2018-01-03, 06:16
Medlem
Bartender1s avatar
Ny tjnst som r i beta. Gr ut p att man spelar datorspel p en vldigt bra dator ver molnet. Dvs s streamar du spelet p en annan dator och styr frn din egna. Gr drmed att spela krvande spel p jttegamla mac datorer utan ngon prestanda. Det enda som krvs r bra internetuppkoppling.

Ngon som testat och vill dela med sig utav sina erfarenheter? Hur r input lag? Ngon som har en betakey ver? Just nu vntelista fr att f tillgng.

Den tnkta prismodellen r 25 $ fr 20/10 timmar beroende p vilket grafikkort man anvnder p datorn, 1080/1060. Har dock ftt oerhrt mycket kritik.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce...ce-now/mac-pc/
Senast redigerad av Bartender1 2018-01-03 kl. 06:19.
Citera
2018-01-03, 17:17
Medlem
Det hr har gjorts i snart 10 rs tid i olika frsk.

Det faller alltid p faktumet att internet som infrastruktur r fr ruckigt d det bygger p sannolikhetsteori fr paket att n fram, snarare n att direkt kunna verfra data mellan tv klienter.

Innan vi byggt bort dessa problem kommer det inte g att f ner latency och packet-loss s att det fungerar bra med kontrollerna.

Mnniskans hjrna r fr bra p att knna skillnader i tid. S att ha 10-20ms extra i respons i mus/tangentbord funkar helt enkelt inte s bra.

ven om man fixar det med ngon typ av prediktion s skulle det nd vara lite ruckigt nr vl bandbredden fr fnatt.

Online spel? Multiplayer? Det kan du glmma helt och hllet med ditt extra lagg.

S jag personligen har svrt att ens se detta kunna bli ngot fr de som inte har rd med en speldator. Nackdelarna r helt enkelt fr stor.
Citera
2018-01-03, 17:45
Medlem
Littons avatar
Intressant. Detta ligger i tiden.

Visst det kanske har gjorts frsk innan, men d var tekniken inte mogen.

Dock har du kunnat gra detta ett tag redan. Men d fr du gra det sjlv. Dvs hyra en virtuell Azure server och installera allt du behver. Nvidias lsningar blir troligen billigare och enklare fr normala anvndare.
Citera
2018-01-04, 10:53
Medlem
Har testat lite. Mer lngsamma spel som till exempel Europa universalis IV fungerade bra enligt mig. FPS-spel som CS:GO fungerade mindre bra. Har inte testat det speciellt mycket d jag har en speldator hemma men fr den som spelar singleplayer kan det nog fungera ganska bra om man har uppkopplingen som krvs, sjlv har jag 1000/1000 s vet inte hur det fungerar p ens 250/250.
Citera
2018-02-13, 06:50
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcedIt
Har testat lite. Mer lngsamma spel som till exempel Europa universalis IV fungerade bra enligt mig. FPS-spel som CS:GO fungerade mindre bra. Har inte testat det speciellt mycket d jag har en speldator hemma men fr den som spelar singleplayer kan det nog fungera ganska bra om man har uppkopplingen som krvs, sjlv har jag 1000/1000 s vet inte hur det fungerar p ens 250/250.
GeForce Now behver 50/50, s det fungerar likadant fr dig som det gr fr ngon som har 100/100, 250/250 eller vad som helst.

Dvs de flesta med OwnIt, B2, Telia, ComHem, Bredbandsbolaget....och bandbredden ver 50 r viktig om ngon annan vill anvnda uppkopplingen samtidigt bara.

Det som frvnar allra mest r hur otroligt bra det funkar, en LCD-TV bjuder p mer lagg knns det som.
Citera
2018-04-29, 10:24
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
GeForce Now behver 50/50, s det fungerar likadant fr dig som det gr fr ngon som har 100/100, 250/250 eller vad som helst.

Dvs de flesta med OwnIt, B2, Telia, ComHem, Bredbandsbolaget....och bandbredden ver 50 r viktig om ngon annan vill anvnda uppkopplingen samtidigt bara.

Det som frvnar allra mest r hur otroligt bra det funkar, en LCD-TV bjuder p mer lagg knns det som.

Jag har 100/100 och fr nd inte in den hgsta resolutionen frn programmet, men det funkar bra absolut.

Har anvnt Geforce Now fr att spela PUBG och fortnite och mrker inga problem alls, har gjort detta i mer n 3 mnader och lskar programmet.
Citera
2018-04-30, 11:03
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Jag har 100/100 och fr nd inte in den hgsta resolutionen frn programmet, men det funkar bra absolut.

Har anvnt Geforce Now fr att spela PUBG och fortnite och mrker inga problem alls, har gjort detta i mer n 3 mnader och lskar programmet.

Har varit i vntelistan sen nyr... hur lnge fick du vnta?
Citera
2019-09-14, 19:35
Medlem
r det hr den offciella trden, eller skall vi gra det till det?

Jag undrar om ngon skaffat borderlands 3 och spelar det via geforce now?

Har mac.
Citera
2019-10-11, 22:47
Medlem
Har ridigare anvnt under en lngre tid, vldigt bra om inte den bsta jag anvnt. S lnge du . har fiber eller annat bra internet s r det vldigt bra med vissa drop och s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in