2018-01-03, 16:59
När man tänker filosofiskt, när man skriver osv.

Ibland när jag är för pigg och glad har jag ingen större inspiration att "tänka negativt" eller skriva något alls. Men vid lite trötthet så flyter det på så lätt.

Blir ni hjälpta av ert dunkla sinnelag? Eller är det bara av ondo?
Citera
2018-01-03, 17:16
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
När man tänker filosofiskt, när man skriver osv.

Ibland när jag är för pigg och glad har jag ingen större inspiration att "tänka negativt" eller skriva något alls. Men vid lite trötthet så flyter det på så lätt.

Blir ni hjälpta av ert dunkla sinnelag? Eller är det bara av ondo?

Jag tycker att begreppet "dunkel" är fel ordval. https://www.google.co.jp/url?sa=t&rc...-yMi3aECcXkuyx
Jag skriver själv mycket och du har ändå en poäng. Man blir ju lättare distraherad när man är för pigg och glad. Det finns ett tillstånd då man är riktigt trött som kallas hypnagogia; utmärkt att skriva då!.
Citera
2018-01-03, 18:06
Medlem
rymdteleskops avatar
För mig är det absolut bäst om jag går upp tidigare än jag "borde", säg att jag somnar klockan 00 och sen går upp 05, och då går ut och går, cyklar, eller i vissa fall åker buss (ej kör bil då det kräver för stor koncentration), då kan det bli som att jag tvångs mässigt dagdrömmer, får minnes bilder, eller hoppar mellan tanke kedjor, väldigt tankspridd liksom.

Får ibland något liknande om jag tar en stark öl efter hård träning men då somnar jag för det mesta istället, har inget driv kvar.
Citera
2018-01-03, 18:25
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Är man lycklig behöver man inte grubbla över saker.
Citera
2018-01-07, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Så talar en vis person. Väl talat.
Citera
2018-01-07, 20:19
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:

Antar man det värsta blir man aldrig besviken.
Citera
2018-01-08, 21:55
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Antar man det värsta blir man aldrig besviken.

Lever man ett lyckligt eller spännande liv om man intar det förhållningssättet?
Citera
2018-01-08, 23:55
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Lever man ett lyckligt eller spännande liv om man intar det förhållningssättet?

Det kan man, man ska inte vara rädd för livets risker (då hade man nog aldrig vågat gå utanför dörren) man ska vara beredd på dem. Som att se sig för innan man går över gatan i vetskapen om att det värsta som kan hända är att man blir överkörd, att gärningsmannen backar över dig, snor din plånbok, sen rivstartar rätt över dig och bränner iväg mot solnedgången. Tänker man på det ser man sig för innan man går över gatan och blir sen glad över att man inte blev överkörd.

Och om det händer ändå så blir man inte överraskad iaf
Citera
2018-01-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det kan man, man ska inte vara rädd för livets risker (då hade man nog aldrig vågat gå utanför dörren) man ska vara beredd på dem. Som att se sig för innan man går över gatan i vetskapen om att det värsta som kan hända är att man blir överkörd, att gärningsmannen backar över dig, snor din plånbok, sen rivstartar rätt över dig och bränner iväg mot solnedgången. Tänker man på det ser man sig för innan man går över gatan och blir sen glad över att man inte blev överkörd.

Och om det händer ändå så blir man inte överraskad iaf
Det är ju väldigt inne att man skall leva med medveten närvaro i nuet för att bli lycklig. Tycker kanske att ditt perspektiv inte främjar en medveten närvaro i nuet. Tycker det verkar som du lever i en framtid där allt som kan gå fel kanske inträffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in