Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-09, 13:07
  #133
Medlem
Förbjud ordet apa! Det är rasistiskt. Har någon ett förslag på ett mer PK-godkänt namn?
Citera
2018-01-09, 13:18
  #134
Avstängd
12hoppihagens avatar
Måste säga att det var en väldigt smart genomförd kampanj av H&M, har sett bilden med det oljesvarta barnet på flera instagramkonton med hundra tusentals följare, väldigt smart sätt att bli omnämnd på, bumpar säkert försäljningssiffrorna en hel del...
Citera
2018-01-09, 13:44
  #135
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Så jävla patetiskt, det finns inget rasistiskt med den tröjan. "Journalisten" har gjort en höna av en fjäder.

Vita utsätts dagligen för rasism i sina hemländer. När ska media stå upp för oss?
Citera
2018-01-09, 13:52
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Självklart är inte H&M:s tröja rasistisk.

Däremot kommer losers alltid att försöka tolka allt möjligt som rasism. Normala människor skrattar åt dessa tolkningar.

Nej tröjan är inte rasistisk!
Hur man väljer lyfta fram den är rasistiskt!

Nej, normala människor tycker detta är totalt fel och därför har flera som har kontrakt med HM dragit sig ur och HM har gått ut med en ursäkt.

Du misstar dig och tror Flashback är ett snitt på Sveriges och världens människor. Men det är det inte, här samlas rasister,islamofober, kommunister och kriminella. Det är ett extremt forum åt alla håll.

Vanliga normala människor hänger inte här.
Citera
2018-01-09, 13:53
  #137
Medlem
Handlar ju om att pk folket har fördommar.
Dom tror av någon anledning att svarta människor tror att dom är apor.

Svarta människor är inte apor.
Citera
2018-01-09, 13:53
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Ja okej jag förstår, men kan Du definiera vart rasismen dyker upp här då? Menar, är det alltid rasism?
Är det när en vit/mörkhyad/okänd färgad (skillnad, ja eller nej?) person föreslår och genomför denna ide?
Är det när en mörkhyad person själv har köpt och bär tröjan med denna text? Är personen rasistisk då?

Nä det blir lättare om du själv får förklara. Jag tycker det är ganska sorgligt med vuxna som skrämmer upp barn i onödan, det handlar inte om er som redan är vuxna och förstörda, utan om barnet som har en öppen framtid. Att leta fel i allt tror jag saboterar barns självförtroende.

Det är endast rasistiskt när den marknadsförs på det sättet. Tröjan i sig är inte rasistisk!
Citera
2018-01-09, 13:54
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det enda rasistiska i detta är att vi tycks ha hittat en tröja som alla barn förutom de mörkhyade får bära.

Alla får bära den om det självvalt. Men när det marknadsförs på det sättet så sprider man ett visst budskap. All marknadsföring bär med sig ett budskap
Citera
2018-01-09, 13:55
  #140
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Alla får bära den om det självvalt. Men när det marknadsförs på det sättet så sprider man ett visst budskap. All marknadsföring bär med sig ett budskap
Vilket budskap är då det?
Citera
2018-01-09, 13:58
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vilket budskap är då det?

I detta fall blir budskapet att en svart unge är sötaste apan i djungeln och vita ungen är överlevnadsexpert
Citera
2018-01-09, 14:02
  #142
Medlem
Jag älskade tröjan. Till en början fattade jag inte kritiken så det fick mig tänka om det var en vit pojke som hade haft tröjan...😏😏😏

Nej söt tröja och super gullig unge 😍😍😍😍
Citera
2018-01-09, 14:03
  #143
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
De riktiga rasisterna här är de som drar parallellen mellan en svart pojke och en apa.

Exakt detta! Sedan ska detta projiceras på alla andra genom hysteriska utfall som verkar som alibi för alla känslor inom sig som de förnekar. Detta är antirasismens förljugna och hycklande ansikte.
Citera
2018-01-09, 14:04
  #144
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Genom att kalla en sån sak rasism menar man ju att negrer ser ut som apor. Då är man själv rasist om man direkt drar såna slutsatser. Äckliga uppånervärld.

Du har en stor poäng där.

Vilken idiot tror att H&M verkligen menar att svarta pojkar är lite som apor.

Det texten vill säga är typ att, hej, jag är en streetsmart grabb.

Den här rabiata rasistpaniken biter sig själv i svansen, pinsamt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback