2018-01-09, 13:37
Medlem
Hej jag ska åka till vietnam inom snar framtid men jag har tagit Lyrica runt 300 mg varje dag i ett halvår så kan inte realistiskt fara dit och vara utan. Det hjälper mig så enormt vid den dosen så jag tänker inte sluta direkt.

Så har ni idéer vad jag ska göra.
Har någon erfarenheter av i just vietnam om man kan gå till läkaren och köpa lyrica eller benos receptfritt men juts lyrica. Kan jag gå till läkaren och i princip be om det, ge han en slant.

Hur funkar det? Vad händer om jag skulle ta med mig kapslar midl lyrica, tex annan medicin jag har utskrivet och tar med papper från läkaren men byter bara innehållet i kapslarna.

Men hur är deras droglagar ang just lyrica. Vill inte sitta i vietnamesiskt fängelse för dödstraff som kan ske vid tyngre droger.

Dela gärna idéer och helst om ni faktiskt vet något. Inte varit på semester eller haft någon glädje på så länge nu halva familjen ska dit i 18 dagar!!! Jag pallar inte stanna hemma enbart för detta.

Hjälp mig nu gott folk.
2018-01-09, 13:54
Avstängd
Det finns Lyrica att få utskrivet där. Min upplevelse är dock att läkare / apotek är mycket restriktiva med alla typer av mediciner till utlänningar.

Jag gissar att du inte har det på recept här hemma?
2018-01-09, 14:08
Medlem
I Kambodja har det varit rätt så manana med förskrivningen förut iaf, där har du ju en out, om det är värt ev straff får du själv göra en bedömning för.

Vietnam är såvitt jag vet hårdare.
2018-01-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det finns Lyrica att få utskrivet där. Min upplevelse är dock att läkare / apotek är mycket restriktiva med alla typer av mediciner till utlänningar.

Jag gissar att du inte har det på recept här hemma?

Jag har ej recept annars hade jag bara tagit med överisa mediciner samt lyrica och tagit med en lapp från läkaren som förut.

Men tänkte om det går köpa benso hur somhelst recept fritt som många säger i thailand och här?
Jo men mutor funkar kanske kanske inte lite riskabelt att hoppas på det.

hmm någon annan som har direkta erfarenheter?
2018-01-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
I Kambodja har det varit rätt så manana med förskrivningen förut iaf, där har du ju en out, om det är värt ev straff får du själv göra en bedömning för.

Vietnam är såvitt jag vet hårdare.

Att ta med en vanlig medicin som kapslar för magkramper jag har av läkare byta ut pulvret. Det lär ju inte gå åka dit att dom tar ut det och testar det, det är lyrica inte heroin. Lär inte sitta i ruttet fängelse av det kanske böter och så men. Tror jag får göra så.

Jag tog metadon till usa heddi bara i en annan burk 40 st 10mg.
2018-01-09, 17:19
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Vad kan jag handla i land X (Den stora tråden om att köpa droger i olika länder /mod) /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in