Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-06, 21:54
  #13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Ja, de har tydligen hittat på en egen regnbågsflagga för att förmedla den betydelse den vedertagna regnbågsflaggan brukar förmedla numera. Jag antar att de flesta inte lägger märke till skillnaden.

Skillnaden är väl egentligen inte särskilt intressant för sakfrågan...?
Citera
2018-08-06, 22:38
  #14
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Skillnaden är väl egentligen inte särskilt intressant för sakfrågan...?
Nej, men den fick mig att först undra ifall det verkligen var HBTQ-grejer de syftade på innan du efterhand tydliggjorde att så är fallet.
Citera
2018-08-06, 23:00
  #15
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Nej, men den fick mig att först undra ifall det verkligen var HBTQ-grejer de syftade på innan du efterhand tydliggjorde att så är fallet.

Ah, då förstår jag hur du menade!
Citera
2018-10-24, 15:50
  #16
Medlem
Satt precis och läste tidningen Hallå, gratistidning i brevlådan, som jag tror är något sammankok av Sydsvenskan en gång i veckan. Där finne en helsida om Högevallsbadet i Lund och att man kunde ta simborgarmärket på höstlovet. Okej så långt men sen blev det mera invecklat.

Jag tog alla sim-medaljer, inkl ett flertal simborgarmärke, när jag var grabb och då gick det ut på att kunna simma, livrädda och dyka. Har även tagit några ytterligare simborgarmärke. Nu ska man tydligen även, och det verkar vara primärt, stödja HBTQ och stå upp för allas lika värde.

Högevallsbadet i Lund är tydligen även HBTQ-certifierat och har ett omklädningsrum där de som inte känner sig hemma bland herrar eller damer kan byta om. Man kallar det Flex-omklädningsrum, för alla kön och inget kön. Man säger att det är för att alla ska känna sig välkomna. Man har även poolpartyn med HBTQ-tema.

Ja, jag vågar nog inte gå dit igen om hela badhuset är fullt av folk med udda sexuella böjelser. Om alla är lika värda, varför har man då tre omklädningsrum? Kan en del inte vara med andra, eller? Var ska heterosexuella byta om och garanterar man att inga andra finns där? Jag vill inte bli överfallen i duschen eller att någon blir upphetsad om jag tappar tvålen. Varför skiljer man annars kvinnor och män åt? Vad gör man på poolpartyn med HBTQ-tema? Varför blandar man ihop simborgarmärket med HBTQ?

Är detta en följd av och vad den förra majoriteten (röd-grön-rosa) sysslat med i Lunds kommunfullmäktige?

Är man välkommen om man röstar SD, ev. politiskt aktiv i SD, Sverigevän, heterosexuell, står upp för kärnfamiljen eller ingår inte SD-folk i alla? Ja, frågan är berättigad efter tidigare aktiviteter av HBTQ-grupperingar. Om inte, hur ställer sig Lund som kommun då bakom detta då det sker på kommunens badanläggning?

https://tidningenhalla.se/lund/ (Lund, 24 okt, sid 10)
Citera
2018-10-24, 19:46
  #17
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ja, jag vågar nog inte gå dit igen om hela badhuset är fullt av folk med udda sexuella böjelser.

Det kanske går bra om du har med dig en vuxen som kan hålla dig i handen?
Citera
2018-10-26, 06:18
  #18
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ännu på 80-talet kallades Forsgrénska bandet i Medborgarhuset i Stockholm för "bög-akvariet". För det behövdes ingen certifiering.
Mm. Nu är ju inte "bög" och "HBTQ" riktigt samma sak (det ena är en delmängd av det andra), så din poäng är lite oklar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback