2018-04-26, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ok men då kanske det är så att läkaren inte velat skriva just ME/ CFS tidigare och skrivit det när även M insjuknade.
Många här som skriver att de inte tror M var sjuk men även hon kan ju ha drabbats av någon virus som triggat i gång sjukdomem.
Undrar om det är ärftligt ? För det är väl trots allt ovanligt med två i samma familj ?
På A är jag helt säker på att det var borrelia och hon blev ju frisk ett kort tag efter Tyskland.
Läste om en kvinna som fått ME som startade med influensa som hon blev bra ifrån men efter ett par veckor så fick hon mkt diffusa symptom 😕Och var efter åren gick så blev hon ju bara sämre och sämre 😓

Jo, så kan det ju vara. Under preliminärdiagnosen vilket man kan kalla en arbetshypotes användes Kroniskt trötthetssyndrom, för att när det väl var aktuellt med slutlig diagnos använda ME/CFS med diagnoskod.

Dina andra frågor är intressanta. Kanske kan Lillajag (eller hette hon så, med den lilla hamstern på avataren) hjälpa oss med dem? Hon verkar väldigt kunnig på ME.
Citera
2018-04-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
I USA vill vissa påstå att borrelia kan överföras sexuellt, men har själv aldrig hört någon blivit smittad från människa till människa, likt syskon.

Här läst från mor till barn via födseln i och med att de finns i blodbanan...
Citera
2018-04-26, 20:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Ja, du tänker då på Narcissism? Vet att det varit uppe, men vet inte om just du varit inne på det?

Jag försöker förstå pappa Oskar.
Jag såg bildserien på honom som någon la ut(Letsdoit?), bilderna från något symposium av något slag och han ser ut att ha en spattig stil, ryckig, och precis som du beskriver det, inte riktigt närvarande, eller kanske mer som att han inte riktigt är koncentrerad på där och då utan siktet och koncentrationen inställt på något helt annat, blicken i fjärran någonstans.
Och jag själv vet vad jag såg i honom från bilderna på Google:-/
Och videon där han ensam håller föredrag tyckte många han verkade så osäker.
Han ger också mig ett infantilt intryck och intrycket av att vara en mycket feminin man.

Jag funderar ofta på hur de här två barnen skulle haft det som om de i stället varit söner till de här föräldrarna?
Hade de också plockats ur skolan vid 10- 12 års ålder och skrivit på Insta a boy has nothing to say
och medan den ene pojken spelar trumpet hos sin trumpetlärare så hade den andre pojken suttit utanför och väntat, läsandes ur en bok?
Och deras mamma Hanna på sin Facebook haft MIND och Rädda Gottfries trötthetsklinik?
Och haft två rektorer som båda gått med på att gossarna undervisats i hemmet?
Och även att de båda gossarna haft egna vilrum på skolan?
Och att deras pappa pratar med skolorna över huvudena på pojkarna när de är så pass stora som 11 och 14 år?
Hur hade kontrollen över de här båda barnen sett ut om de båda hade varit pojkar?

Tro om någon av de här mördade barnens kusiner lever under samma villkor?
Finns det något nu levande barn med släktkoppling till Henkow/ Brenton som lever som Agnes och Moa tvingades göra?

Det var väldigt tänkvärda funderingar, könsbytet på offren.

Ska man hårdra det kanske man skulle byta kön på proffesor in spe Os-karina och skatteverksarbetande Hannes också? Karina som alltid var med på allt i skolan, som skickade mail om avslutad pionoundervisning, som körde ner till Tyskland med ett barn, skrev en momsbok till sina älskade barn. Och den tillbakadragne Hannes utan avtryck på nätet som jobbade deltid mycket hemifrån? Vem kan då ha varit mest drivande?

Det är väldigt mycket som skaver redan avseende döttrarnas sjukdomsuppgifter och sjukintyg.
Det är väldigt många närmast osannolika sammanträffanden med två objektivt sett fysiskt och mentalt normala barn som insjuknar efter varandra kring 11-års åldern i samma sak. En sjukdom som gör att de inte kan gå till skolan och som sänker framtidsutsikterna till noll hos bägge föräldrana.
Och omnämns som "någon form av trötthetssjukdom". Det går helt enkelt inte ihop.
Citera
2018-04-26, 21:00
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tror du att polisen har gått ut och "Ljugit"
om informationen.

Man kan tolka polisens budskap på mycket olika sätt. Det är det vi alla gör efter bästa förmåga.
Ingen har tolkningsföreträde.
Citera
2018-04-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Ok, om jag har förstått det rätt kan en akut borreliainfektion som har spridd sig i nervsystem påvisas i ryggmärgen. Antikroppar utan akut sjukdom kan man väl ha resten av livet också efter en infektion som man har klarad av. Men en kroniskt borrelia? Gå väl inte att testa?

