Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-17, 19:59
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
De kommer förmodligen ändå inte kunna hjälpa dig så kan du sköta ett jobb så skit i det. Enda "fördelen" är att man kan bli försörjd på livstid. En diagnos (kanske speciellt inom autism-spektrat) kommer dessutom med en rad nackdelar som det sällan talas om.

Vilka nackdelar är det du tänker på?
Citera
2018-08-18, 13:51
  #26
Medlem
Mulla Krekars avatar
Min psykiater brukar föreslå habiliteringen, men jag är inte intresserad av det...

Jag är mer intresserad av mediciner!
Citera
2018-08-18, 15:08
  #27
Medlem
rainheroins avatar
För många bekanta har det handlat om personkemi som är den avgörande faktorn men också i samband med att dem ska uppmärksamma en och ta till sig det man berättar. Jag har hört lika många glada berättelser som sorgliga.
Citera
2018-08-18, 16:14
  #28
Avstängd
therefores avatar
Om du tar reda på vilka rättigheter du har som person innan så kan det nog gå vägen. Min resa i den svängen var mest slöseri på tid då det var väldigt litet och dåligt organiserat.

Ställ lite krav, omlokalisera om du anser att det inte funkar och leta efter personer som du känner att du har en koppling med!
Citera
2018-08-19, 04:12
  #29
Medlem
Sanningen är att psykiatrin har aldrig hjälpt någon med något problem alls... Medicinerna som de ger har aldrig fungerat oavsett vilken problematik man lider av.

Psykologer kan vara bra på att förklara psykiska problem, men annars är psykiatrin helt värdelös.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback