• 1
  • 2
2018-01-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
om du inte har skäl att hyra ut kan du titta dig i månen efter möjligheten.

Mitt skäl är att det troligtvis kommer ta ungefär 1 år om inte mer för henne att få komma hit på grund av invandringen på senare tid. Vad menar du med "titta dig i månen efter möjligheten."?

Tack för svar
Citera
2018-01-10, 13:15
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelsin
Mitt skäl är att det troligtvis kommer ta ungefär 1 år om inte mer för henne att få komma hit på grund av invandringen på senare tid.

Det kommer med största sannolikhet inte att ses som giltiga skäl. Vad hindrar dig från att flytta in nu?
Citera
2018-01-10, 20:04
Medlem
Citat:
Det kommer med största sannolikhet inte att ses som giltiga skäl. Vad hindrar dig från att flytta in nu?

Ingenting egentligen antar jag. Köpet av bostaden var för att få igång karusellen vi skattar för och sedan bo med henne där när det är klart. Hur är det med att vilja ha en kompis som bor med en? Är det okej och sedan betalar han X per månad.
Citera
2018-01-10, 22:06
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ingenting egentligen antar jag. Köpet av bostaden var för att få igång karusellen vi skattar för och sedan bo med henne där när det är klart. Hur är det med att vilja ha en kompis som bor med en? Är det okej och sedan betalar han X per månad.

Inneboende får du ha, ja, men du behöver fortfarande bo där.
Citera
2018-01-10, 23:57
Medlem
Citat:
Inneboende får du ha, ja, men du behöver fortfarande bo där.
Kan man vara registrerad som boende där men egentligen bo hemma fortfarande?

Mvh
Citera
2018-01-11, 07:36
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Kan man vara registrerad som boende där men egentligen bo hemma fortfarande?

Mvh

Du ska vara folkbokförd där du har din dygnsvila. Om frågan är: "kan jag mygla/fuska" är svaret förstås ja, man kan alltid fuska, men där tar hjälpen slut från min sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in