2019-02-13, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Här har man i denna tråd, spekulerat och fiskat efter info. Försökt nagelfara ordval och orföljd vid polisens PT ner på bokstavsnivå. Och så kommer det någon vecka före FUP ett klart och tydligt förtydligande av polisens uppgifter från PT. Dertta är uppgifter som redan polisen inderekt, men något luddigt uttalade vid PT.
Då blir man irriterad. Mycket märkligt!!!

1. Till och med de försök att suidförklara Hannas strypo- och kvävningsmord är pinsamt. Det är så uppenbart för alla tänkande personer att polisens uttalande på PT ska uppfattas precis som också GW uppfattade det: H är mördad. Precis som A och M.

2. Polisens tydliga information om behovet av att analysera underskrifter är naturligtvis en information som ska uppfattas precis som sägs: analysbehovet av underskrifter hade aldrig uppstått om båda föräldrarna hade deltagit vid morden av döttrana.

Det säger något om grundiställningen hos vissa postare.
De vill inte alls veta mer - de vill få sina ideer bekräftade. Mycket viktigare!
Därför är man nu förbannad när det inte blev riktigt så.
Pinsamt och skamligt är ordet!!!!!

I mitt tycke är hela ditt inlägg en enda lång projektion. En projektion som drog igång på allvar vid pressträffen när du fick kunskap om att flickorna hade ME och att morden har två medgärningsmän. Dvs två saker som du hela tiden bestridit med hela din trovärdighet blev med ett plötsligt besannade framför dina ögon. Det verkar som att det måste ha gjort mycket ont eftersom du sedan dess använt dig av denna mycket primitiva försvarsmekanism. Jag är inte ens säker på att du själv är medveten om det.
Citera
2019-02-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Eh, nej. Hon var med precis lika mycket som O i att planera morden på barnen. Det handlar inte om vem som gjorde vad. Det handlar om PLANERINGEN. Sen om hon inte klarade av att begå självmord, och bad O göra det i hennes ställe, ja - det är mord eftersom man inte får döda ens om den andre vill. Men hon planerade morden på Moa och Agnes.

Eftersom det tycks vara ett unikum att två föräldrar är med precis lika mycket i att planera mord på sina döttrar i flera månader är det inte så konstigt att det för många är svårt att förstå händelsen. Vi kan ta till oss information om grova våldsbrott, våldtäkter, mord, mord på barn, plötsliga självmord, en ensam förälder som dödar sina egna barn; genom media och filmer har vi lärt oss vissa mallar för olika brott och har en vana att kategorisera offer och gärningsmän. Detta brott har totalt rubbat mina, milt sagt rätt så garvade, cirklar gällande vad människor kan ta sig för. Polisens information gjorde allt svårare att förstå tycker jag. Då inte i betydelse att polisen ljög utan beroende på att det saknas bitar för att kunna lägga ett pussel där man åtminstone kan ana konturerna av ett motiv. Kanske kommer jag aldrig kunna ta in vad som hände, men jag tror liksom att lite mer information kanske skulle få mig att släppa detta. Hur yttrade sig flickornas ME? Hur hjälpte föräldrarna sina barn i livet (inte hur "hjälpte" de barnen att dö)? Hade familjen blivit illa behandlad av sjukvården och bara fått höra mardrömsscenarion? På vilka sätt hade föräldrarna planerat dådet? Finns det några tecken på andra motiv utöver att döttrarnas sjukdom "tog allt fokus från föräldrarna"? Finns det något som talar för att H var den som var mest drivande i detta eller var föräldrarna exakt lika målmedvetna?
Citera
2019-02-13, 19:35
Medlem
Flashig78s avatar

Se spoiler.

Visst är det så. Och ärligt talat tror jag att de anhöriga sitter på många svar. Sen får folk tro vad de vill. Det lilla som paret släppt till syskon, övrig släkt och vänner, kan ge en ganska stor clou. Inkl avskedsbrev, förklaringsbrev etc. Man har släppt liiite till oss, men verkligen inte allt. Eftersom jag tror att de anhöriga inte vill det. Jag har en känsla av att de anhöriga haft en hel del att säga till om vad som skall släppas.
Citera
2019-02-13, 19:40
Medlem
Jag visste att alla skulle kasta sig över mig och Solglittret. Jag bara undrar för mig själv ; hade alla kastat sig på Solglittret och mig om Hanna hade mördat sina barn och Oskar och därefter hängt sig ? Det tror jag inte. Då hade den här tråden varit helt död sen länge.
Varför är den hetsen? För Hanna var kvinna?
Citera
2019-02-13, 19:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag visste att alla skulle kasta sig över mig och Solglittret. Jag bara undrar för mig själv ; hade alla kastat sig på Solglittret och mig om Hanna hade mördat sina barn och Oskar och därefter hängt sig ? Det tror jag inte. Då hade den här tråden varit helt död sen länge.
Varför är den hetsen? För Hanna var kvinna?
Absolut inte. Det handlar nog mer om att ni ser Hanna som offer i den här soppan. Det är DÄR skon klämmer för några av oss. Hon planerade morden, och är därmed en mördare. MEN, hon blev också, juridiskt sett, mördad. Självklart. Dock skulle hon också åkt in på livstid, och det gör ju sällan offer. Eller hur?
Citera
2019-02-13, 19:57
Medlem
Citat:
För hon mördades. Hon var ett av offren

Även en mördad kan mörda. Det utesluter inget.
Citera
2019-02-13, 20:00
Medlem
Citat:

Se spoiler.

Visst är det så. Och ärligt talat tror jag att de anhöriga sitter på många svar. Sen får folk tro vad de vill. Det lilla som paret släppt till syskon, övrig släkt och vänner, kan ge en ganska stor clou. Inkl avskedsbrev, förklaringsbrev etc. Man har släppt liiite till oss, men verkligen inte allt. Eftersom jag tror att de anhöriga inte vill det. Jag har en känsla av att de anhöriga haft en hel del att säga till om vad som skall släppas.

Varför kan anhöriga styra polisen? Det har jag inte hört talas om tidigare, förekommer det? i så fall, varför i just detta fall?
Citera
2019-02-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Här har man i denna tråd, spekulerat och fiskat efter info. Försökt nagelfara ordval och orföljd vid polisens PT ner på bokstavsnivå. Och så kommer det någon vecka före FUP ett klart och tydligt förtydligande av polisens uppgifter från PT. Dertta är uppgifter som redan polisen inderekt, men något luddigt uttalade vid PT.
Då blir man irriterad. Mycket märkligt!!!

1. Till och med de försök att suidförklara Hannas stryp- och kvävningsmord är pinsamt. Det är så uppenbart för alla tänkande personer att polisens uttalande på PT ska uppfattas precis som också GW uppfattade det: H är mördad. Precis som A och M.

2. Polisens tydliga information om behovet av att analysera underskrifter är naturligtvis en information som ska uppfattas precis som sägs: analysbehovet av underskrifter hade aldrig uppstått om båda föräldrarna hade deltagit vid morden av döttrana.

Det säger något om grundiställningen hos vissa postare.
De vill inte alls veta mer - de vill få sina ideer bekräftade. Mycket viktigare!
Därför är man nu förbannad när det inte blev riktigt så.
Pinsamt och skamligt är ordet!!!!!

Sa ”åklagaren” att Oskar mördade sina döttrar?
Citera
2019-02-13, 20:08
Medlem
Citat:
Snyggt och enkelt sammanfattat. Mer behövs inte.

Och för att avrunda tråden behövs bara en informationspunkt till: Vilka bevis finns för gemensam planering? Om polisen är mer grundlig i den delen tror jag att tråden kan stanna av. "Utskrifter" räcker inte eller usb-sticka. Allmänheten vill veta vad exakt det är som gör att man tror att Hanna var delaktig. Privatmejl eller sms kan missbrukas. Jag skulle tänka att det behövs en mejlväxling via jobbet för att vara säker, eller att man kan lokalisera dem på olika platser vid mejlväxlingen.

Även så vill allmänheten veta mer om diagnosticeringen av barnen, särskilt Moa som så snabbt fick sin diagnos. Hur går det till? Är det domedag i diagnosen, typ "resten av livet trött" eller?

Vet att det är kinkigt med sjukvården, men går det att få mer information så att tråden kan avstanna? Vore tacknämligt. Tänk på hur många barn det finns därute som riskerar att få "ME" eller redan har det, som kanske också oroar sig för om de ska orsaka bristande "livskvalitet" där hemma... de kan gå in och läsa här.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-13 kl. 20:12.
Citera
2019-02-13, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt

Tack! Du har dina ljusa stunder. Jag förstår inte varför misstolkningarna, medvetna eller medvetna, ska vara så förhärskande i denna tråd. Nu senast av Missan och Solglittret. Det är nästan som att de vill förvilla. Varför vill man göra det i en tråd om något så allvarligt? Jag förstår inte. Jag märker att jag inte mår riktigt bra av den här tråden. Tappar bort mig själv Jag borde nog ta en paus.
Citera
2019-02-13, 20:10
Medlem
Citat:
Hon sköter sitt jobb väldigt bra. Hon sa så mycket som hon kunde utan att svika sin arbetsgivare
Sa hon att Oskar mördade sina döttrar och att Hanna var oskyldig?
Citera
2019-02-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du vill med flit krångla till det. 3 mördade ett självmord. Väldigt klart. Väldigt tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in