Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-03, 06:16
Medlem
Bartender1s avatar
Ny tjänst som är i beta. Går ut på att man spelar datorspel på en väldigt bra dator över molnet. Dvs så streamar du spelet på en annan dator och styr från din egna. Går därmed att spela krävande spel på jättegamla mac datorer utan någon prestanda. Det enda som krävs är bra internetuppkoppling.

Någon som testat och vill dela med sig utav sina erfarenheter? Hur är input lag? Någon som har en betakey över? Just nu väntelista för att få tillgång.

Den tänkta prismodellen är 25 $ för 20/10 timmar beroende på vilket grafikkort man använder på datorn, 1080/1060. Har dock fått oerhört mycket kritik.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/geforce-now/mac-pc/
Senast redigerad av Bartender1 2018-01-03 kl. 06:19.
Citera
2018-01-03, 17:17
Medlem
Det här har gjorts i snart 10 års tid i olika försök.

Det faller alltid på faktumet att internet som infrastruktur är för ruckigt då det bygger på sannolikhetsteori för paket att nå fram, snarare än att direkt kunna överföra data mellan två klienter.

Innan vi byggt bort dessa problem kommer det inte gå att få ner latency och packet-loss så att det fungerar bra med kontrollerna.

Människans hjärna är för bra på att känna skillnader i tid. Så att ha 10-20ms extra i respons i mus/tangentbord funkar helt enkelt inte så bra.

Även om man fixar det med någon typ av prediktion så skulle det ändå vara lite ruckigt när väl bandbredden får fnatt.

Online spel? Multiplayer? Det kan du glömma helt och hållet med ditt extra lagg.

Så jag personligen har svårt att ens se detta kunna bli något för de som inte har råd med en speldator. Nackdelarna är helt enkelt för stor.
Citera
2018-01-03, 17:45
Medlem
Littons avatar
Intressant. Detta ligger i tiden.

Visst det kanske har gjorts försök innan, men då var tekniken inte mogen.

Dock har du kunnat göra detta ett tag redan. Men då får du göra det själv. Dvs hyra en virtuell Azure server och installera allt du behöver. Nvidias lösningar blir troligen billigare och enklare för normala användare.
Citera
2018-01-04, 10:53
Medlem
Har testat lite. Mer långsamma spel som till exempel Europa universalis IV fungerade bra enligt mig. FPS-spel som CS:GO fungerade mindre bra. Har inte testat det speciellt mycket då jag har en speldator hemma men för den som spelar singleplayer kan det nog fungera ganska bra om man har uppkopplingen som krävs, själv har jag 1000/1000 så vet inte hur det fungerar på ens 250/250.
Citera
2018-02-13, 06:50
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcedIt
Har testat lite. Mer långsamma spel som till exempel Europa universalis IV fungerade bra enligt mig. FPS-spel som CS:GO fungerade mindre bra. Har inte testat det speciellt mycket då jag har en speldator hemma men för den som spelar singleplayer kan det nog fungera ganska bra om man har uppkopplingen som krävs, själv har jag 1000/1000 så vet inte hur det fungerar på ens 250/250.
GeForce Now behöver 50/50, så det fungerar likadant för dig som det gör för någon som har 100/100, 250/250 eller vad som helst.

Dvs de flesta med OwnIt, B2, Telia, ComHem, Bredbandsbolaget....och bandbredden över 50 är viktig om någon annan vill använda uppkopplingen samtidigt bara.

Det som förvånar allra mest är hur otroligt bra det funkar, en LCD-TV bjuder på mer lagg känns det som.
Citera
2018-04-29, 10:24
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
GeForce Now behöver 50/50, så det fungerar likadant för dig som det gör för någon som har 100/100, 250/250 eller vad som helst.

Dvs de flesta med OwnIt, B2, Telia, ComHem, Bredbandsbolaget....och bandbredden över 50 är viktig om någon annan vill använda uppkopplingen samtidigt bara.

Det som förvånar allra mest är hur otroligt bra det funkar, en LCD-TV bjuder på mer lagg känns det som.

Jag har 100/100 och får ändå inte in den högsta resolutionen från programmet, men det funkar bra absolut.

Har använt Geforce Now för att spela PUBG och fortnite och märker inga problem alls, har gjort detta i mer än 3 månader och älskar programmet.
Citera
2018-04-30, 11:03
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Jag har 100/100 och får ändå inte in den högsta resolutionen från programmet, men det funkar bra absolut.

Har använt Geforce Now för att spela PUBG och fortnite och märker inga problem alls, har gjort detta i mer än 3 månader och älskar programmet.

Har varit i väntelistan sen nyår... hur länge fick du vänta?
Citera
2019-09-14, 19:35
Medlem
Är det här den offciella tråden, eller skall vi göra det till det?

Jag undrar om någon skaffat borderlands 3 och spelar det via geforce now?

Har mac.
Citera
2019-10-11, 22:47
Medlem
Har ridigare använt under en längre tid, väldigt bra om inte den bästa jag använt. Så länge du . har fiber eller annat bra internet så är det väldigt bra med vissa drop och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in