Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-09, 19:29
  #1
Medlem
swepies avatar
Tja!

Jag har åkt snowboard hela mitt liv, men jag har aldrig gått in för att lära mig att åka i park. Jag vill nu ta steget vidare och verkligen lära mig att åka i parken. Allt från Big-air hoppen, till rails, eller sjuka tamedogs där det passar i backen.

I påsk hade jag tänkt dra ihop ett gäng för att åka till alperna, men ni vet hur det är att bli äldre... Ingen har råd, tid, eller så har dom gått och skaffat sig småkids. Därför tänkte jag i år försöka hitta ett gött gäng att åka med som är på min nivå.

Jag kan tänka mig att det finns mängder med snowboardskolor där ute, som har en plan för just sådana som mig. Det är därför jag nu vänder mig till er kära FBare för att se om ni har någon erfarenhet av detta?

Jag vill till alperna av det enda anledningen att jag aldrig varit där. Jag har varit i Sälen, Åre, Idre, Trysil, ja det mesta här omkring men aldrig alperna.

Så har ni några bra tips?
Eller är ni kanske precis som mig?

Kom med alla tips ni har, allt är välkommet. Om ni känner att "Nej Swepie. Du ska inte till alperna, detta är det bästa för dig" så är det välkommet också!

Tack på förhand!!

MVH. Swepie

edit. Skrev som ett sär
__________________
Senast redigerad av swepie 2018-01-09 kl. 19:32.
Citera
2018-01-10, 21:30
  #2
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swepie
Tja!

Jag har åkt snowboard hela mitt liv, men jag har aldrig gått in för att lära mig att åka i park. Jag vill nu ta steget vidare och verkligen lära mig att åka i parken. Allt från Big-air hoppen, till rails, eller sjuka tamedogs där det passar i backen.

I påsk hade jag tänkt dra ihop ett gäng för att åka till alperna, men ni vet hur det är att bli äldre... Ingen har råd, tid, eller så har dom gått och skaffat sig småkids. Därför tänkte jag i år försöka hitta ett gött gäng att åka med som är på min nivå.

Jag kan tänka mig att det finns mängder med snowboardskolor där ute, som har en plan för just sådana som mig. Det är därför jag nu vänder mig till er kära FBare för att se om ni har någon erfarenhet av detta?

Jag vill till alperna av det enda anledningen att jag aldrig varit där. Jag har varit i Sälen, Åre, Idre, Trysil, ja det mesta här omkring men aldrig alperna.

Så har ni några bra tips?
Eller är ni kanske precis som mig?

Kom med alla tips ni har, allt är välkommet. Om ni känner att "Nej Swepie. Du ska inte till alperna, detta är det bästa för dig" så är det välkommet också!

Tack på förhand!!

MVH. Swepie

edit. Skrev som ett sär
Jag har ingen aning om någon utmärker sig, men om du googlar hittar du snowboardskolor i varje alport. För den avancerade åkaren finns det ett enormt utbud av skolor, ofta flera på varje ort, och de brukar hålla mycket hög klass. Jag tror du kan ta nästan vilken som helst som verkar bra på nätet. Utbildningar till skidlärare och bergsguide är ganska avancerade i alpländerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback