2019-07-30, 16:52
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nu var ju det enda som bevisades att våran svagsinte vän som driver denna tråd inte begrep skillnaden på uppgifter i brottmål( domar) och uppgifter om enskild( uppgifter om psykisk ohälsa mm). Det H*n beskriver i citat nedan är uppgifter om enskild, inget annat. Så jävla enkelt är det.

Något jag också tydliggjorde med att posta en länk med info från frivården/kriminalvården. En personutredning av detta slag är sekretesskyddad, tills den ingår i en dom, då blir den offentlig i det avseendet att den har betydelse för hur man dömt och varför, inte för att någon idiot skall kunna få fritt tillträde till uppgifter om enskild.

https://www.kriminalvarden.se/fangel...-till-domstol/

Ja, och. Alllt som lagts ut här varit lagakraftvunna domar där bla. personuntredningar blivit offentliga. Vad är det du pratar om?

Ja jag tycker det är alldeles utmärkt att jag kan ha kul i en sådan här tråd, det kunde man inte tro

Frågor på det?

Ja, och. Alllt som lagts ut här varit lagakraftvunna domar där bla. personuntredningar blivit offentliga. Vad är det du pratar om?

Tack vare din inspiration så hänger jag ut en tilll idag utöver konstaplarna kuk.
Citera
2019-07-30, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...

Tack vare din inspiration så hänger jag ut en tilll idag utöver konstaplarna kuk.

Återigen så är det inte som mitt problem att en annan person är för korkad för att begripa skillnaden mellan uppgifter om enskild och uppgifter i brott mål. Det vederbörande beskriver nedan är det förstnämnda, så enkelt är det.

Citat:
Hans bakgrund kan delvis vara en förklaring till hans ovanligt patriarkala beteende men det har nog flera psykologer analyserat vid det här laget redan. Skall beställa en personutrudning angående denna person så vi kan få klarhet i fallet.

En personuntredning i brottmål finns med för att motivera påföljden i fällande dom, inget annat.

Citat:
Informationen som samlas i personutredningen är sekretessbelagd så länge den är hos Kriminalvården. När yttrandet lämnats över till domstolen är det en offentlig handling

Häng ut bäst du vill, jag bryr mig inte. Detta är som redan påpekats 11 000 ggr offentliga handlingar.

Och ju mer ni hänger ut desto mer kan jag slå hål på era efterblivna personangrepp
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-07-30 kl. 17:06.
Citera
2019-07-30, 18:23
Medlem
Göran "Kapten Klänning" Lindberg, och PolisHÖGskolan* född 1946, hade hus i Enskede som såldes för 6,7 mkr.

*Han var rektor där o det är väl en kriminell organisation.

Polisen skall stå för heder o rättvisa - men lurar in folk i en skola som de låtsas är en högskola,
men det inte någon högskola o poliser är inte akademiker trots "högskolexamen" och får tydligen
inte heller tillgodoräknas högskolepoäng från utbildningen. Exakt hur det är med de delar av utbildningen
som sker vid Södertörns högskola är jag osäker på - men det är en riktig högskola o borde ge högskolepoäng.
Citera
2019-07-31, 09:33
Medlem
Vad säger vi om Bengt Kostman* - han jagade en bilburen knarkis båttjyv i östergötland
som ställde bilen o sprang iväg. Slutade med att B K sköt ihjäl honom på typ 50m* efter en språngmars*
med tjänstevapnet (vikbolandet). Dömdes sedermera till fängelse ett par år o avsättning.

*prestation i sig B K var inte såå ung o förmodligen andfådd o det är inte så där jävla lätt att skjuta pistol på avstånd.

Skithögens föräldrar snyftade - av okänd anledning - de tycker väl det är juste att vara knarkare o tjyv

Hellre ett par 1,000 BK än knarkande tjyvjävlar - skulle jag varit brottsoffret hade BK
varit min hjälte.

Skulle vi ha decenniers fängelsestraff för knarkanvändning eller dödstraff på missbrukare
skulle samhället se mycket bättre ut o försäkringspremierna skulle vara avsevärt lägre.
Citera
2019-07-31, 09:36
Medlem
Har vått följande tillskickat via PM

John DAVID Danielsen 19840311-XXXX
Skatteverket Förmedlingsuppdrag, Box 2820 403 20 Göteborg

POLIS ÅTALAD FÖR TJÄNSTEFEL -
friad

"13 § polislagen av Björn Smedman trots att denne inte genom sitt uppträdande stört den allmänna ordningen eller utgjort en omedelbar fara för denna. Åtgärden har inte heller krävts för att avvärja en straffbelagd handling."

