Citat:
Nej, jag ser inte att det är bättre att missbruket i trådarna får fortgå.
Citat:
Om man ser till skadereducering så tror jag också att mer kunskap gynnar mer än ovetskap för de som brukar. Att användare kan varna andra användare för att vissa substanser är kontaminerade, underdoserade eller till och med överdoserade, kan hjälpa andra från att insjukna i infektioner eller i värsta fall ta överdoser som kan kosta en livet. Jag ser absolut en vits med dessa trådar och likaså övriga diskussionstrådar om de olika droger som finns. Mer kunskap ger förhoppningsvis bättre beslutsunderlag, även fast många (miss)brukare ofta tar irrationella beslut.
Jag hänger inte riktigt med på diskussionen här ovan så detta ska inte reflekteras på den xD
Ville bara säga att det som har varit bäst med trådarna nödvändigtvis var att hitta, även om det är en bonus, så skulle jag personligen säga att det nog är den bästa skadereduceringen man kan ha när det kommer till substanser faktiskt! Även FAQ trådarna har nog räddat en del liv, mitt i alla fall!
Hoppas verkligen att trådar öppnas igen... men jag fattar att det är svårt, har själv försökt tänka men jag har inga svar heller faktiskt...
Fridens!
Ville bara säga att det som har varit bäst med trådarna nödvändigtvis var att hitta, även om det är en bonus, så skulle jag personligen säga att det nog är den bästa skadereduceringen man kan ha när det kommer till substanser faktiskt! Även FAQ trådarna har nog räddat en del liv, mitt i alla fall!
Hoppas verkligen att trådar öppnas igen... men jag fattar att det är svårt, har själv försökt tänka men jag har inga svar heller faktiskt...
Fridens!