Citat:
Jag tror att Oskar blev mycket dålig psykiskt. Inte Hanna. Inte psykiskt. Men om hon hade bröstcancer med metastaser så blev hon självklart påverkad av det båda psykiskt och fysiskt. Jag såg en enorm smärta hos henne en gång i april 2017 men sen när jag träffade henne en sista gång därefter så verkade hon vara bra. Under polisförhöret då jag berättade mycket men knappt fick nån fråga så var det en reaktion av den ena polisen som då var väldigt intresserad av att veta ” när var det, när såg du henne med smärta”. Försökte skicka PM men det gick inte så ... jag ber alla som är ointresserade av vår dialog bara bläddra förbi.
Du är en viktig person som träffat familjen åtskilliga gånger. Jag undrar vad din uppfattning är, vad du tror hände egentligen? Tror du att båda barnen var sjuka och att det till slut gjorde föräldrarna totalt utmattade så de inte såg nån annan lösning än det som skedde? Att det var en gemensam handling? Eller tror du att det fanns något helt annat bakom kulisserna? Som inte gick att leva med?
Du är en viktig person som träffat familjen åtskilliga gånger. Jag undrar vad din uppfattning är, vad du tror hände egentligen? Tror du att båda barnen var sjuka och att det till slut gjorde föräldrarna totalt utmattade så de inte såg nån annan lösning än det som skedde? Att det var en gemensam handling? Eller tror du att det fanns något helt annat bakom kulisserna? Som inte gick att leva med?
Det gjorde mig uppmärksam på att Hanna ev. hade metastaserad cancer. Om det var så , så blev hon säkert väldigt försvagad fysiskt. Men även psykiskt. Jag hade ett samtal med henne om bröstcancer av en annan anledning några månader innan, det måste ha varit januari 2017 . Då hade hon ingen reaktion i ansiktet. Därför vet jag inte hur det var med påstådda cancern. Men det skulle förklara för mig varför hon tilllät sig blir manipulerad av Oskar.
Hanna var en mild , mjuk person. En person som aldrig skulle göra sina barn illa. Inte Oskar heller i o f s. Men Oskar var lite solist i karaktären, kantig. Sökte inte hjälp tror jag gällande sitt psyke. Dominant. Intelligent men även snäll i grunden.
Moa var absolut inte sjuk. Inte på nåt sätt. Men pressad och lite orolig. Ville berätta men var lojal mot sin familj. Hon tyckte att det var jobbigt att Agnes var hemma.
Agnes träffade jag en gång. Hon var fysiskt helt frisk. Gick snabbt. Men såg allvarlig ut för ett barn i sin ålder. En mogen tjej.
Jag tror att Oskar kunde inte hålla ihop familjen längre. Agnes nästan en tonåring och en Moa som var pratsam , sprallig och en Hanna som antingen var drabbad av bröstcancer el. började ifrågasätta honom.
Jag märkte hur dålig Oskar blev våren2017. En man som var solist blev en tystlåten man som bara satt utan att tala. Att ingen märkte det på hans arbetsplats.
Hemundervisning för båda barnen när dom når en viss ålder är inte normal. En tvångstanke.
Snälla farföräldrar men lite för behärskade. Morföräldrar som jag aldrig såg , ingen nämnde dom.
Så sammanfattningsvis tror jag att Oskar blev mycket mycket dålig. Och gjorde dådet antingen helt på egen hand el manipulerade en väldigt försvagad Hanna.
Alla som diskuterar dödssjuka barn här kan glömma det. Moa var inte sjuk i nån kronisk trötthetssyndrom och jag ifrågasätter starkt om Agnes var sjuk i det överhuvudtaget.
Två snälla barn som var lojala mot en dominant pappa.