2018-01-03, 13:00
Medlem
WilliamKillmans avatar
HEJ ALLESAMMANS!

Någon som vet om man kan köpa saker eller föra över pengar enbart med uppgifter som står på kortet utan lösenordet? Hur och var? Vilka sidor? Betyder det att någon kan använda mitt kort utan mitt lösenord?

Tack!
Citera
2018-01-03, 13:10
Medlem
Lösenord?

Vem har lösenord?

Kortnummer och CVV räcker, samt att uppgiven adress stämmer med kortinnehavarens.
Citera
2018-01-03, 13:18
Medlem
WilliamKillmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Lösenord?

Vem har lösenord?

Kortnummer och CVV räcker, samt att uppgiven adress stämmer med kortinnehavarens.
Om man anger någon annan adress då?
Citera
2018-01-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamKillman
Om man anger någon annan adress då?
Du åker dit. Lämna tillbaka kortet eller släng det.
Citera
2018-01-03, 13:25
Medlem
Det hade varit mindre genomskinligt om du börjat tråden med "Jag har en kompis som snott ett kort och nu undrar han om det går att använda det på något sätt".
Citera
2018-01-03, 13:28
Medlem
rymdteleskops avatar
Kapar tråden lite...
Vissa hemsidor kräver att jag signerar köp med Bank-Id, alltså kortköp, det är nog att det triggar något hos banken och de i sin tur kräver Bank-Id, jag har sett mina vänner behöva skriva in extra lösenord, någon sorts Mastercard Secure Pay eller whatever,
men vissa hemsidor gör inte det! Vad är skillnaden, går det på beloppet?
På samma vis, i viss kollektivtrafik behöver jag inte slå in min kod när jag betalar biljett, på vissa donken behöver jag inte slå in min kod, etc... vad är det för skit? Då vet jag ju - om jag hittar en plånbok... sno det och gå till Donken och äta gott!
Citera
2018-01-03, 14:08
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
Kapar tråden lite...
Vissa hemsidor kräver att jag signerar köp med Bank-Id, alltså kortköp, det är nog att det triggar något hos banken och de i sin tur kräver Bank-Id, jag har sett mina vänner behöva skriva in extra lösenord, någon sorts Mastercard Secure Pay eller whatever,
På samma vis, i viss kollektivtrafik behöver jag inte slå in min kod när jag betalar biljett, på vissa donken behöver jag inte slå in min kod, etc... vad är det för skit? Då vet jag ju - om jag hittar en plånbok... sno det och gå till Donken och äta gott!

Visa och MasterCard står där för risken, men bara upp till 200:-. Sen är det kod som krävs.
Citera
2018-01-03, 14:10
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamKillman
HEJ ALLESAMMANS!

Någon som vet om man kan köpa saker eller föra över pengar enbart med uppgifter som står på kortet utan lösenordet? Hur och var? Vilka sidor? Betyder det att någon kan använda mitt kort utan mitt lösenord?

Tack!

Klipp isär kortet eller lämna in på bank .. Tjuv !!
Citera
2018-01-03, 14:20
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
Kapar tråden lite...

Pressbyrån tar ingen kod
Citera
2018-01-03, 14:27
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Han ska ju åka till Malmö och behöver en pistol för att slippa bli rånad.

(FB) Vilken pistol ska jag köpa? Åker till Malmö snart...
Citera
2018-01-04, 08:18
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Han ska ju åka till Malmö och behöver en pistol för att slippa bli rånad.

(FB) Vilken pistol ska jag köpa? Åker till Malmö snart...

Och hans polare lever under dödshot och funderar på döda killen som hotar honom.
Dock är TS en hyvens kille som också startar en tråd och frågar om hans polare kan gå gymnasiet om han sitter för mord...

dagens tonåringar verkar leva spännande liv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in