2018-04-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag vill ju ha det till att det ligger en personlighetsstörning i botten hos en av familjemedlemmarna, därtill hör att isolera partnern och tillhörande släkte ifrån varann, vilket förklarar den sparsamma kontakten. Den personlighetsstörde gläds inte av såna möten och uppvisar ett tydligt ointresse av att vara där. Vid tilltal rycker den missnöjde till, som om den väckts ur en dagdröm - Va?. Deltar inte i konversationer, utan verkar sitta i en bubbla. Närvarande, men ändå inte. Återkommande mörka blickar visar partnern missnöjet och till slut blir den psykologiska pressen för stor och ursäktas med att det är dags att dra sig hemåt.
Likaså vid oväntade vänbesök. Ursäktandet i efterhand blir så stort att relationer med utomstående upphör. Det blir för påfrestande att få alla att köpa ursäkten och snart har man bara den personlighetsstörde att umgås med. Därför kan de närmaste blodsband stå helt främmande för saker som inträffar.

OH har beskrivits som kantig (osocial) och som välutbildad vill vi tro att personen är mer kompetent än andra som är mer sociala. Man drar sig för att ställa direkta frågor utan inbjudan och klampar gärna inte in i reviret s a s. Arbetsgivare ger ofta högre tjänster till den kantige, trots att båda har exakt samma kompetens. Sociala människor ses som mindre begåvade i jämförelse. En del forskare hävdar att tolkningen är medfödd, teorierna går isär dock. Vi låter oss luras hursom.
Kanske var det denna kantighet som öppnade alla portar på vid gavel för OH, som sedan visade sig ha begränsningar i sin briljans. I hans division då alltså, inte min.

*rättar till foliehatten*

Ja, du tänker då på Narcissism? Vet att det varit uppe, men vet inte om just du varit inne på det?

Jag försöker förstå pappa Oskar.
Jag såg bildserien på honom som någon la ut(Letsdoit?), bilderna från något symposium av något slag och han ser ut att ha en spattig stil, ryckig, och precis som du beskriver det, inte riktigt närvarande, eller kanske mer som att han inte riktigt är koncentrerad på där och då utan siktet och koncentrationen inställt på något helt annat, blicken i fjärran någonstans.
Och jag själv vet vad jag såg i honom från bilderna på Google:-/
Och videon där han ensam håller föredrag tyckte många han verkade så osäker.
Han ger också mig ett infantilt intryck och intrycket av att vara en mycket feminin man.

Jag funderar ofta på hur de här två barnen skulle haft det som om de i stället varit söner till de här föräldrarna?
Hade de också plockats ur skolan vid 10- 12 års ålder och skrivit på Insta a boy has nothing to say
och medan den ene pojken spelar trumpet hos sin trumpetlärare så hade den andre pojken suttit utanför och väntat, läsandes ur en bok?
Och deras mamma Hanna på sin Facebook haft MIND och Rädda Gottfries trötthetsklinik?
Och haft två rektorer som båda gått med på att gossarna undervisats i hemmet?
Och även att de båda gossarna haft egna vilrum på skolan?
Och att deras pappa pratar med skolorna över huvudena på pojkarna när de är så pass stora som 11 och 14 år?
Hur hade kontrollen över de här båda barnen sett ut om de båda hade varit pojkar?

Tro om någon av de här mördade barnens kusiner lever under samma villkor?
Finns det något nu levande barn med släktkoppling till Henkow/ Brenton som lever som Agnes och Moa tvingades göra?
Citera
2018-04-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej det hade hon inte !

Men varför hade hon hemundervisning då?
Citera
2018-04-26, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du säger att du redan vet vad som hänt, att brevet är bekräftat och att båda föräldrarna var med på det?

Ja, dom uppgifterna vet vi nog alla att det är sant.
Det är polisen som säger att det är sant.
Citera
2018-04-26, 20:39
Medlem
afKnollentotts avatar
Smittar borrelia, syskon emellan ? Flickor bara ? Inkubationstid ? Stackars barn - aldrig ro !
Citera
2018-04-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja, dom uppgifterna vet vi nog alla att det är sant.
Det är polisen som säger att det är sant.

Jag vet inte att det är sant, jag ifrågasätter dom uppgifterna av erfarenhet. Sådan är jag.
Citera
2018-04-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
http://www.borrelia-tbe.se:

"Om man inte svarar på den kortsiktiga penicillin behandlingen, finns det hjälp att få, i tex. Tyskland, där man får penicillin intravenöst i 3-4 veckor,men den får du bekosta själv. Priset är ca 100.000:- och ibland mer."

Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Här finns exempel på hur en behandling i Tyskland går till och vad det kostar.
Svensk kostnadsfri sjukvård gäller förstås inte utomlands, därför blir det så dyrt.

http://www.borrelia-tbe.se/

Aha, då har vi källan. 3-4 veckors daglig behandling, då kan man kanske kommer upp i 100.000, visst, men inte att man åka ned till Tyskland i familjens ända bil och är borta en vecka.
Citera
2018-04-26, 20:43
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte att det är sant, jag ifrågasätter dom uppgifterna av erfarenhet. Sådan är jag.

Tror du att polisen har gått ut och "Ljugit"
om informationen.
Citera
2018-04-26, 20:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du säger att du redan vet vad som hänt, att brevet är bekräftat och att båda föräldrarna var med på det?

Det tror inte jag ens kan vara sant. En 11-åring som ska gå med på att bli mördad??
Även om 14-åriga Agnes och 11-åriga Moa skulle kunnat sagt saker som att det inte ville finnas till mer - så är barn i det åldern helt enkelt inte tillräknerliga. De kan inte förstå vidden av ett sådant uttalande.
Det åligger en förälder att ta hand om och hjälpa ett sådant barn att se livets ljuspunkter i framtiden - alternativt ta barnet till sjukvården.

Jag vet att även unga barn suiciderar, en inte ens tonårig vän till ett av mina barn gjorde det. Men det betyder inte att h*n förstod konsekvenserna.
Citera
2018-04-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Fast kolla på den här länken. Den beskriver kroniskt trötthetssyndrom som just ME/CFS i diagnosbibeln ICD-10.
Ok men då kanske det är så att läkaren inte velat skriva just ME/ CFS tidigare och skrivit det när även M insjuknade.
Många här som skriver att de inte tror M var sjuk men även hon kan ju ha drabbats av någon virus som triggat i gång sjukdomem.
Undrar om det är ärftligt ? För det är väl trots allt ovanligt med två i samma familj ?
På A är jag helt säker på att det var borrelia och hon blev ju frisk ett kort tag efter Tyskland.
Läste om en kvinna som fått ME som startade med influensa som hon blev bra ifrån men efter ett par veckor så fick hon mkt diffusa symptom 😕Och var efter åren gick så blev hon ju bara sämre och sämre 😓
Citera
2018-04-26, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Men varför hade hon hemundervisning då?

Hur menar du? Ingen borrelia, ingen hemundervisning?
Citera
2018-04-26, 20:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Smittar borrelia, syskon emellan ? Flickor bara ? Inkubationstid ? Stackars barn - aldrig ro !

I USA vill vissa påstå att borrelia kan överföras sexuellt, men har själv aldrig hört någon blivit smittad från människa till människa, likt syskon.
Citera
2018-04-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Borrelia kan upptäckas vid en okulärbesiktning av huden och antibiotikakur sätts då in. Positivt provresultat visar sig inte förrän ett par veckor efter bettet, då kroppen börjat bilda antikroppar mot bakterien. Ibland visar sig inte det klassiska märket på huden och personen kan dras med förkylningssymtom under en längre tid, så länge att borreliabakterien har läkt ut och provresultat blir negativa. Kvar finns restsymtom av olika grad och belägenhet beroende på person och detta kan ta lång tid att läka. I värre fall kan bakterien spridas till nervsystemet, neuroborrelios, symtom av det är långt värre än borrelia och smärtsammare med bl a ansiktförlamning till följd. I de värre fallen har värktabletter inte verkan på smärtan, som oftast kommer nattetid. Trötthet följer alla. Fästingburen TBE börjar också bli vanligare och kan få fruktansvärda konsekvenser. Förra året hade vi tre stycken på en liten ort.

Ok, om jag har förstått det rätt kan en akut borreliainfektion som har spridd sig i nervsystem påvisas i ryggmärgen. Antikroppar utan akut sjukdom kan man väl ha resten av livet också efter en infektion som man har klarad av. Men en kroniskt borrelia? Gå väl inte att testa?

Kroniskt borrelia och ME verka kunna ha samma symptom och båda gångerna är en stor läkarkår kritisk att diagnosen är rätt. Och det är människor som har dött i behandlingen (lång antibiotika kur).
https://www.tagesspiegel.de/wissen/chronische-borreliose-gefaehrliche-fehldiagnose/20134118.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in