Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 11:05
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
Brumunddal er lite. I dette tilfelle kan det være både positivt og negativt. Og hvorfor antar du at jeg er en mann?🤔😅
Ha, ha! Jeg vet selvfølgelig ikke ditt kjønn, og ikke er jeg særlig opptatt av det heller.

Men husket at du i dine første innlegg på tråden her redegjorde for at Veldre Sag har flismaskin (som kunne vært brukt til å bli kvitt liket), mens Brumund Sag ikke har flismaskin. Men du kan selvfølgelig være hunkjønn med god husk for hvilke av de lokale sagene som har/ikke har flismaskin.

Ellers er Br dal lite, ja. Jeg har kjente i Ellefsætervegen ...
Senast redigerad av Vossevangen 2018-02-02 kl. 11:08.
Citera
2018-02-02, 11:09
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Man i 40-åren från Ringsaker gripen, ref. norska vg. Då vet de vem mannen är (polisen nämnde inte mannens ålder på presskonferensen). Mer om hans relation med maken kommer nog snart att dyka upp.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a27w6d/ny-paagripelse-etter-drapet-paa-janne-jemtland
Min magefølelse sier biker-kompis.
Citera
2018-02-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ha, ha! Jeg vet selvfølgelig ikke ditt kjønn, og ikke er jeg særlig opptatt av det heller.

Men husket at du i dine første innlegg på tråden her redegjorde for at Veldre Sag har flismaskin (som kunne vært brukt til å bli kvitt liket), mens Brumund Sag ikke har flismaskin. Men du kan selvfølgelig være hunkjønn med god husk for hvilke av de lokale sagene som har/ikke har flismaskin.
Hehe, mener du Sagbruk og høvlerier Brøttum/Moelv?
Citera
2018-02-02, 11:11
Medlem
Citat:
Neppe familie. Men en kompis fra fremmedlegionen er meget tenkelig. Uten at jeg skal gå noe mer inn på det..
Hoppgress, kan det være sannsynlig at ektemannen har ønsket å hjelpe en legion-bror med bolig fordi vedkommende har vært i en vanskelig bosituasjon?
Citera
2018-02-02, 11:14
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Hehe, mener du Sagbruk og høvlerier Brøttum/Moelv?
Din post på tråden - gitt # 845 der du svarer på bruker 'Monsen' som tenker høyt om Veldre Sag:
Citat:
Finnes ikke flismaskin på saga, men om det hadde vært, så kunne det vært mye mulig.

Din post på tråden - gitt # 850:
Citat:
På Brumund er det flismaskin. Heller ikke veldig langt fra Brennlia..
Senast redigerad av Vossevangen 2018-02-02 kl. 11:16.
Citera
2018-02-02, 11:18
Medlem
Citat:
Din post på tråden - gitt # 845 der du svarer på bruker 'Monsen' som tenker høyt om Veldre Sag:

Din post på tråden - gitt # 850:
Det forstod jeg, men du nevnte Messen Sag? Altså Mesnalia?
Citera
2018-02-02, 11:36
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Det forstod jeg, men du nevnte Messen Sag? Altså Mesnalia?
Back to topic!
JJs lik ble jo ikke kjørt igjennom noen flismaskin, verken Veldre, Br dal, Mesna eller annet sted.

Denne mannen i 40-årene: Synes som han iflg politiet har avgitt falsk forklaring og villedet politiet.
Siden de fremstilte han for fengsling nå kl.11.00 i Hamar (hvilket politiet vanligvis ikke gjør ved 'bare falsk forklaring'), indikeres at hans forklaring har bidratt til å villede politiets arbeid og kanskje gi ektemannen alibi.
Senast redigerad av Vossevangen 2018-02-02 kl. 11:47.
Citera
2018-02-02, 11:44
Medlem
Citat:
Denne 41-åringen:

Var hittade du den exakta åldern?

VG skriver nu:

Citat:
Mannen er tidligere straffedømt. I 2007 ble han i Hedmarken tingrett dømt til to år og ni måneders fengsel for narkotikaforbrytelser og brudd på legemiddelloven. I 2008 ble han i Eidsivating lagmannsrett dømt til fem måneders fengsel for bedrageri.
Citera
2018-02-02, 11:49
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Var hittade du den exakta åldern?

VG skriver nu:
Jeg var faktisk i ferd med å endre alderen akkurat da du skrev.
Ved annen gangs titt på VGs artikkel, så jeg det du påpekte.

Men jeg mener å ha sett "41 år" i min skumming av ulike media.
Kan ha husket feil/tatt feil. Derfor korrigert mitt innlegg overfor.

HA rapporterer nærmest live fra fengslingsmøtet (uten betalingsmur):

http://www.h-a.no/nyhet/fengslingsmote-i-janne-saken-naa

I øyeblikket er første del av fengslingsmøtet over, dommeren har trukket seg tilbake for å skrive kjennelsen. Mannen i 40-årene møtte IKKE i fengslingsmøtet. Ba om å slippe pga medienærværet. Må ha fått tillatelse til å ikke være til stede. Risikabel strategi å ikke møte, dersom han vil overbevise fengslingsdommeren om at han ikke har forklart seg falsk for politiet.

Jeg tror politiet får medhold i 2 ukers fengsling.
Senast redigerad av Vossevangen 2018-02-02 kl. 11:56.
Citera
2018-02-02, 11:53
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Hmm, mystiken tätnar, nu är alltså ytterligare en gripen, misstänkt inblandad i mordet. Kan det vara en medhjälpare som assisterat i bortförandet av kroppen?
Citera
2018-02-02, 11:58
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Hmm, mystiken tätnar, nu är alltså ytterligare en gripen, misstänkt inblandad i mordet. Kan det vara en medhjälpare som assisterat i bortförandet av kroppen?
Vel, politiet har understreket at han IKKE er siktet for medvirkning til drapet.

Men mannen avga tidligere en vitneforklaring.
Det er denne politiet mener var en falsk forklaring.
Citera
2018-02-02, 12:00
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Nope, politiet har understreket at han IKKE er siktet for medvirkning til drapet.
Politiet sier også at de ikke har grunn til å anta noen medvirkning til drapet.

Men mannen avga tidligere en vitneforklaring.
Det er denne politiet mener var en falsk forklaring.
Aha, på så sätt, tack för info. Har det framgått vad han ljög om? Försöker han ge MGM något sorts alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in