunna ha en god framtid i "egentlig mening". Majoriteten av barn med barn-ME kan leva ett normalt liv som vuxna med studier, egna barn och jobb.

Barnen hade ingen dödlig sjukdom, barnen skulle inte bli förlamade, inte bli mentalt handikappade av ME. De skulle statisktisk sätt istället sannolikt bli bättre inom en viss tid, kanske helt bra och kunna leva ett bra liv som unga vuxna.

Min spontana känsla när jag fick höra formulering i avskedsbrevet var att detta måste vara fel.
Det "borde" stått något om en outhärdig nuvarande livssituation som föräldrarna inte stod ut med.
Inte om det framtida livet - för det skulle ju antagligen bli bättre inom en viss tid.
Senast redigerad av Solglittret 2020-02-11 kl. 17:33.
Citera
2020-02-11, 17:21
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kompletterar med paret i Tyskland som gemensamt och i samförstånd enligt ett långt avskedsbrev ville dö och dödade sin autistiska son. Med kniv.
ÅK ville inte delge detaljer av en väldigt given anledning.
Jag nämnde nyss Lynn Gibbs som dränkte sin tonåring.

Föräldrarna lämnar en förklaring i Bjärred. Motivet duger inte.
Föräldrarna var uppenbart noggranna att barnen inte skulle överleva och använde en så kallad våldsam metod - allvarlig, minimal risk för överlevnad. Det duger inte.
Föräldrarna skriver att de var helt överens. Det duger inte.

Det måste vara nåt annat motiv och de skulle ha gjort på nåt annat sätt och överens kan de absolut inte vara.

Omg vilken jävla diskussion. Jag undrar ständigt vad som felas i denna tråd. Mer än över föräldrarna.
Det hela står och faller med att vi inte fått läsa hela avskedsbrevet. Hade det offentliggjorts hade nog diskussionen dött för längesen. Likaså hade nog frågorna vi ha, fått svar.
Citera
2020-02-11, 17:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Men det är ju just här ekvationen inte går ihop.

Barnen hade en sjukdom som oftast förbättras!
Det handlar inte om att föräldrarna skulle lämna sjuka barn som för alltid skulle förbli lika sjuka.
Det handlar inte heller om att dessa barn inte skulle kunna ha en god framtid i "egentlig mening".
Om föräldrarna var allvarligt sjuka så begriper de inte dina prognoser!
Jag skrev nyss exemplet om en kvinna som dränker sin friska dotter.
Citera
2020-02-11, 17:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ingen ide. Det går inte in.

Ett sjukt barn, blev två sjuka barn. Allt de såg var en kronisk sjukdom. Det blir inte bättre än så här. Med backspegel som enda erfarenhet när Moa blev sjuk är det inte konstigt att de mådde skit.
Citera
2020-02-11, 17:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Har det framkommit någonstans officiellt att föräldrarna var allvarligt sjuka?

Endast hört polisens uttalande om barnens ME, om att ingen förälder var psykiskt sjuk och att man inte funnit någon utlösande faktor.
Citera
2020-02-11, 17:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det hela står och faller med att vi inte fått läsa hela avskedsbrevet. Hade det offentliggjorts hade nog diskussionen dött för längesen. Likaså hade nog frågorna vi ha, fått svar.
Det jag skrev om är misstro.

Om man inte förlitar sig på en polisutredning där inte alla detaljer släpps - likt i Tyskland - och om inga anhöriga opponerar sig och man har vetskap att sådana Fu inte har fri insyn:

Kan man älta till döddagar.

Det finns även fallexempel som handlar om sk barmhärtighetsmord vilket det här indikerar. Där föräldern inte vill leva och fullständigt vantolkar situationen kring ett barn.
Vad anser du om Lynn?
Citera
2020-02-11, 17:36
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Det jag skrev om är misstro.

Om man inte förlitar sig på en polisutredning där inte alla detaljer släpps - likt i Tyskland - och om inga anhöriga opponerar sig och man har vetskap att sådana Fu inte har fri insyn:

Kan man älta till döddagar.

Det finns även fallexempel som handlar om sk barmhärtighetsmord vilket det här indikerar. Där föräldern inte vill leva och fullständigt vantolkar situationen kring ett barn.
Vad anser du om Lynn?
Lynn? Knepigt. Vanföreställningar, obefogad rädsla. Skitsvårt.
Att inte kunna ta till sig, och bara se det värsta, är ibland ett personlighetsdrag.
Citera
2020-02-11, 17:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Har det framkommit någonstans officiellt att föräldrarna var allvarligt sjuka?

Endast hört polisens uttalande om barnens ME, om att ingen förälder var psykiskt sjuk och att man inte funnit någon utlösande faktor.
Nej fan.

De skuttade nog med glädje in i döden och skrev jätteoptimistiska meningar som ses i avskedsbrev.

Självklart var de friska och sunda. Det brukar alla som tar livet av sig vara.

Polisen sa att det inte fanns nån diagnos på psykisk sjukdom va journaler - men hur de mådde just då kan de givetvis inte uttala sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in