Kroniskt borrelia och ME verka kunna ha samma symptom och båda gångerna är en stor läkarkår kritisk att diagnosen är rätt. Och det är människor som har dött i behandlingen (lång antibiotika kur).
https://www.tagesspiegel.de/wissen/chronische-borreliose-gefaehrliche-fehldiagnose/20134118.html

Jo i blodet där det förekommer spiroketer.
Tror inte de dött av beh utan själva sjukdomen.
Min syster har tagit antibiotika i stort sett hela sitt liv och hon lever fortfarande och är i övre medelåldern.
Citera
2018-04-26, 21:02
Medlem
harperlees avatar
När man har borrelia får man antibiotika och det hjälper och sedan går det över.

En del får neuroborrelios som även det kan behandlas mycket effektivt med antibiotika. Neuroborrelios har klara och tydliga symtom och är inte svårt att diagnostisera. I ett fåtall fall kan det tyvärr bli permanenta skador men infektionen är utläkt och det finns inget kvar som man kan bota med antibiotika.

"Kronisk borrelia" är en fantasidiagnos som inte finns hur arg man än låter när man påstår det. Som elallergi som för övrigt tenderar att drabba samma grupp av människor.

För övrigt finns det inga som helst belägg för att man skulle kunna få kroniskt trötthetssyndrom av Gardasil eller för den delen några andra permanenta allvarliga biverkningar.

Om det stämmer att föräldrarna spekulerade i "vaccinskador" eller "kronisk borrelia" så förmodar jag att det var första tecknet på att de inte hade alla hästarna i stallet. Hade inte människor varit så makalöst faktaresistenta så hade kanske någon på skolan slagit larm om det misstänkta i att hålla två barn hemma från skolan med diagnoser som inte finns.
Citera
2018-04-26, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Man kan tolka polisens budskap på mycket olika sätt. Det är det vi alla gör efter bästa förmåga.
Ingen har tolkningsföreträde.

Det stämmer.. Ingen ha företräde!
Alla har möjlighet att tolka infon precis hur dom vill.
Tolkar du infon som polisen gick ut med... att polisen helt enkelt ljög?
Citera
2018-04-26, 21:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
I USA vill vissa påstå att borrelia kan överföras sexuellt, men har själv aldrig hört någon blivit smittad från människa till människa, likt syskon.

Mycket ovanligt att ha en Ixodes ricinus som sexuell partner....
Nej jag har heller aldrig hört om att Borrelia skulle kunna överföras till människa på något annat sätt än via fästingar.
10.000 personer får Borrelia i Sverige varje år, många vet inte om att de haft en fästing på kroppen. I Stockholms skärgård har på vissa ställen var femte fästing Borreliabakterier och var tjugonde bär på TBE virus.
Citera
2018-04-26, 21:05
Medlem
Citat:
Tror du att polisen har gått ut och "Ljugit"
om informationen.

Nej det har jag inte påstått
Citera
2018-04-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jo i blodet där det förekommer spiroketer.
Tror inte de dött av beh utan själva sjukdomen.
Min syster har tagit antibiotika i stort sett hela sitt liv och hon lever fortfarande och är i övre medelåldern.

Visst, vid vissa sjukdomar måste man ta antibiotika också lång tid, men jag antar att din syster inte får det intravenös i stora doser. Så fint att hon klarar sig bra! Det är jättebra att antibiotika finns och används där det behövs. Tror bara inte det angående kroniskt Borellia.
Citera
2018-04-26, 21:08
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Det stämmer.. Ingen ha företräde!
Alla har möjlighet att tolka infon precis hur dom vill.
Tolkar du infon som polisen gick ut med... att polisen helt enkelt ljög?

Inte alls! Polisen har varit ganska försiktig i sina uttalanden med avsikt att säga så lite som möjligt. Därför föder det så mycket tolkningar och spekulationer.
Senast redigerad av Anabella 2018-04-26 kl. 21:11.
Citera
2018-04-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
När man har borrelia får man antibiotika och det hjälper och sedan går det över.

En del får neuroborrelios som även det kan behandlas mycket effektivt med antibiotika. Neuroborrelios har klara och tydliga symtom och är inte svårt att diagnostisera. I ett fåtall fall kan det tyvärr bli permanenta skador men infektionen är utläkt och det finns inget kvar som man kan bota med antibiotika.

"Kronisk borrelia" är en fantasidiagnos som inte finns.

Tack för det, det tror jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in