2018-04-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
För att besvara en fråga. H*nna är/var född 3/8 1969 i Västra Frölunda (Göteborgs och Bohus län, Västergötland). Källa: Sveriges befolkning 1990.
Tack för det, då var hon iofs född i Nordeuropa men inlägget var märkligt formulerat.
Citera
2018-04-17, 14:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Nej, men jag har väldigt svårt att se hur hon inte skulle vara depimerad utifrån hennes livssituation och hur hon valde att hantera den. Paranoia är inte alls ovanligt vid djupare depressioner och går att dölja, särskilt om det bara handlar om några timmar per dag.

Om Hanna kanske uppförde sig lite märkligt på jobbet ibland lades nog det dessutom på hennes oro för barnen.

Hade Hanna blivit misshandlad är det en av de första sakerna polisens utredare hade sett när de kom till brottsplatsen och jag har svårt att tro att de då hade valt att släppa informationen om självmordsbrevet. Det hade varit ett närmast bedrägligt tilltag av polisen.

Ojoj! När kom uppgifter om HB:s beteende på jobbet förutom det som stått i tidningarna?
Jo, jag ser att du skrivit om och kanske, men några negativa uppgifter eller beteende som går att spinna teorier kring har ju inte förekommit innan.
Citera
2018-04-17, 14:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Du är partisk men det vet du redan. Det är ändå viktigt att väga allas uppgifter på samma våg:

Varför rättade du aldrig Stehlitz när hen nämnde de n 5 mars att H inte hade cancer? Du var aktiv i tråden och mycket positiv till S:s inlägg.

Partisk? okej
Partisk eller ej, det här är info jag tog del av i januari och av respekt för denna person ville jag inte börja en diskussion om detta. Vet inget mer än det här och kommer aldrig uppge vem som sagt det. Du får tro det eller bara strunta i det.
Citera
2018-04-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Rimligt vore att den allra första infon som kom till tråden är närmast sanningen, bl.a att H skulle ha cancer. Även hur de hittades osv.

Jag tror också att den information om hur familjemedlemmarna hittades som dök upp tidigt i tråden kan stämma. Två saker kring Hanna tycker jag är konstiga. Det ena är att det kom ut uppgifter tidigt också om att Oskar "hjälpt" Hanna att dö eftersom hennes överdos/tablettintag inte hade lett till hennes död - om man kunde avgöra det borde väl polisen haft dödsorsak på henne? (Även på O om han hängt sig.) Tycker också det är ytterst märkligt att hon inte skrev om sin (eventuella) cancer i brevet, så att polisen kunde gått ut med det också. Om nu föräldrarna ville förklara sitt handlande tänker jag att de borde vara övertydliga i brevet. Att brevet var kort har Missan eller Elli09 skrivit i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Vet vi att Hanna var djupt deprimerad och utmattad och dessutom paranoid? Jag tänkte att det skulle varit svårt att arbeta då, ens deltid/halvtid? Jag tänker också att det kunde finnas andra orsaker till Hannas kraftiga värk än cancer, allt i från ryggskott till att hon slagit sig/blivit slagen. Funderar på polisens intresse för just detta också.

Citat:
Nej, men jag har väldigt svårt att se hur hon inte skulle vara depimerad utifrån hennes livssituation och hur hon valde att hantera den. Paranoia är inte alls ovanligt vid djupare depressioner och går att dölja, särskilt om det bara handlar om några timmar per dag.

Om Hanna kanske uppförde sig lite märkligt på jobbet ibland lades nog det dessutom på hennes oro för barnen.

Hade Hanna blivit misshandlad är det en av de första sakerna polisens utredare hade sett när de kom till brottsplatsen och jag har svårt att tro att de då hade valt att släppa informationen om självmordsbrevet. Det hade varit ett närmast bedrägligt tilltag av polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ojoj! När kom uppgifter om HB:s beteende på jobbet förutom det som stått i tidningarna?
Jo, jag ser att du skrivit om och kanske, men några negativa uppgifter eller beteende som går att spinna teorier kring har ju inte förekommit innan.

Man måste få svara på frågor och diskutera vad som talar för och emot olika scenarior utan att fråga dig om lov. Det blir lite besvärligt om du tänker försöka vara samtalsledare. Har du inga egna idéer?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Läs inlägget som jag svarar på så förstår du vad jag syftar på.
Citera
2018-04-17, 14:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Läs inlägget som jag svarar på så förstår du vad jag syftar på.

