2018-01-01, 17:01
Ser på Trainspotting, och där är följande monolog:

When you're on junk you have only
one worry: scoring. When you're off it you are suddenly obliged to
worry about all sorts of other shite. Got no money: can't get
pished. Got money: drinking too much. Can't get a bird: no chance
of a ride. Got a bird: too much hassle. You have to worry about
bills, about food, about some football team that never fucking
wins, about human relationships and all the things that really
don't matter when you've got a sincere and truthful junk habit

Är det bra med beroende? Finns det bra respektive dåliga beroenden?

Är vi beroende av beroenden?
Citera
2018-01-01, 17:16
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Beroendelivsstilen är ju inte sådär superglamorös hursomhelst. Men visst är det jävligt skönt så länge man har lite stålars/knark/brytsmöjligheter! Känslan när man precis köpt sig en femma tjack/heroin och man springer hem, håller tillochmed på att skita ner mig många gånger för att jag är så jävla sugen, är rätt skön!

Och när man kommer innanför dörren, löser upp skiten, slår i sig en redig dos till dånandes musik så smaken ångar i truten och ruset kickar nått så inihelvete!! Jävlar i fan vad oslagbart det är!!

Fy fan i ett helvete vad knarksugen jag blev nu! Relapse in 3... 2... 1... Take off!
Citera
2018-01-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Är det bra med beroende? Finns det bra respektive dåliga beroenden?
Näe. Endast om man har någon agenda så kan man säga att något är bra eller dåligt relativt den. I det stora hela så är det bara ett tidsfördriv som vilket som helst. Det kan leda till allt möjligt kul eller tråkigt förstås. Som allt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Är vi beroende av beroenden?
Det kan man nog säga. Av det skälet att vi helst av allt vill fördriva tiden. Det kanske inte är ett beroende av beroenden. Däremot kan man se det som beroendet av alla beroenden i bemärkelsen the king of addictions.
Citera
2018-01-01, 18:35
Medlem
Enzymes avatar
Vi gillar att repetera beteenden som gynnar oss. Eftersom man mår kanon på droger vill man må bra igen. Det är så det funkar. Lite som första gången man runkade. Blev snabbt en favorit sysselsättning.
Citera
2018-01-02, 00:51
Medlem
själva beroendet kan aldrig vara någonting bra. Jag kan sträcka mig till att tanken på ett beroende kan vara bra men inte att vara beroendet.
Citera
2018-01-02, 13:05
Medlem
SituationReports avatar
Beroende är en fundamental del av att leva. Droger kanske inte är så bra, men naturliga droger som din egen kropp producerar när den behöver det är helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in