2019-01-06, 11:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Nu firar beslutet att på grumliga grunder stänga ner drogshoppar 1 år. Det enda som har hänt är att diskussionerna flyttat ut i andra trådar, samt att antalet inrikes webbshoppar är mindre än någonsin.
Grumliga grunder? Vare sig användare eller shoppägare kunde hålla sig till reglerna. Svårare än så var det inte.

Sen att antalet inrikes shoppar är mindre än någonsin, du kan ju försöka spinna det till att det är forumets problem. Jag väntar.
Citera
2019-01-06, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grumliga grunder? Vare sig användare eller shoppägare kunde hålla sig till reglerna. Svårare än så var det inte.

Sen att antalet inrikes shoppar är mindre än någonsin, du kan ju försöka spinna det till att det är forumets problem. Jag väntar.
Säger inte att det är ett problem, se det som en reflektion över tingens ordning utan skuld åt endera håll. Men det ekar ihåligt när jag knackar på utifrån att DN tråden uppenbarligen lyder under en annan patos samt att shoppar diskuteras lite överallt utan åtgärder. Men bara för att du är du så ska jag sticka iväg & köra lite söndagsspinning. Häng på?
Citera
2019-01-06, 21:11
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Men hur ska jag få reda på om en sida är bra då? Finns det nån tråd kvar som det går att skriva i???😧
Citera
2019-01-19, 23:25
Medlem
Zot^s avatar
Så nu är även Darknet tråden låst så att vi inte kan diskutera säljare och produkter någonstans överhuvudtaget.

För en som är van vid forumet är det väldigt enkelt att sålla ut inlägg som endast görs för att promota en viss säljare eller produkt och jag tycker fördelen med att ha dessa trådar öppna starkt överväger nackdelen med antalet fåntrattar som skriver vilseledande inlägg i syfte att promota sina egna varor/hemsidor.

Eftersom ingen lösning på detta problem har funnits av Admin sedan början av 2018 så kan vi alltså räkna med att alla dessa trådar kommer att förbli låsta nu i framtiden antar jag?

Idiotiskt beslut enligt mig.
Citera
2019-01-20, 00:48
Avslutad
Ja, håller med Zot helt och hållet. Detta är ett beslut och en åtgärd som inte någonstans avspeglar det jag hoppades, trodde, andades att FB som sista utpost stod för.
Citera
2019-01-20, 01:21
Avslutad
Mystiken tätnar ytterligare något när man läst 1.09:

”Det är dock tillåtet att diskutera webbshoppar som säljer narkotika, och diskutera tillgången av narkotika i samhället rent allmänt”.

Kan vi alla - mods inkluderat- vara överens om att kejsaren är naken, Midas har åsneöron och att Flashback är rejält ute och cyklar?
Citera
2019-01-20, 13:41
Medlem
Kafes avatar
Varför stängdes den tråden egentligen? I mitt huvud är det ju 100% mitt fel, men jag får ju åt andra sidan ångest för ingenting så har svårt att avgöra.
Citera
2019-01-20, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Varför stängdes den tråden egentligen? I mitt huvud är det ju 100% mitt fel, men jag får ju åt andra sidan ångest för ingenting så har svårt att avgöra.

Skulle nog säga att du har helt rätt där, hela tråden var till slut en one-man-show från ditt håll med bortröka teorier om konspirationer och paranoida villospår. Tjatigt för oss som bara vill ta en snabb titt ibland för aktuell status på säljare och shoppar. Och nu går inte det längre
Citera
2019-01-20, 14:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilprincipino
Skulle nog säga att du har helt rätt där, hela tråden var till slut en one-man-show från ditt håll med bortröka teorier om konspirationer och paranoida villospår. Tjatigt för oss som bara vill ta en snabb titt ibland för aktuell status på säljare och shoppar. Och nu går inte det längre
Skitsnack, Kafes misstankar fanns det fog för och somliga av oss uppskattar mycket mer vikten av att kunna röda en säljare än att gröna en säljare. Det är alltid vad tråden har störst potential att vara en riktig hjälp som.
Citera
2019-01-20, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Skitsnack, Kafes misstankar fanns det fog för och somliga av oss uppskattar mycket mer vikten av att kunna röda en säljare än att gröna en säljare. Det är alltid vad tråden har störst potential att vara en riktig hjälp som.

Det är väl skillnad på att röda en säljare och att ta upp hela tråden med långsökta teorier. Men skit samma, det var väl antagligen på grund av alla småhoppar som det postades för mycket om den stängdes..

Kanske borde man ha en tråd som är dedikerat till enbart ETABLERADE darkned MARKETS, dvs DM, FS, WallST mfl, så slipper man allt brus om småshoppar, som, minst sagt, känns rätt scam.. kan det vara ngt?
Citera
2019-01-20, 15:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Mystiken tätnar ytterligare något när man läst 1.09:

”Det är dock tillåtet att diskutera webbshoppar som säljer narkotika, och diskutera tillgången av narkotika i samhället rent allmänt”.

Kan vi alla - mods inkluderat- vara överens om att kejsaren är naken, Midas har åsneöron och att Flashback är rejält ute och cyklar?
Good catch! Jag har lyft det i Outlaw.

Citera
2019-01-20, 16:36
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilprincipino
Det är väl skillnad på att röda en säljare och att ta upp hela tråden med långsökta teorier. Men skit samma, det var väl antagligen på grund av alla småhoppar som det postades för mycket om den stängdes..

Kanske borde man ha en tråd som är dedikerat till enbart ETABLERADE darkned MARKETS, dvs DM, FS, WallST mfl, så slipper man allt brus om småshoppar, som, minst sagt, känns rätt scam.. kan det vara ngt?

Var teorierna verkligen så långsökta egentligen? När man sammmafattade de inlägg som rekommenderat exempelvis Apex när det begick sig så kunde 5-6 inlägg från olika konton motiveras nästan ordagrant som de andra.

Själv tycker jag man läser väldigt lätt vilka inlägg som är genuina i tråden. Men det verkar inte som nån annan gjorde det.
Det enda jag ville är att folk ska blir skeptiska och försiktiga av sig. Uppmanade ingen att sluta använda dessa sidor. Bara att man skulle vara försiktig.
Som jag förtydligade så har inte jag använt de sidorna. Men en påminnelse om att va försiktig så trampade jag tydligen på en riktigt öm tå.

Märks ju också rätt tydligt vilka går fs3s vägnar här på fb, så som vissa börjar grina vid minsta kritik :P

Att få tråden låst var ju de sista jag ville, men ångrar inte ett smack. Står fast vid min skepsis mot FS3 t.ex. Ser inte vad problemet med budskapet om att vara extra försiktiga på Darknet?

Bättre att ni fokuserar ilskan mot alla troll som härjat i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in