Makttkänslan att kunna ha staten i ryggen verkar ha tagit över denn tragiska mäniskorspillra.

"David Danielsen har förnekat brott. Har medgett att han avlägsnat Björn Smedman från platsen men bestritt ansvar för brott och anfört att han haft stöd för avlägsnandet i 13 § polislagen för att förhindra störande av allmän ordning."

I sedvanlig ordning skall det även ljugas och den åtalade drabbas som en blixt från ovan allltjämst även av minnesförlust.

SNASKIG SOMMARLÄSNING UTLOVAS!

https://minfil.com/gfI9Ec14n4/Malm_T...2019-04-17_pdf
Citera
2019-07-31, 11:18
Medlem
UT64s avatar
Igår postade jag ett fall med polismisshandel nära Borås och idag lägger jag ut ett fall till med anknytning till den staden.

KARL-JOHAN Henrik Syversen, 800502-xxxx
Borås

https://minfil.com/U8h1Ff1bn6/karl-j...k_syversen_pdf

Här är det fråga om ett äkta svin som som väljer sina offer bland de mest harmlösa och ofarliga medborgare. I det här fallet en gammal sjukpensionär med säsongskort till Borås Hockeys matcher.
Han dömdes endast för tjänstefel när han i själva verket skulle dömts för misshandel.
I vilket fall blev det fega svinet så omtumlad av denna händelse att han fann för gott att gömma sig bakom skyddad identitet.

Citat:
"När matchen nästan var slut gjorde Bofors mål. Därefter lämnade stora delar av publiken hallen vilket är vanligt när slutsignalen närmar sig. Han stannar själv alltid tills matcherna är slut. Han uppfattade inte att det var en brandövning. Han gick fram till en publikvärd och frågade varför matchen inte spelades färdigt. Vakten tog i hans arm och sade: ”Du måste gå ut”. Han gjorde en avvärjande rörelse med armen och sa till vakten att inte ta i honom. Vakten sade att det var ett brandlarm. Han svarade att han skulle gå ut.

Samtidigt såg han en uniformerad polis komma mot honom. Han sade till polisen: ”Ta det lugn, jag ska gå ut”. Polisen sade ingenting. Han vände sig om, lämnade arenan och gick mot sin parkerade bil som fanns 200 meter från hallen. På vägen dit kom en polisbil mot honom med blåljusen på. Två poliser hoppade ut och tog tag i var sin arm på honom och ställde honom med magen mot bilen och visiterade honom. Samma polis som han tidigare sett i ishallen kom också. När han stod med magen mot polisbilen slog någon av honom hans keps och någon tog tag i hans hår och dunkade hans huvud flera gånger mot polisbilens tak. Polisen bakom honom sa: ”Så du tror att du kan slänga cigaretter på mig”. Han trodde att det hade blivit ett missförstånd eftersom han inte rökt sedan 1968 och inte hade några cigaretter på sig. Polisen sade: ”Vi tar med honom”. "

Lägg märke till hur svinet Syversen använder falska anklagelser mot offret "- du tro du kan slänga cigaretter på mig" för att skapa en anledning till ett felaktigt gripande.
Citera
2019-07-31, 11:29
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
Har vått följande tillskickat via PM

John DAVID Danielsen 19840311-XXXX
Skatteverket Förmedlingsuppdrag, Box 2820 403 20 Göteborg

POLIS ÅTALAD FÖR TJÄNSTEFEL -
friad

"13 § polislagen av Björn Smedman trots att denne inte genom sitt uppträdande stört den allmänna ordningen eller utgjort en omedelbar fara för denna. Åtgärden har inte heller krävts för att avvärja en straffbelagd handling."

Makttkänslan att kunna ha staten i ryggen verkar ha tagit över denn tragiska mäniskorspillra.

"David Danielsen har förnekat brott. Har medgett att han avlägsnat Björn Smedman från platsen men bestritt ansvar för brott och anfört att han haft stöd för avlägsnandet i 13 § polislagen för att förhindra störande av allmän ordning."

I sedvanlig ordning skall det även ljugas och den åtalade drabbas som en blixt från ovan allltjämst även av minnesförlust.

SNASKIG SOMMARLÄSNING UTLOVAS!

https://minfil.com/gfI9Ec14n4/Malm_T...2019-04-17_pdf
Hans adress antyder att han i likhet med många andra poliser sprungit och gömt sig bakom skyddad identitet. Man kan bara spekulera i hur många människor, skyldiga eller oskyldiga, denne maktgalne individ retat upp.
Citera
2019-07-31, 11:46
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Har via PM fått följande tillskickat:

Lantz Jan Lars Egil CHRISTER 19551109-XXXX
Göteborg

KRIMINELL POLIS DÖMD FÖR MEDHJÄLP TILL SEXUELLT UTNYTTJANDE M.M.

Karlsson Erik Gösta THOMAS 19551221-XXXX
Laxå

KRIMINELL POLIS DÖMD FÖR GROVT SEXUELLT UTNYTTJANDE M.M.

Som utlovat bjuds nu på en klassiker. Inte alla vara med på den här tiden men det tryckes bla. upp T-shirts med texten "Kör som polisen, en i framsätet och sex i baksätet".

I grunden handlar det om två "poliser" som plockar upp en berusad kivinna och sedan åker mot Holmen samttidigt som kvinnan suger av den ene polisen i baksätet varpå som den andra snällt kör genom göteborg.

Flera vittnen uppmärksammade det hela med det verkar inte ha bekkommit dessa "polismän".

Tja, ni får kolla själv. Återigen en dom som är såpass bisarr attt den blir svår att summera kort.

Tänk hur det såg ut då, dagens "poliser" måste vara hundra gånger värre.

[SNASKIG SOMMARLÄSNING UTLOVAS!]

https://minfil.com/Wah8Ae1cnc/B249-94_pdf
En riktig klassiker ja.

Idag hade de inte klarat sig undan såpass lätt. Christer Lantz hade dömts för våldtäkt och fått skaka galler en längre tid än de 8 månaders fängelse han fick då.

Undrar hur det gick för dessa sexualbrottslingar efter att de kom ut från fängelset? De stod väl inte högt i kurs hos Polisen längre kan man anta. Folks uppfattning om Polisen ändrades också då många fler människor fick upp ögonen för vilka skitmänniskor som jobbar där.
Citera
2019-07-31, 12:54
Bannlyst
Nu börjar stollebloggshjonen tappa konceptet helt, trodde den tråd handlade om " kriminella poliser"

Citat:
I målet står uppgift mot uppgift. I en sådan bevisvärderingssituation gäller, att även
om målsägandens berättelse framstår som trovärdig och tillförlitlig är det inte
tillräckligt för en fällande dom. Det krävs stödbevisning till målsägandens uppgifter.
I fråga om den tilltalades uppgifter gäller att dessa ska godtas såvida de inte framstår
som så osannolika att de kan lämnas utan avseende, eller har blivit vederlagda av
åklagaren.

Den övervakningsfilm som åberopats och spelats upp av åklagaren saknar ljud, varför
den saknar betydelse som bevisning i fråga om den ordväxling som uppstod efter att
David Danielsen bett Björn Smedman att lämna platsen. Filmen visar att David
Danielsen avlägsnade Björn Smedman från platsen, vilket är ostridigt i målet.
David Danielsens uppgifter om Björn Smedman reaktion när David Danielsen bad
honom lämna platsen är inte av den karaktären att de kan lämnas utan avseende. De
ska alltså godtas och läggas till grund för tingsrättens bedömning.
6
MALMÖ TINGSRÄTT
Avdelning 3
Enhet 307 B
DOM
2019-04-17
B 11387-18
Frågan i målet blir därmed om Björn Smedman genom sitt uppträdande i sådan grad
störde den allmänna ordningen på platsen eller utgjorde en omedelbar fara för denna
att det var befogat att avlägsna honom från platsen.
David Danielsen grundade enligt vad han uppgett sitt beslut om avlägsnande på flera
olika faktorer, det tidigare bråket på platsen, att utomstående inte skulle kunna höra
vad hans kollegor talade med de misshandlade personerna om, att andra hade försökt
lägga sig i det samtalet och att det därvid blivit en upprörd stämning, och att han
befarade att den oroliga situationen kunde bloss upp igen på grund av Björn
Smedmans uppträdande.

