Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-26, 14:41
Medlem
Vossevangens avatar
Janne Jemtland begravet i dag:

https://www.nrk.no/ho/tar-farvel-med-janne-i-dag-1.13885581
Citera
2018-01-30, 08:48
Medlem
Hvordan ble hun drept?
Citera
2018-01-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris79
Hvordan ble hun drept?
Politiet har ikke gått ut med dødsårsak - ennå. Hvis vi får vite det i det hele tatt. Politiet tar et veldig stort hensyn til barna.
Citera
2018-01-30, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
Politiet har ikke gått ut med dødsårsak - ennå. Hvis vi får vite det i det hele tatt. Politiet tar et veldig stort hensyn til barna.

Ja det skjønner jeg. Men kommer ut ved tiltale uansett vil jeg tro.
Citera
2018-01-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
En liten anektode.

På 90-tallet hadde vi en hyttenabo(-ish) som drepte kona si og seg selv.
Av hensyn til barna satte Politiet ut en historie i media om at de begge muligens var drept av organiserte kriminelle. Historien ble vel trykket i VG. Jeg er usikker på om media var med på det, men at historien manglet røtter i virkeligheten er i hvert fall sikkert.
Citera
2018-01-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
En liten anektode.

På 90-tallet hadde vi en hyttenabo(-ish) som drepte kona si og seg selv.
Av hensyn til barna satte Politiet ut en historie i media om at de begge muligens var drept av organiserte kriminelle. Historien ble vel trykket i VG. Jeg er usikker på om media var med på det, men at historien manglet røtter i virkeligheten er i hvert fall sikkert.
Høres veldig merkelig ut.
Citera
2018-01-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildemor12345
Høres veldig merkelig ut.
Jeg kan presisere

De var rike, og han hadde opparbeidet seg noe gjeld, jobbet med litt shady folk i finans fra land som Italia. Det var således ikke utenkelig at Mafia tok livet av ekteparet som ble drept. Derfor ble det visstnok sagt av Politiet, i VG, at mafia kunne ha stått bak. Typ "Ektepar død, kan ha blitt drept av mafia". Og at dette var noe politiet etterforsket videre.

Men det ble aldri flere artikler om mafia, eller ekteparet overhodet. Alle "visste" fra dag 1 at dette var snakk om et drap/selvdrap ektefeller imellom, og at mafia-vinklingen reelt sett var bullshit. Det var åpenbart bedre for politiet å gi denne infoen til pressen enn å gå ut med drap/selvdrap, nettopp av hensyn til barna.
Senast redigerad av olivieroccean 2018-01-30 kl. 23:30.
Citera
2018-01-31, 16:05
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Pågår utredningen fortfarande? Har det framkommit något mer, är mannen anhållen fortfarande?
Citera
2018-01-31, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Jeg kan presisere

De var rike, og han hadde opparbeidet seg noe gjeld, jobbet med litt shady folk i finans fra land som Italia. Det var således ikke utenkelig at Mafia tok livet av ekteparet som ble drept. Derfor ble det visstnok sagt av Politiet, i VG, at mafia kunne ha stått bak. Typ "Ektepar død, kan ha blitt drept av mafia". Og at dette var noe politiet etterforsket videre.

Men det ble aldri flere artikler om mafia, eller ekteparet overhodet. Alle "visste" fra dag 1 at dette var snakk om et drap/selvdrap ektefeller imellom, og at mafia-vinklingen reelt sett var bullshit. Det var åpenbart bedre for politiet å gi denne infoen til pressen enn å gå ut med drap/selvdrap, nettopp av hensyn til barna.
Trodde ikke politiet tok slike hensyn men jeg har ikke fasiten😊
Citera
2018-01-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Pågår utredningen fortfarande? Har det framkommit något mer, är mannen anhållen fortfarande?
Ja mannen sitter i varetekt fremdeles . Politiet har sagt de skal komme med mer informasjon i slutten av denne uken.
Citera
2018-02-01, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildemor12345
Trodde ikke politiet tok slike hensyn men jeg har ikke fasiten😊

Tror de tar hänsyn, men inte så långt att fabulera ett maffiamord.

Klart de vill mildra så långt det går när det är barn med i bilden. Men jag tror och hoppas att de i sådana fall inte tar i för mycket.
Citera
2018-02-01, 18:55
Medlem
https://www.tv2.no/nyheter/9651587/

" Politiet mener tobarnsmoren Janne Jemtland ble skutt med et håndvåpen i hjemmet sitt, opplyser flere kilder til Hamar Arbeiderblad. "

Da blir det vanskelig å si at det var en ulykke. At han ikke mente å drepe henne.. Hvis han har tatt frem håndvåpen, ladd våpenet, skutt henne. Så vil han med mest sannsynlighet bli dømt hardt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in