2019-02-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Morden på barnen har skett via medgärningsskap varför båda är lika skyldiga.

Se Johanna M, hon planerade morden men satt själv i en bil längre bort medan sambon mördade hennes pappa och skadade mamman, båda dömdes som skyldiga för mord resp mordförsök. JM fick livstid. Av samma orsak som i detta fall.

Det innebär att en mördare mördade den andra mörderskan i enlighet med planen att båda skulle ta sina liv, varefter han begick självmord. Hela familjen utplånades.

Hanna ”fick hjälp att dö”. Fortfarande anser du, och ännu värre polisen i Skåne, att strypning är ett normalt sätt att hjälpa. Om den inställningen frodas hos polisen i Skåne så måste någon rätta till det. Du är säkert bara en av polisens hang arounds.
Citera
2019-02-13, 18:18
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Fast det var bara en mördare enligt Missan, så måste det ha varit maken. Svårt att se att makan orkar hissa upp sin man i hängsnaran, för att sen ta livet av sig efter att hon dödat barnen. Nej, är det bara en mördare som Missan berättade, så måste det vara maken. Där håller jag med Missan. Makan är rentvådd från de handgripliga i morden, även om flera månaders planer där hon får maken att utföra hennes önskan är lika ruttet.
Sen har jag så svårt att förstå varför ACA vägrade delge Solglittret samma informationen som hon bjöd Missan på.

Ja. Och enligt Solglittret. Eftersom den här chefsjuristen, eller åklagaren eller vem det var, inte kan hålla på sekretessen. Eller det kanske hon kunde? Vi vet inte vem det var eller vad hon faktiskt sa.
Citera
2019-02-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hon berättade det var 3 som mördades och en hade gjort självmord. Du får dra din egen slutsats sa hon. Vem var sist och hittades hängd? Oskar. T o m med min svenska förstår jag. Hon nämnde även ” hur mamman hittades ”. Hennes arbetsgivare är polismyndigheten. Jag fick enorm respekt för henne. För alla jurister. Mer kunde hon inte säga.
Hon sa alltså inte att Oskar mördat sina döttrar. Du bara tolkade att det var vad hon sade?
Citera
2019-02-13, 18:21
Medlem
Citat:
Vänta några år. Allt kommer komma fram. Våra diskussioner är onödiga. Hanna blir rentvådd och barnen kommer inte glömmas. Anmälningar kommer att göras i detta fall. Det gäller att ha civilkurage .
Det kommer inte att dröja År Missan, sanningen finns runt hörnet. Vi är många som utöver detta forum " ligger på" poliser och andra......
Sanningen måste fram precis som den gör vid andra mord.
Detta fall har nationellt och internationellt intresse. Återigen; Man dödar inte sina barn, på inget sätt alls. ME är bara ett svepskäl,,, folie à deux- manipulerat av O!
Citera
2019-02-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Hanna ”fick hjälp att dö”. Fortfarande anser du, och ännu värre polisen i Skåne, att strypning är ett normalt sätt att hjälpa. Om den inställningen frodas hos polisen i Skåne så måste någon rätta till det. Du är säkert bara en av polisens hang arounds.

Tror du att Hanna hade önskat att vara den enda överlevaren efter att ha dödat sina barn?
Helt i strid mot den gemensamma planläggning som skett i månader. Det tror inte jag.
Citera
2019-02-13, 18:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Det kommer inte att dröja År Missan, sanningen finns runt hörnet. Vi är många som utöver detta forum " ligger på" poliser och andra......
Detta fall har nationellt och internationellt intresse. Återigen; Man dödar inte sina barn, på inget sätt alls. ME är bara ett svepskäl,,, folie à deux- manipulerat av O!

Jag förstår nu varför EGW lät lite trött och irriterad när jag ringde till henne, helt plötsligt blev det kristallklart vad den stackars kvinnan får utstå.
Citera
2019-02-13, 18:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt ärligt om det här som skrivs i tråden om den pratglada chefsjuristen stämmer så undrar jag om det är något allvarligt fel i hennes huvud?

Pladdrar till kreti och pleti om något som Stefan Svensson inte fick säga på pressträffen.

Jag väntar med spänning på den nya pressträffen som borde utlysas omgående, det här är ju sensationella nyheter, vilka är det som utreder korruption hos polisen?

Som medborgare kräver jag nu en dementi från polisen syd för de felaktigheter de sa på den pressträff de hade.
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Lägg av har aldrig påstått att åklagaren ens nämnt något avskedsbrev.
Däremot - precis som Missan också fått uppgifter om - det finns tre mordoffer i detta fall.
Avskedsbrev + testamente talar för samförstånd och gemensam planering.

Om man går till avd. "planering" så ska enl. avskedsbrevet mordplaner ha smitts med början under hösten, dvs i c:a tre månader efter att själva beslutet fattats. - Dock: Testamentet synes ha tillkommit i en hast; avskedsbrevet var korthugget. Härutöver sades finnas visst "stöd" i datorer och mobiltelefoner för att bägge makarna varit medvetna om vad som skulle komma att ske. - Detta "stöd" nämndes utan att närmare gå in på detaljer. - I övrigt gick man av hänsyn till de anhöriga inte in på vem som dödade vem, och man undvek nogsamt ordet "mörda".
Citera
2019-02-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Jag hoppas det verkligen. Moa och Agnes och deras fina mamma Hanna får inte glömmas.
Jag tror inte att Hanna ens planerade mord på sina barn. Hoppas detta också kommer fram så småningom.
Citera
2019-02-13, 18:36
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Nej. Hon sa exakt samma sak till oss båda. Detta kommer att komma fram så småningom. Jag är glad för att Hanna rentvåddes. Jag har alltid vetat att Hanna aldrig skulle kunna mörda sina barn. Läkarens roll, skolans roll kommer att komma fram så småningom. Av oss som kände familjen. Det gäller att ta ansvar.

Du verkar ha fått en helt annan info än vad solglittret fått. Sa polisen att H var rentvådd?
Citera
2019-02-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du verkar ha fått en helt annan info än vad solglittret fått. Sa polisen att H var rentvådd?
Samma information som Solglittret. Är inte svenska ert modersmål?
Citera
2019-02-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Nu tror jag inte det var av ondska som makarna beslutade sig för att döda sina barn, men kan inte låta bli att fundera på om ditt uteslutande av makan i ditt inlägg ändå inte innebär att du är en mördarkramare. Har jag uppfattat dig rätt?

Se nedan och vad ska man göra för att kallas ond menar du? Att strypa sina barn räcker tydligen inte för dig

Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
H:s roll i det hela är fortf oklart för mig men förhoppningsvis klarnar den biten mer. I bästa fall så hade hon bara det extremt dåliga omdömet att välja ett asshole som far till sina barn. I värsta fall var hon med och planerade det som hände. Time will tell..
Citera
2019-02-13, 18:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Samma information som Solglittret. Är inte svenska ert modersmål?

Du svarade inte på frågan om A-C A sa att Hanna är rentvådd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in