2018-01-08, 18:53
Medlem
Tja!

Istället för att spara en klumpsumma på ett konto, finns det möjlighet någonstans att öppna lite olika minisparkonton där man kan föra över pengar lite när man känner för det?

Typ ett konto som heter "Bil" som avser utgifter på bilen, ett som heter Resor och så vidare, ja ni förstår.

Tips?
Citera
2018-01-08, 19:02
Medlem
neurobotics avatar
På samma bank eller i annan bank? Det går i de flesta (troligtvis alla) att skapa extra "sparkonton" om man vill dela upp det lite. Jag har Länsförsäkringar och det gör man lätt via internetbanken, jag har skapat ett extra konto.

Om du menar att öppna i andra banker så kan du väl öppna i hur många banker du vill?
Citera
2018-01-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurobotic
På samma bank eller i annan bank? Det går i de flesta (troligtvis alla) att skapa extra "sparkonton" om man vill dela upp det lite. Jag har Länsförsäkringar och det gör man lätt via internetbanken, jag har skapat ett extra konto.

Om du menar att öppna i andra banker så kan du väl öppna i hur många banker du vill?

Har för mig att det inte går på min bank (Nordea), var i och för sig ett tag sedan jag hörde med dom sist, ska nog kika med dom igen kanske.
Citera
2018-01-08, 19:19
Medlem
OHSCHNAPs avatar
De flesta banker bör erbjuda möjlighet att öppna flera sparkonton, låter konstigt om inte Nordea gör det.
Citera
2018-01-08, 19:37
Medlem
skvallertackas avatar
Har 5 konton i SEB och 4 i SBAB.
Så går det inte i Nordea så är den banken sämst.
Citera
2018-01-08, 19:52
Medlem
kumlafucker84s avatar
Ja. Det funkar. Annars är det ju konstigt. Fast det är ju mer bekvämt att spara pengar på ett och samma konto
Citera
2018-01-08, 20:58
Medlem
Jo, det funkar på Nordea, har ett par stycken. Bra om man vill ha en separat buffert för renovering av bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in