Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 10:17
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Tycker vi kan ana konturerna av en bortschabblad utredning här. En underbemannad och oerfaren lokal poliskår vaknar väcks yrvaket från julvilan till något som de trodde i början var en fyllegrej. De kommer nog aldrig att hitta kroppen. Frivilliga som velat delta i letandet har avvisats. Tidningsbud och andra som färdats i området på natten har inte förhörts osv.gm är förhärdad och nekar. Markeringar från likhundar samt blodspår räcker heller inte för att fälla. Fordonen tillhörande gården är garanterat ej de som använts i brottet.
Citera
2018-01-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att hon gick hemifrån efteråt bråk med maken, han tror att hon direkt skall återvända, när så inte sker kör han ikapp henne och vill ha in henne i bilen ....
Hon vill någon annanstans och med våld och skrik får han in henne och lovar köra henne dit ...

De fortsätter mot destinationen samtidigt som han är arg och våldsam .. Till slut försöker hon ta sig ur bilen och våldet eskalerar ....

Ett scenario jag varit med om både som barn och som vuxen .. som barn som åskådare .. många gånger - pappa gav sig på mamma .. som äldre var det min pojkvän och scenariot hände fler än en gång ... men vare sig jag eller mamma dog ... Vi fick stryk och bilen vände hem .. där fick man ännu mera stryk ..

Och ur det bygger jag min teori på vad som hände.... Blev själv lämnad i en skog en gång .. becksvart och jag är mörkrädd som satan ... efter nån timme blev jag hämtad och körd till pojkvännen och duschad .. .

Jeg liker teorien til Micro, og syns både micro, sugar-daddy og OY har gode teorier. Resterende av dere blir litt mye hollywood film scenario som dere har sett for mye av. Det fleste slike drapsfall er crime-of-passion eller crime-of-anger. Denne mannen har IKKE plantert noe blod, selv om han er noen ex militær. I en slik situasjon så tenker man ikke rationellt i det heletatt og ikke denne mannen heller. Rett etter han har drept henne så kikker skyldfølelsene inn og da framfør allt frykten for fengsel og tankene på barnen. Har har da mest sannsynlig stykket opp kroppen.

Jeg trur likt OY, Sugar-Daddy og Micro at han har en lang historia med sjalusi og kontrollbehov over sin dame, på festen har han sett/hørt noe han ikke likte og krangel på vei hjem og hjemme. Han har feks krevd at få se på hennes telefon - «hvem har du sendt snaps og meldinger til hele kvelden?» og slått henne. Hun har av frykt løpt ivei uten mobil. Husk at slike menn kan jeg nærmest garantere har tillgang til løsenord på sine samboers telefon «for at sjekke». Han har etterhvert funnet på tlf, em dialoge mellom henne og en annen man alternativt en dialoge der hun prater om at forlate han med barnen. Han vil konfrontera og kjører ut etter. Han finner henne ved blodpøl en og der får henne inn i bilen, det er ett litet stopp ved blodpøl två, enten fordi han vil vise sin ilske eller noe annet, kanskje hun prøver fly men hun blir med i bilen hjem, enten så knivstikker han henne i bilen i ren ilske når hun inrømmer disse dialoger på tlf eller så slår han henne kraftig, blod i bil og blod på gata. Hjemme avslutter han jobben, hvis ikke hun er død i bilen når de kommer hjem. Han får panikk, skjønner dette er ikke bra og må tenke ut en plan. Han veit at barnen er borte til ut over dagen, stykker kroppen og kvitter seg med delene. En menneskehjerne tenker ikke på att «planta» blod eller lignenes, skyldfølelsene tenker på at gjømme det som er hjemme, han fokuserer kun på egen bolig. Kun en utspekulert sociopat hade gjennomført plantering eller planlagt drap, og det hade man kunnet se på hans nærhistorie i bygda. Mye løgner, mye misshandel på barn og samboer, vredesutbrudd, truende atferd, osv. Dette er en mann av dårlig impulskontroll med dårligt temperament. De finner deler av henne hjemme eller i sluk etterhvert.

-Ikke noen påkjørsel fordi det kan du se på snøen og hjulspåren der blodfunn er
-fremmedlegionen er for de som ikke blir tatt inn i landets egne militær, oftest menn med dårlig mental helse
-dette er ikke planlagt men act of anger
Citera
2018-01-13, 10:35
Medlem
Monsens avatar
Her mer om ektemannens tid i Fremmedlegionen:

http://m.h-a.no/nyhet/ektemannen-var-over-20-aar-i-fremmedlegionen#.WlnSM0GUnYU
Citera
2018-01-13, 10:38
Medlem
Monsens avatar
Jeg tror hun er partert eller kvernet opp i flismaskina på Veldre sag. Hvis det siste, er det umulig å finne rester etter henne. Han kan ha kastet det i Mjøsa til fiskemat eller kastet det med matavfallet.
Citera
2018-01-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg tror hun er partert eller kvernet opp i flismaskina på Veldre sag. Hvis det siste, er det umulig å finne rester etter henne. Han kan ha kastet det i Mjøsa til fiskemat eller kastet det med matavfallet.

Finnes ikke flismaskin på saga, men om det hadde vært, så kunne det vært mye mulig.
Citera
2018-01-13, 10:47
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Snöfräs och frontlastare (?), hur kan det vara behjälpligt vid mord?
For ca en uke siden skrev jeg SMS til en jeg kjenner som jobber med saken ved Hamar politikammer. Jeg sa at de måtte sjekke personer som brøyter veiene der oppe for snø.

Jeg sa at hun kunne ha blitt fraktet i skuffen (den kan kanskje vippes opp), falt av de to stedene med blod, og fraktet dit hun skulle gjemmes eller ødelegges.

Det snødde denne helgen og det ville være naturlig med en snøbrøyter på veiene denne natten. Kanskje det er dette avisbudet har sett? Jeg informerte og om at man kan se på brøytekantene i veien hvilken retning kjøretøyet har kjørt og dermed også eventuelle endring av retning.

Jeg sa og at det vil være enkelt å rengjøre skuffen med høytrykksspyler etterpå. Jeg foreslo og at hun kunne være kastet i elven Brumunda ved bruene oppover mot Ringsakerfjellet.

Hva om????
Senast redigerad av Monsen 2018-01-13 kl. 10:56.
Citera
2018-01-13, 10:54
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
Finnes ikke flismaskin på saga, men om det hadde vært, så kunne det vært mye mulig.

Hva med Brumund sag?

Eller kan han ha hatt det hjemme, eller på gården?
Citera
2018-01-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har hakat upp mig på mobiltelefonen. Att hon inte verkar ha använt den förrän registreringen 5.50.
Men det kan ju vara så att dom kom i bråk i hemmet vid hemkomsten och han lägger beslag på hennes mobiltelefon och hon vandrar iväg i mörkret och kylan och sen kommer han efter henne och bråk uppstår osv....

Ja, så skulle det kunna vara.

Blod finns nog i en av bilarna då.

Altså basestasjonen registreringen 05:50 er gjort på, befinner seg på Ringsaker Kulturskole. Her vil det være interessant hvilken sektor telefonen ble registrert på. Iflg bilder er det to sektorer der. Den ene har vel en nordlig retning, mens den andre mere mot øst.

Det som kanskje er enda mere interessant er om telefonen har vært registrert på annen basestasjon før registreringen 05:50 og at det har skjedd en såkalt handover til kulturskolen. Iflg dekningskart er det en TnM basestasjon på en plass som heter håkensvea nord for Brumunddal sentrum, omlag 1,6km fra JJ hjem.

Finnes ingen dokumentasjon på at Telia er innplassert på kulturskolen, så derfor konkluderer jeg med at JJ er Telenor abonnent.

Dersom det er slik at mobilen plutselig ble aktiv i nærheten av kulturskolen, er min teori at dette var gjort for å avlede oppmerksomhet og med overlegg og at også blodsporene ble plantet.

Mannen har hatt over et døgn på seg til å evt dekke over sin delaktighet i ugjerningen.
Senast redigerad av MrEll 2018-01-13 kl. 11:08.
Citera
2018-01-13, 11:14
Medlem
Hur kan det ha dröjt två veckor innan man genomförde en husrannsakan och grep BO:s sambo? Det här är väl standardförfarande när kvinnors försvinner/utsätts för brott?
Citera
2018-01-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hva med Brumund sag?

Eller kan han ha hatt det hjemme, eller på gården?
På Brumund er det flismaskin. Heller ikke veldig langt fra Brennlia..
Citera
2018-01-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress
På Brumund er det flismaskin. Heller ikke veldig langt fra Brennlia..

Det hadde blitt et forferdelig søl.
Citera
2018-01-13, 12:37
Medlem
TantLinns avatar
Han nekter straffeskyld står det i VG...
nu har dom spärrat av en område flera mil från Brummundal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in