Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 22:04
Medlem
Skjutvapen i stil med Breivik. Då måste han ha räknat med att sitta resten av sitt liv i fängelse. Då förstår jag inte att han är häktad för det som i Sverige kallas dråp. Det borde skärpas till överlagt mord.

Det borde ha körts bort mycket blodblandad snö från gården om det här stämmer.
Citera
2018-02-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildemor12345
Jeg ordla meg kanskje litt feil. Jeg skjønner at politiet tar hensyn til familien og spesielt barna i etterforskningen. At de ikke deler alle detaljer etterhvert. Det jeg mente var at når en sak er ferdig etterforsket så trodde jeg ikke politet presenterte en oppdiktet historie for å pynte på og skåne pårørende fra det som faktisk var skjedd.
Tviler på at politiet dikter opp en historie her, men at de unnlater å fortelle alt, dét er jeg ganske sikker på at dem gjør.
Senast redigerad av Hoppgress 2018-02-01 kl. 22:42. Anledning: Skriveleif
Citera
2018-02-02, 01:26
Medlem
Mannen er totalt psykopat, selvsagt har han ikke skutt henne. Pistolen gikk selvsagt av mens han tilfeldigvis siktet på henne med en ladd pistol klokka 3 om natta.

Er det ikke romantisk at en mann elsker sin kone så mye at han må drepe henne fordi hun ikke orker å leve sammen med han, Psyko.

Mannen skjønner tydeligvis ikke sitt eget beste, dvs at han får strafferabatt hvis han tilstår.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2018-02-02 kl. 01:35.
Citera
2018-02-02, 09:16
Medlem
Monsens avatar
NY PERSON PÅGREPET - mann 31 år

Bekrefter teori om at Janne ble skutt
Mann 31 år pågrepet for uriktig forklaring

http://m.h-a.no/nyhet/pressekonferanse-klokken-0900#.WnQd_EGUnYU

Etter HA erfarer, etterforsker politiet den pågrepne for om han kan ha hjulpet den drapssiktede ektemannen i etterkant av drapet. Det er ikke kjent detaljert hva han skal ha forklart seg uriktig om.
Senast redigerad av Monsen 2018-02-02 kl. 09:21.
Citera
2018-02-02, 09:18
Medlem
En person til som er blitt tatt inn i saken. Denne personen ble pågrepet 31.jan. foreløpig siktelse er "falsk forklaring"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a27w6d/ny-paagripelse-i-janne-saken
Citera
2018-02-02, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netnick
En person til som er blitt tatt inn i saken. Denne personen ble pågrepet 31.jan. foreløpig siktelse er "falsk forklaring"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a27w6d/ny-paagripelse-i-janne-saken
Han ble pågrepet denne uken.
Citera
2018-02-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
Han ble pågrepet denne uken.
Hoppgress, er det sannsynlig at 31åringen er i familie med ektemannen?
Det er mindre sannsynlig at han kun er en biker-kompis?
Citera
2018-02-02, 10:22
Medlem
Vossevangens avatar
Fra VG-artikkelen linket av bruker 'Netnick' rett ovenfor:

"Mannen ble pågrepet 31. januar og er siktet for uriktig forklaring. Han ble først avhørt som vitne, men politiet opplyser under en pressekonferanse på politihuset på Hamar fredag at de mener hans forklaring er uriktig.

– Han ble avhørt 17. januar. Vi har ikke grunn til å tro at han var delaktig i drapshandlingen, men vi har behov for å få avklart hans rolle, sier politiadvokat André van der Eynden.

Mannen vil bli fremstilt for varetektsfengsling klokken 11 fredag.
( ... )
Samtidig bekrefter politiet at Janne Jemtland døde som følge av skuddskader påført av et håndvåpen 29. desember.

– Politiet har ikke funnet dette våpenet. Vi jobber nå med alle spor og detaljer som kan lede oss videre mot dette våpenet, sier van der Eynden.

Politiet mener at drapet skjedde utendørs på ekteparets eiendom."

Kommentar:
Ektemannens forklaring ser ut til å innebære at tar med seg et håndvåpen inne fra boligen, lader våpenet, går til sin kone, men forklarer at skuddet IKKE er avfyrt med vilje (forsettlig).

Og han (og forsvarer) regner med at den historien går hjem i rettssaken!?
Bare det å klargjøre og lade et våpen (formodentlig midt på natten ca 02.00-03.00) og deretter gå til kona, trekker jo mer i retning av et planlagt drap enn en ulykkeshendelse som fører til hennes død.
Senast redigerad av Vossevangen 2018-02-02 kl. 10:31.
Citera
2018-02-02, 10:29
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvesund
Bruker 'Hoppegress' må være mer enn en vanlig nabo til ekteparet i Ellefsætervegen 641, dersom du antar at han vet svaret på hvem vitnet er?
Citera
2018-02-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvesund
Neppe familie. Men en kompis fra fremmedlegionen er meget tenkelig. Uten at jeg skal gå noe mer inn på det..
Citera
2018-02-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Bruker 'Hoppegress' må være mer enn en vanlig nabo til ekteparet i Ellefsætervegen 641, dersom du antar at han vet svaret på hvem vitnet er?
Brumunddal er lite. I dette tilfelle kan det være både positivt og negativt. Og hvorfor antar du at jeg er en mann?🤔😅
Citera
2018-02-02, 10:58
Medlem
Man i 40-åren från Ringsaker gripen, ref. norska vg. Då vet de vem mannen är (polisen nämnde inte mannens ålder på presskonferensen). Mer om hans relation med maken kommer nog snart att dyka upp.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a27w6d/ny-paagripelse-etter-drapet-paa-janne-jemtland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in