Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-09, 13:28
  #1
Medlem
Nu så här i början utav 2018 tänkte jag att det var dags att skaffa mig ett webbhotell för flera hemsidor. Men det finns så många, och det finns för och nackdelar med varje. Så nu vill jag veta vilken ni tycker jag ska satsa på. Nämn vilken ni personligen har valt, för och nackdelar med den.

Jag har hittat 3st som jag tycker verkar lovande, har ni testa någon utav dessa, hur var dem?
Misshosting
Inleed.se
One
Citera
2018-01-09, 13:40
  #2
Medlem
Diverges avatar
Nu har jag gått över med allt till DigitalOcean, vilket kanske inte är riktigt vad du letar efter men jag vill ändå passa på att nämna det.

Däremot skulle jag hålla mig borta från One om jag var du, mycket krångel.
Inleed har jag hört gott om.

Vet inte hur aktuella diskussionerna är men det här är ett ämne som pratats mycket om på
https://www.wn.se/
Citera
2018-01-09, 13:48
  #3
Medlem
Då säger jag nog Oderland.
Citera
2018-01-09, 15:20
  #4
Medlem
PilsnerKalles avatar
DigitalOcean som nämndes ovan har bra VPSer, om du vill dra i allt själv.

Jag själv har använt mig av one.com väldigt mycket och tycker inte det krånglar.
Har 4 webbhotel hos One.com sedan 2007.

Det har förändrats med åren, men ser inget krångel.
Beror också på hur avancerade dina hemsidor ska vara e.tc
Citera
2018-01-09, 22:26
  #5
Medlem
mbrodins avatar
Kan tipsa om Binero. Har flertal hemsidor hos detta webbhotell.
Citera
2018-01-11, 01:59
  #6
Medlem
Snusdemokrats avatar
Jag använde godaddy mycket innan men bytte till ett nystartat företag 2018 - greenservers.net
Kanske inte dunderpriser direkt men allt sker så snabbt, snabb support, man kan byta kontrollpanel osv, äh jag diggar det!
Citera
2018-01-11, 20:25
  #7
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linushg
Nu så här i början utav 2018 tänkte jag att det var dags att skaffa mig ett webbhotell för flera hemsidor. Men det finns så många, och det finns för och nackdelar med varje. Så nu vill jag veta vilken ni tycker jag ska satsa på. Nämn vilken ni personligen har valt, för och nackdelar med den.

Jag har hittat 3st som jag tycker verkar lovande, har ni testa någon utav dessa, hur var dem?
Misshosting
Inleed.se
One
På vilket sätt anser du att dessa tre är lovande?
Är det en pengafråga eller handlar det om utrymme eller vad?
Det är lättare att tipsa om webbhotell om vi får veta lite mer specifikt vad du är ute efter mer än bara 'ett webbhotell för flera hemsidor', vilket i stort sett alla webbhotell kan erbjuda i dagsläget.
Citera
2018-01-11, 21:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
På vilket sätt anser du att dessa tre är lovande?
Är det en pengafråga eller handlar det om utrymme eller vad?
Det är lättare att tipsa om webbhotell om vi får veta lite mer specifikt vad du är ute efter mer än bara 'ett webbhotell för flera hemsidor', vilket i stort sett alla webbhotell kan erbjuda i dagsläget.

Det stämmer kostnad är en stor del utav vilket webbhotell jag kommer att välja då jag är på en begränsad budget. Efter att tagit en närmare titt så ligger det mellan Inleed och Miss Hosting. Någon som har kunskaper utav någon utav dessa eller båda skulle vara bra om du kunde skriva om din upplevelse med dem.
Citera
2018-01-11, 21:44
  #9
Medlem
Jag är själv kund hos One där jag driver två stycken sidor. Att det skulle vara krångligt håller jag inte alls med om. Det finns säkert billigare alternativ där ute men jag har iallafall testat One vilket har fungerat bra för mig.
Citera
2018-01-16, 20:54
  #10
Medlem
Binero som någon nämnde här måste ha de slöaste servrarna av alla. Hur kan man ens rekommendera skiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback