Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Vaccinering kan ge narkolepsi. Har tagits upp bakåt i tråden. Men dessa symptom kommer vid ansträngning. Dessutom har man register på patienter som fått narkolepsi efter svininfluensa vaccineringen för några år sedan.
Hade flickorna haft narkolepsi hade detta sannolikt nämnts i sammanhang kring deras död.
Det finns föreningar för narkolepsisjuka också, som säkert inte hade stått tysta.
Att föräldrarna kan haft egna tankar kring vad som utlöst döttrarna besvär är rätt rimligt. Väldigt ofta letar man i sin förtvivlan efter utlösande yttre orsaker, helt rimligt. Men det hade nog kommit fram om döttrarna hade lidit av narkolepsi utlöst av vaccination. Vore det svininfluensa vaccinet hade de sannolikt insjuknat samtidigt direkt efter vaccineringen. Av Gardasil har man inga narkolepsirapporter.
Det finns folk som fått ME av vaccinering mot svininfluensa. Gardasil har jag inte kollat upp, men en av flickorna skulle ju utredas för narkolepsi.
Vilka symptom kommer vid ansträngning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Parisienneblues
Jag säger inte att det är trovärdigt, bara att detta är den "story" som släktingar fått. Min kontakt har inte hört släkten tala om ME (men återigen - det är en tredjehandskälla), och jag tycker att det är en intressant aspekt. Jag har följt hela tråden, så jag har sett dessa resonemang.
Det jag fått från släkten är att de inte använder ordet ME men de beskriver sjukdomen klockrent.
Jag gissar att far och morföräldrarna inte är purunga.
Det tar lite tid att lära sig att säga Myalgisk Encefalomyelit/Kroniskt trötthetssyndrom.
Det är lättare att säga att det var nåt med kronisk trötthet.
Vilket är vad skolan också sa.
Det är lite som den där viskningen som går genom rummet, det blir mer och mer förvrängt.