Citat:
Ursprungligen postat av
4pmovement
Ja, jag tyckte det var magiskt att växa upp i dessa årtionden.
Först som liten grabb på 80-talet, med VHS-boomen, BMX cykling dagarna i ända, lira Commodore 64 med polarna. Alla fantastiska tv-serier och filmer. CD-skivan kom. Pizzan och McDonalds var nya grejer (för mig i alla fall). Man började hänga på arkadhallar mot slutet av årtiondet.
Tyvärr var det lite sämre att leva början av 90-talet pga ekonomisk kris, arbetslöshet osv. Men det vände ju, som det alltid gör. Vi fick kabel-TV runt 1990 och då öppnades en ny värld med Sky Channel, MTV osv. Fick en Amiga julen 1989 som jag hade riktigt kul med några år innan det blev PC och senare Playstation. Grymt årtionde för spel. Började gå på musikfestivaler som Roskilde, Arvika och Hultsfred.
Glad att jag fick uppleva dessa årtionden i min barndom/ungdom.
Stressen man upplever numera gör att livskvaliten var bättre på den tiden.
Var väl runt 91-92 någon gång som vi fick kabel-TV, med bl.a. TV3, Kanal 5, Discovery, MTV, Eurosport, Screensport och ett antal till. Satt ibland som klistrad framför MTV, trots att jag långt ifrån gillade alla låtar. Minns videorna till Shanice - I love your smile, Des ree - Feel so high, Simply Red - Stars, Mr Big - To be with you, Metallica, Nothing else matters, Megadeth - Symphony of destruction, Ugly Kid Joe - Everything about you, Michael Jackson - Remember the time, Shakespeares sister - Stay och Opus III - Its a fine day som om de spelats igår, utan att kolla youtube.