2019-01-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nix det gör inte polisen - de fastslår att bägge är misstänkta för att gemensamt och i samförstånd planerat det som sedan genomfördes. Varenda försvarsadvokat skulle gått i taket för ditt inlägg.
Nu är du desperat och söker halmstrån....det finns varken fup, åklagare eller försvarsadvokat. Det blir ingen rättegång. Om du hårddrar det resonemanget så kommer flickorna heller aldrig bli mördade eftersom en fiktiv försvarsadvokat skulle gå i taket vid ett sånt påstående.

Det var ett riktigt svagt inlägg.
Citera
2019-01-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om du vet hur en termostat fungerar så vet du även att den förr eller senare slår på även vid en lägre temperatur och att det går åt energi att hålla en temeratur på 10° likväl som på 20˚. Sen varierar energibehovet beroende på utomhustemperatur. Man måste ha en kurva på utomhustempen för att veta exakt vilka variabler som spelat in.
Som fysiker förstår du att om jag skruvar ner en termostat till 10˚ i ett rum som har 20˚ så slår termostaten på igen vid 10˚ och då ökar elförbrukningen efter en tillfällig sänkning.

Om det dessutom har blivit lite kallare ute så är det inte så stor skillnad på förbrukningen som går åt för att bibehålla 10˚ eller 20˚....
Dygnsmedeltemperaturer i Lund 2018: 6/1 +0.2, 7/1 -3.8, 8/1 -1.9, 9/1 +2.2. En del skillnader, men inte enorma. Om termostaterna skruvats ner ordentligt 6/1 (under kanske 10 grader) hade förbrukningen inte gått upp till helt normal nivå fr.o.m. 7/1. Jag kan inte förstå annat än att nån skruvat upp dem igen. Kan du inte försöka passa in det i händelserna du funderar på istället för att sura på mig?
Citera
2019-01-17, 18:51
Medlem
Citat:
Hur välbeställda var dom?
De ägde ett högt värderat hus, till och med pool. De hade råd att söka vård utomlands. Om du inte ser att de var en familj med stora ekonomiska resurser, är det nog du som måste argumentera för din sak. Menar du allvar med din fråga???
Citera
2019-01-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Se testamentet.

Jag har sett det ett tiotal gånger. Jag ser inga tecken på ekonomiskt oberoende eller möjligheter att sluta jobba.
Citera
2019-01-17, 18:53
Medlem
Citat:
Två psykiskt sjuka föräldrar tvingade barnen att sluta med allt roligt och mördade sedan dom för att om man aldrig får ha roligt så lever man aldrig i egentlig mening.

Det låter ju logiskt och rimligt.....

Vad är då i din mening en logisk och rimlig orsak till mord på barn?
Citera
2019-01-17, 18:53
Medlem
Citat:
De ägde ett högt värderat hus, till och med pool. De hade råd att söka vård utomlands. Om du inte ser att de var en familj med stora ekonomiska resurser, är det nog du som måste argumentera för din sak. Menar du allvar med din fråga???
Dom borde ha sålt sitt hus, flyttat in i en lägenhet och slutat jobba?

Menar du allvar med din fråga???
Citera
2019-01-17, 18:56
Medlem
Citat:
Dom borde ha sålt sitt hus, flyttat in i en lägenhet och slutat jobba?

Menar du allvar med din fråga???

Vore det så fruktansvärt? Att för en tid bo i lägenhet, jobba mindre och ägna sig på allvar åt flickorna?
Vore det mindre fruktansvärt än mord?
Citera
2019-01-17, 18:57
Medlem
develis avatar
Citat:
De var väl utomlands för behandling, iaf Tyskland, nån ljusbehandling.
Sen vet jag väl inte vad du menar med tanke på att det är ME barnen har.

Ser nu att det var ekonomi. Jag trodde du menade vård.
Citat:
Båda föräldrarna hade kunnat ta tjänstledigt i viss utsträckning och ändå klarat sig ekonomiskt. De var mkt välbeställda, långt från att bli uteliggare efter några månader.
Fast det beror väl på vad man har för jobb dvs om det ens är möjligt. Det är inte alla förunnat att beviljas. Hur det är med deras yrken vet jag inte?
Senast redigerad av develi 2019-01-17 kl. 19:02.
Citera
2019-01-17, 18:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Dygnsmedeltemperaturer i Lund 2018: 6/1 +0.2, 7/1 -3.8, 8/1 -1.9, 9/1 +2.2. En del skillnader, men inte enorma. Om termostaterna skruvats ner ordentligt 6/1 (under kanske 10 grader) hade förbrukningen inte gått upp till helt normal nivå fr.o.m. 7/1. Jag kan inte förstå annat än att nån skruvat upp dem igen. Kan du inte försöka passa in det i händelserna du funderar på istället för att sura på mig?

