Citat:
Ursprungligen postat av
manot
Ja, du tänker då på Narcissism? Vet att det varit uppe, men vet inte om just du varit inne på det?
Jag försöker förstå pappa Oskar.
Jag såg bildserien på honom som någon la ut(Letsdoit?), bilderna från något symposium av något slag och han ser ut att ha en spattig stil, ryckig, och precis som du beskriver det, inte riktigt närvarande, eller kanske mer som att han inte riktigt är koncentrerad på där och då utan siktet och koncentrationen inställt på något helt annat, blicken i fjärran någonstans.
Och jag själv vet vad jag såg i honom från bilderna på Google:-/
Och videon där han ensam håller föredrag tyckte många han verkade så osäker.
Han ger också mig ett infantilt intryck och intrycket av att vara en mycket feminin man.
Jag funderar ofta på hur de här två barnen skulle haft det som om de i stället varit söner till de här föräldrarna?
Hade de också plockats ur skolan vid 10- 12 års ålder och skrivit på Insta a boy has nothing to say
och medan den ene pojken spelar trumpet hos sin trumpetlärare så hade den andre pojken suttit utanför och väntat, läsandes ur en bok?
Och deras mamma Hanna på sin Facebook haft MIND och Rädda Gottfries trötthetsklinik?
Och haft två rektorer som båda gått med på att gossarna undervisats i hemmet?
Och även att de båda gossarna haft egna vilrum på skolan?
Och att deras pappa pratar med skolorna över huvudena på pojkarna när de är så pass stora som 11 och 14 år?
Hur hade kontrollen över de här båda barnen sett ut om de båda hade varit pojkar?
Tro om någon av de här mördade barnens kusiner lever under samma villkor?
Finns det något nu levande barn med släktkoppling till Henkow/ Brenton som lever som Agnes och Moa tvingades göra?
Det var väldigt tänkvärda funderingar, könsbytet på offren.
Ska man hårdra det kanske man skulle byta kön på proffesor in spe Os-karina och skatteverksarbetande Hannes också? Karina som alltid var med på allt i skolan, som skickade mail om avslutad pionoundervisning, som körde ner till Tyskland med ett barn, skrev en momsbok till sina älskade barn. Och den tillbakadragne Hannes utan avtryck på nätet som jobbade deltid mycket hemifrån? Vem kan då ha varit mest drivande?
Det är väldigt mycket som skaver redan avseende döttrarnas sjukdomsuppgifter och sjukintyg.
Det är väldigt många närmast osannolika sammanträffanden med två objektivt sett fysiskt och mentalt normala barn som insjuknar efter varandra kring 11-års åldern i samma sak. En sjukdom som gör att de inte kan gå till skolan och som sänker framtidsutsikterna till noll hos
bägge föräldrana.
Och omnämns som "någon form av trötthetssjukdom". Det går helt enkelt inte ihop.