2019-01-17, 18:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Polisen berättar inte detaljer om vem som har gjort vad eftersom det är fastställt att båda föräldrarna är gärningsmän. Att i det läget redogöra för vem som ströp och vem som kvävde skulle bara tillfredställa dom värsta gamarna. För oss övriga är detta inte nödvändigt att veta.

Jag tvivlar starkt på att en analys av underskrifterna skulle tala om vem som gjorde vad. Att testamentet är äkta intygas dock av två vittnen. Att avskedsbrev och instruktioner till dom efterlevande är underskrivna av båda intygas av polisen efter utredning, för att undanröja alla tvivel om att båda var gärningsmän.

Det är fastställt och bevisat.

Varför bryr man sig överhuvudtaget om att noggrant analysera avskedsbrevet om bägge handgripligen mördat?
Eller ens så utförligt gå in på att man verkligen lagt ner tid och kraft på att analysera det?
Citera
2019-01-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför bryr man sig överhuvudtaget om att noggrant analysera avskedsbrevet om bägge handgripligen mördat?
Eller ens så utförligt gå in på att man verkligen lagt ner tid och kraft på att analysera det?

För att det är ett normalt förfarande vid en utredning. Du kan fortsätta orera om dina rispor och avvärjningsskador för att försöka fria Hanna, men polisens utredning fastslår gemensamt gärningsmannaskap. Du får helt enkelt tugga i dig det.
Citera
2019-01-17, 18:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Av uppgifterna ur polisens PT är det naturligtvis fullt möjligt att H ensam handgripligen mördat barnen. Precis som det kan vara O.

Jag argumenterar mot att det skulle vara både O och H tillsammans med ledning av polisens uppgifter.
Men det tror jag du egentligen begriper.

Eftersom jag liksom du har varit med i tråden från start så vet jag mycket väl vad du var ute efter i ditt inlägg, det är ju liksom ingen hemlighet att du haft O som ensam ansvarig för händelsen sedan dag ett.

PT har effektivt slagit sönder det scenariot så det känns ju mer som om du konspirerar när du ger luft för dina teser.
Citera
2019-01-17, 18:43
Medlem
Citat:
Föräldrarna upplevde sig nog inte som sjuka eftersom dom jobbade in i det sista. Försäkringskassan har svårt att hantera ersättning till vuxna med ME, man vill ha riklinjer för att veta om man ska betala ut ersättning. Då är det inte säkert att man skulle betala ut VAB till en förälder heller, särskilt inte om barnen orkar med skolarbete och har hemundervisning. För vissa i tråden är ju det ett bevis för att flickorna var friska och läkarintyget en förfalskning. Tar man tjänstledigt så får man ingen lön, inte ens som statsanställd.
Båda föräldrarna hade kunnat ta tjänstledigt i viss utsträckning och ändå klarat sig ekonomiskt. De var mkt välbeställda, långt från att bli uteliggare efter några månader.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nej just det - i samråd med anhöriga har polisen valt att undanhålla och anpassa de uppgifter som lämnades ut.
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har varken läst eller hört polisen uttrycka sig exakt så. Vad jag kommer ihåg hade de haft en avstämning med anhöriga angående vilken information som skulle lämnas ut.

Så här sa polisen ordagrant vid pressträffen 181211:

"Vi har fört en dialog med dom [de anhöriga] och vi har… ja, korrigerat viss [del] av informationen också efter anhörigas önskemål, så att…"

Jag tycker nog att "korrigera viss del av informationen efter anhörigas önskemål" är likställt med att anpassa informationen till anhörigas önskemål - vilket innebär att viss information också undanhålles.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Av ovanstående ordagranna utsagor från SS kan man sluta sig till:
Senast redigerad av Solglittret 2019-01-17 kl. 19:16.
Citera
Medlem
Varifrån kommer uppgifterna att en - eller båda - flickorna skulle tillbaka till skolan efter jul? Är det säkra uppgifter? (jag kommer inte längre ihåg).
Citera
2019-01-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Två psykiskt sjuka föräldrar som isolerade döttrarna, tvingade dem att sluta med allt roligt, det enda de skulle använda sin energi var till studier, men i hemmet. När skolan ville få tillbaks flickorna till undervisningen i skolan flyttade föräldrarna på mötet till efter julen och mördade flickorna på jullovet.
Två psykiskt sjuka föräldrar tvingade barnen att sluta med allt roligt och mördade sedan dom för att om man aldrig får ha roligt så lever man aldrig i egentlig mening.

Citat:
”Ingen av oss kommer någonsin kunna leva ett liv med egentlig mening”, skrev föräldrarna i sitt avskedsbrev

Det låter ju logiskt och rimligt.....
Citera
2019-01-17, 18:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
För att det är ett normalt förfarande vid en utredning. Du kan fortsätta orera om dina rispor och avvärjningsskador för att försöka fria Hanna, men polisens utredning fastslår gemensamt gärningsmannaskap. Du får helt enkelt tugga i dig det.

Nix det gör inte polisen - de fastslår att bägge är misstänkta för att gemensamt och i samförstånd planerat det som sedan genomfördes. Varenda försvarsadvokat skulle gått i taket för ditt inlägg.
Citera
2019-01-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Båda föräldrarna hade kunnat ta tjänstledigt i viss utsträckning och ändå klarat sig ekonomiskt. De var mkt välbeställda, långt från att bli uteliggare efter några månader.
Hur välbeställda var dom?
Citera
2019-01-17, 18:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Att i princip klara eller synbart klara av att sköta alla dagliga sysslor kan nog nå en punkt då det omärkligt övergår i mental nedbrytning. Man höjer hela tiden ribban och håller på det sättet tempo, men når en punkt där belastningen börjar slita ner en.

Möjligheterna till reflektion och innovation dräneras.

En ensam person hade kanske avslöjat sig tidigare. På gott och ont. Två med lite anpassad läggning kan köra på till de trillar ner döda. Kanske. I denna sits.
Ja, det är nog så och med tanke på självmord/mord så lär det vara depression som är det centrala.
Men det var bra du dök upp för jag tänkte på dig. Läste två artiklar som var väldigt intressanta gällande ME där man verkligen kan se att det akutinsättande kan ske, att det är väldigt oliga grad mellan barnen osv. Det är ju barn det handlar om här, inte vuxna.

Där ser man också ett tidigt insjuknande på en kille och en tjej som är 12 år då hon får ME (det är den tjej jag lyssnade till på youtube där hon beskriver sin situation vid en paneldebatt, en klok tös).
Det slog mig i skrivande stund att den ena är yngre än Moa. Läkarna i Lund var ju så förvånade sägs det..
Samtidigt är det vemodig läsning när man vet vad som hände töserna, att de berövades framtiden.

Citat:
Citat:
Citera
2019-01-17, 18:49
Medlem
Citat:
Hur välbeställda var dom?
Se testamentet.
Citera
2019-01-17, 18:50
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Så här sa polisen ordagrant vid pressträffen 101211:

"Vi har fört en dialog med dom [de anhöriga] och vi har… ja, korrigerat viss [del] av informationen också efter anhörigas önskemål, så att…"

Jag tycker nog att "korrigera viss del av informationen efter anhörigas önskemål" är likställt med att anpassa informationen till anhörigas önskemål.

Tack för citeringen då är det som jag trodde, precis det dom skriver att de korrigerat viss del av informationen efter anhörigas önskemål och det betyder INTE att de korrigerat sanningen så att en viss familjs önskemål blir uppfyllda.
Snarare har de då helt tagit bort den delen än att informationen ej blir enl. förundersökningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in