Jag gjorde ju det och vet att det inte funnits några kända uppgifter om HB:s beteende på arbetet, såsom underlig. Tvärtom. Mycket skicklig och hjälpsam och jobbade som vanligt fram till jul.

Vet inte ens om hennes halvtid stämmer. Varifrån kommer de uppgifterna egentligen?
Har undrat ett tag, men att gräva själv i denna mastodonttråd hindrar mig redan i tanken.
Citera
2018-04-17, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag tror att Oskar blev mycket dålig psykiskt. Inte Hanna. Inte psykiskt. Men om hon hade bröstcancer med metastaser så blev hon självklart påverkad av det båda psykiskt och fysiskt. Jag såg en enorm smärta hos henne en gång i april 2017 men sen när jag träffade henne en sista gång därefter så verkade hon vara bra. Under polisförhöret då jag berättade mycket men knappt fick nån fråga så var det en reaktion av den ena polisen som då var väldigt intresserad av att veta ” när var det, när såg du henne med smärta”.
Det gjorde mig uppmärksam på att Hanna ev. hade metastaserad cancer. Om det var så , så blev hon säkert väldigt försvagad fysiskt. Men även psykiskt. Jag hade ett samtal med henne om bröstcancer av en annan anledning några månader innan, det måste ha varit januari 2017 . Då hade hon ingen reaktion i ansiktet. Därför vet jag inte hur det var med påstådda cancern. Men det skulle förklara för mig varför hon tilllät sig blir manipulerad av Oskar.
Hanna var en mild , mjuk person. En person som aldrig skulle göra sina barn illa. Inte Oskar heller i o f s. Men Oskar var lite solist i karaktären, kantig. Sökte inte hjälp tror jag gällande sitt psyke. Dominant. Intelligent men även snäll i grunden.
Moa var absolut inte sjuk. Inte på nåt sätt. Men pressad och lite orolig. Ville berätta men var lojal mot sin familj. Hon tyckte att det var jobbigt att Agnes var hemma.
Agnes träffade jag en gång. Hon var fysiskt helt frisk. Gick snabbt. Men såg allvarlig ut för ett barn i sin ålder. En mogen tjej.
Jag tror att Oskar kunde inte hålla ihop familjen längre. Agnes nästan en tonåring och en Moa som var pratsam , sprallig och en Hanna som antingen var drabbad av bröstcancer el. började ifrågasätta honom.
Jag märkte hur dålig Oskar blev våren2017. En man som var solist blev en tystlåten man som bara satt utan att tala. Att ingen märkte det på hans arbetsplats.
Hemundervisning för båda barnen när dom når en viss ålder är inte normal. En tvångstanke.
Snälla farföräldrar men lite för behärskade. Morföräldrar som jag aldrig såg , ingen nämnde dom.
Så sammanfattningsvis tror jag att Oskar blev mycket mycket dålig. Och gjorde dådet antingen helt på egen hand el manipulerade en väldigt försvagad Hanna.
Alla som diskuterar dödssjuka barn här kan glömma det. Moa var inte sjuk i nån kronisk trötthetssyndrom och jag ifrågasätter starkt om Agnes var sjuk i det överhuvudtaget.
Två snälla barn som var lojala mot en dominant pappa.

Tack för ett intressant inlägg Missan.
Vet du om familjen hade försökt få kontakt med BUP men blivit nekad hjälp?
Citera
2018-04-17, 14:37
Medlem
Hittar inte artikeln där det stod att Moa hade hög frånvaro under våren 2017.
Citera
2018-04-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Tack för att du letat!

Någon annan som vet vart uppgiften om Moas eventuella frånvaro, våren 2017, från skolan kommer ifrån?
Citera
2018-04-17, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Inte jag heller.
Men, jag vet att den finns där nånstans.
Men, det hjälper ju inte om jag inte hittar den.
Citera
2018-04-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Tack för ett intressant inlägg Missan.
Vet du om familjen hade försökt få kontakt med BUP men blivit nekad hjälp?
Känner inte till nåt om det tyvärr. Men BUP nekar inte hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in