Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-09, 18:45
  #1
Medlem
Processor 2,4 GHz Intel Core Duo
Minne 2 GB 1067 MHz DDR3
Grafik NVIDIA GeForse 320M 256MB


Undrar hur mycket en sådan kan va värd, behöver uppdatera mig. Laddaren måste alltid sitta i för att den ska funka annars så har den fungerat kanon under alla år och jag kommer aldrig att byta till nåt annat än apple.

Någon som har något hum om vad man kan lägga ut den för på typ blocket?

MVH
Citera
2018-01-09, 19:30
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrus_The_Virus
Processor 2,4 GHz Intel Core Duo
Minne 2 GB 1067 MHz DDR3
Grafik NVIDIA GeForse 320M 256MB


Undrar hur mycket en sådan kan va värd, behöver uppdatera mig. Laddaren måste alltid sitta i för att den ska funka annars så har den fungerat kanon under alla år och jag kommer aldrig att byta till nåt annat än apple.

Någon som har något hum om vad man kan lägga ut den för på typ blocket?

MVH

Några hundralappar. Sätt ut den för 700 kr och ha prutmån ner till 500 kr.
Citera
2018-01-09, 20:38
  #3
Medlem
ManJuices avatar
Din 8-åriga dator hör snart hemma i ett museum. Något praktiskt värde har den egentligen inte, om man nu vill göra något mer än att öppna webbläsaren o surfa.

Folk som övervärderar gammal elektronik lider av hybris. Finns ju bättre datorer än din för runt 500-1000kr på bl.a. Blocket/Tradera.

Spara den i 20 år till så kanske den får samlarstatus med nostalgivärde.
Citera
2018-01-10, 13:23
  #4
Medlem
Man kan tycka vad man vill om den datorn men på Tradera har fyra sådana nyligen landat runt tusenlappen eller mer. Källa.
Citera
2019-01-01, 22:24
  #5
Medlem
Det är en riktigt långlivad modell. Den 13"-modellen kan uppgraderas till 16GB RAM.
Den kan köra upp till High Sierra utan problem. Du kan installera en 1TB SDD-hårddisk
t ex om du behöver mkt lagringsmängd. En sådan kan användas fortfarande i många sammanhang utan att kännas omodern. Den har inte Thunderbolt-port men kan driva en extern monitor 1920x1200. Det som brukar kunna fallera är kabeln till hårddisken och batteriet. Annars otrolig kvalitet.
Citera
2019-01-01, 22:51
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Tusenlapp? Brukar normalt kosta mer men din behöver nytt batteri och mer minne. I med en SSD också och den duger till någon som absolut vill köra OS X.

Tycker synd om dig som kastat bort så mycket tid på att svälta ut en så fin maskin med alldeles för lite minne. Som att tanka en Porsche med spillolja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback