Min flickvän har åkt bort med dottern så jag är själv några dagar nu, tänkte då passa på att analysera domarna som stollebloggshjonen lagt ut.
Jag börjar " från början " så att säga...
Först ut Ang dom 3930-16
Det är här uppenbart att stollebloggshjonen stör sig på att rättsliga krav gäller även poliser. Är man tilltalad i en rättegång så har man rätten att ljuga sig blå om man så vill, oavsett vem man är.
återigen så bortser stollebloggshjonen också helt ifrån den tilltalades inställning, en sak denne alltid har rätt att framföra.
I det här fallet är det styrkt att den omhändertagne var ett odrägligt fyllo,något som intygas av fler än en polis. Men tyvärr ser det ju ut så att poliser snart måste vänta på att dom blir misshandlade innan dom får agera, något denne polisman tråkigt nog inte hade i sitt minne.
Vad kan man lära sig utav detta? Jo att alltid ha konkret teckning för det man gör, säkra alltid en person tidigt, mycket och resolut. Använd HANDFÄNGSEL vid minsta krökande, det gjorde alltid jag.
Denna dom kan mkt väl funka som vägledning, inför hur man skall göra för att slippa hamna i sådana här tråkiga situationer som denne polisman. Kan vara bra att ta med sig....
Återkommer snart med fler analyser.