Jag tror också att någon manuellt har skruvat ner värmen den 6 för att åter skruva upp den igen den 7

Det var ett äldre hus förmodligen med direktverkande el plus att de satt en luft luft värmepump modell äldre. Tror inte de hade finesserna med termostater som skruvar upp sig själva om någon medvetet sänkt termostaten.
Citera
2019-01-17, 19:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eftersom jag liksom du har varit med i tråden från start så vet jag mycket väl vad du var ute efter i ditt inlägg, det är ju liksom ingen hemlighet att du haft O som ensam ansvarig för händelsen sedan dag ett.

PT har effektivt slagit sönder det scenariot så det känns ju mer som om du konspirerar när du ger luft för dina teser.

Nej jag har varit rätt svajig kring vem som varit skyldig från ruta ett.

Statistiskt är O naturligtvis mest sannolik, men testamentet, Avd.9s novell och pm-et fick mig att tro på två gemensamma föräldrar som fick hjärnsläpp tillsammans.

Men presskonferensen om dödorsaker, fr a för Hanna och smarta och uppmärksamma postares analyser om det märkliga testamentet fick mig att fundera igen.
Ovanpå detta finns det inofficiella uppgifter om förhållanden som helt enkelt motsäger gemensamt gärningsmannaskap, utan istället pekar ut O som den som verkställda alltihop mot de andra tre personernas vilja.

Jag är fortfarande övertygad om att fler grävare kommer att få fram mer uppgifter när polisen stänger utredningen. Kanske får vi alla till slut ett svar.
Barnen är mördade, föräldrarna är döda, vem som var förövare - om det var O eller/och H är egentligen inte viktigt. Annat än möjligen för anhöriga till den som felaktigt kan ha pekats ut som gärningsman.

Egentligen är det väl också så att om bara en av dem till slut genomförde allt, är faktiskt den andre också skyldig till att sannolikt diskuterat detta innan - och inte larmat, ringt sjukvåden eller polisen. Den personen har inte gjort allt för att skydda sina barn. Det är också rätt illa.

Men om det gällde min anhörig skulle jag nog vilja att polisen offentligt la korten på bordet om hur de alla dog, var de dödades och av vem. Och om det verkligen är så att H ville strypas/kvävas till döds.
Senast redigerad av Solglittret 2019-01-17 kl. 19:20.
Citera
2019-01-17, 19:03
Medlem
Citat:
Jag har sett det ett tiotal gånger. Jag ser inga tecken på ekonomiskt oberoende eller möjligheter att sluta jobba.

Förklara mer hur du menar. Med deras löner hade de kunnat leva ett fullgott liv, på den enas lön. Valt en billig bil, sålt huset mm mm. Förälder med sjukt barn som känner utmattning eller har tendenser till depression skulle fått sjukskrivning om den sökt hjälp. Alla människor är inte tre månader från att leva på gatan. Nyansera gärna din syn på familjens ekonomi. Tror du på allvar att de inte klarat sig ekonomiskt om en förälder bara arbetade halvtid under en period???
Citera
2019-01-17, 19:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej jag har varit rätt svajig kring vem som varit skyldig från ruta ett.

Statistiskt är O naturligtvis mest sannolik, men testamentet, Avd.9s novell och pm-et fick mig att tro på två gemensamma föräldrar som fick hjärnsläpp tillsammans.

Men presskonferensen om dödorsaker, fr a för Hanna och smarta och uppmärksamma postares analyser om det märkliga testamentet fick mig att fundera igen.
Ovanpå detta finns det en inofficiella uppgifter om förhållanden som helt enkelt motsäger gemensamt gärningsmannaskap, utan istället pekar ut O som den som verkställda alltihop mot de andra tre personernas vilja.

Jag är fortfarande övertygad om att fler grävare kommer att få fram mer uppgifter när polisen stänger utredningen. Kanske får vi alla till slut ett svar.
Barnen är mördade, föräldrarna är döda, vem som var förövare - om det var O eller/och H är egentligen inte viktigt. Annat än möjligen för anhöriga till den som felaktigt kan ha pekats ut som gärningsman.

Egentligen är det väl också så att om bara en av dem till slut genomförde allt, är faktiskt den andre också skyldig till att sannolikt diskuterat detta innan - och inte larmat, ringt sjukvåden eller polisen. Den personen har inte gjort allt för att skydda sina barn. Det är också rätt illa.

Men om det gällde min anhörig skulle jag nog vilja att polisen la korten på bordet om hur de alla dog, var de dödades och av vem. Och om det verkligen är så att H ville strypas/kvävas till döds.
Det DÄR är ren bullshit! Du har ända sen pressträffen pekat ut O med full hand. Vad du sysslat med dess innan vet jag dock inte, då var jag inte i tråden.
Senast redigerad av develi 2019-01-17 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in