Objektivt sett, även om David Danielsen inte har nämnt det uttryckligen, kunde det
också befaras att andra personer skulle lägga sig i diskussionen mellan David
Danielsen och Björn Smedman, vilket torde vara vanligt i sådana situationer.
Vid en samlad bedömning finner tingsrätten att David Danielsen haft fog för sitt
beslut att avlägsna Björn Smedman från platsen. David Danielsen har alltså inte gjort
sig skyldig till tjänstefel. Åtalet ska därför ogillas.

Men man tackar för lyteskomiken då ni är så desperata att ni måste lägga upp en dom som detta, och då ni som av en händelse " glömmer" att ta med vissa saker som framkommit i domen.

Och ang hemlig adress/identitet så har vi kunnat konstatera tidigare, det krävs inte mkt för att få en sådan, och det är knappast av feghet. Feghet är däremot det ni sysslar med för ni skulle sällan få för er att göra annat än att driva era stollebloggar på nätet.
Citera
2019-08-01, 11:01
Medlem
UT64s avatar
Vi kan väl ta ett fall till från Borås.

Det här är ett både otäckt och tragiskt fall med en kvinnomisshandlare (alltid en stark gren för poliser)
som till slut kom att bli utredd för sina gärningar och prompt sköt sig i huvudet.

Johan Magnus Gröndahl 19650614-XXXX
Hemort: Sandhults församling
S:t Sigfrids griftegård
Avliden: 2010-12-14 Gravsatt: 2011-05-20

Artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...skot-sig-sjalv

Tråd:
(FB) Polisman skulle förhöras - sköt sig själv i huvudet

Bild:
https://minfil.com/G58cNe13nf/johan_gr_ndahl_jpg

Denne polis var känd som en våldsam och farlig person - I alla fall gentemot lätta offer. Men till slut kom han att visa sin ynkliga feghet på två vis:

1. Kvinnomisshandlare

2. Självmördare (klarade inte att ta ansvar för sina gärningar)
Citera
2019-08-01, 22:59
Bannlyst
Min flickvän har åkt bort med dottern så jag är själv några dagar nu, tänkte då passa på att analysera domarna som stollebloggshjonen lagt ut.

Jag börjar " från början " så att säga...

Först ut Ang dom 3930-16

Det är här uppenbart att stollebloggshjonen stör sig på att rättsliga krav gäller även poliser. Är man tilltalad i en rättegång så har man rätten att ljuga sig blå om man så vill, oavsett vem man är.
återigen så bortser stollebloggshjonen också helt ifrån den tilltalades inställning, en sak denne alltid har rätt att framföra.

I det här fallet är det styrkt att den omhändertagne var ett odrägligt fyllo,något som intygas av fler än en polis. Men tyvärr ser det ju ut så att poliser snart måste vänta på att dom blir misshandlade innan dom får agera, något denne polisman tråkigt nog inte hade i sitt minne.

Vad kan man lära sig utav detta? Jo att alltid ha konkret teckning för det man gör, säkra alltid en person tidigt, mycket och resolut. Använd HANDFÄNGSEL vid minsta krökande, det gjorde alltid jag.

Denna dom kan mkt väl funka som vägledning, inför hur man skall göra för att slippa hamna i sådana här tråkiga situationer som denne polisman. Kan vara bra att ta med sig....

Återkommer snart med fler analyser.
Citera
2019-08-01, 23:26
Bannlyst
B1727-16

Här har vi tyvärr ytterliggar ett fall där polisman tyvärr inte hållt sig ajour med vårat rättsväseendes daltande med brottslingar. Tråkigt för honom, men han kom ju undan med dagsböter och fick behålla jobbet.

Tyvärr, men som polis måste man helt enkelt skita i det som är ens uppdrag, det man har betalt av skattemedel för att göra. Det har många poliser lärt sig, nu även denna

Undrar vad stollebloggshjonen hade tyckt om någon skadegörare gett sig på deras egendom, och polisman inte ingripit, hade det blivit någon annan förvirrad uthängning av motsatt art då kanske. Nåja, då hade en polis mindre behövt gå igenom detta, och vi hade kanske fått politiker att inse att man måste sluta med daltandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in