2023-08-01, 13:05
Bannlyst
Verkar ha slts clonazolam som visat sig vara phenazolam i analys. Gissningsvis ngon av kineserna som fulat sig men jag har inga belgg.
https://drugsdata.org/view.php?id=14431
Citera
2023-11-01, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cp5

Lste p reddit att phenazolam skulle vara likt klonazolam fast mycket starkare?
Om en benso r mycket starkare n klonazolam s kommer den vara svr att anvnda, tror jag iaf..
Ja av rapporterna att dma verkar det vara en riktig blackout-benso. Men kan vara att de slts som xanax-kopior i doser p 3-5 mg. Borde nog pressas i tabs p 0,5-1 mg istllet.
Citera
2024-09-03, 18:03
Medlem
SpOeNdis avatar
Ftt tag p detta, 1000kr g fr en 5a, 800kr g fr en 10a osv., ska tydligen vara ,3-5x starkare n bromazolam, ruset ska knnas som en mix av broma och clonazolam. Spnnande!!

Ska nog klicka hem en 5a
Citera
2024-10-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Ftt tag p detta, 1000kr g fr en 5a, 800kr g fr en 10a osv., ska tydligen vara ,3-5x starkare n bromazolam, ruset ska knnas som en mix av broma och clonazolam. Spnnande!!

Ska nog klicka hem en 5a

Enjoy din minneslucka och sabbat liv I guess?
Citera
2024-10-19, 16:51
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Enjoy din minneslucka och sabbat liv I guess?

Haha kpte aldrig 😜
Citera
2025-01-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Haha kpte aldrig 😜
Varfr inte?
Citera
2025-01-21, 14:29
Medlem
Testade phenazolam men det var kass effekt s var nog utblandat och tog 5mg och fick lite lite effekt jag menar det skulle blivit blackout p det.

Kolla hr ;
Triazolam: 8-Chlor-6-(2-chlorphenyl)-1-methyl-4H-[1,2,4]triazolo[4,3-a][1,4]benzodiazepin

phenazolam: 8-Brom-6-(2-chlorphenyl)-1-methyl-4H-[1,2,4]triazolo[4,3-a][1,4]benzodiazepin

En dos triazolam r 0,25mg s stta in bromo isf chloro gr den lite mindre potent s en dos 0,75mg sger vi vilket jag tror blir en tillrcklig dos.
Fast slutade med 50mg rent phenazolam pulver med vldigt lite effekt.

Frskte lura mig en dos p clobromazolam var 2-4mg s jag frklarade.
Fr se vad som hnder d dom inte luras verkar vara bromazolam dom ftt fr phenazolam var det inte eller utsptt.

Besviken
Citera
2025-02-06, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Testade phenazolam men det var kass effekt s var nog utblandat och tog 5mg och fick lite lite effekt jag menar det skulle blivit blackout p det.

Kolla hr ;
Triazolam: 8-Chlor-6-(2-chlorphenyl)-1-methyl-4H-[1,2,4]triazolo[4,3-a][1,4]benzodiazepin

phenazolam: 8-Brom-6-(2-chlorphenyl)-1-methyl-4H-[1,2,4]triazolo[4,3-a][1,4]benzodiazepin

En dos triazolam r 0,25mg s stta in bromo isf chloro gr den lite mindre potent s en dos 0,75mg sger vi vilket jag tror blir en tillrcklig dos.
Fast slutade med 50mg rent phenazolam pulver med vldigt lite effekt.

Frskte lura mig en dos p clobromazolam var 2-4mg s jag frklarade.
Fr se vad som hnder d dom inte luras verkar vara bromazolam dom ftt fr phenazolam var det inte eller utsptt.

Besviken

Lter som du fick fel produkt.

r Phenszolam.laglig i Sverige? Fortfarande?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phenazolam

Sen, varfr tv namn?

Phenazolam, (Clobromazolam).
Citera
2025-03-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SemaP
Lter som du fick fel produkt.

r Phenszolam.laglig i Sverige? Fortfarande?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phenazolam

Sen, varfr tv namn?

Phenazolam, (Clobromazolam).

Nej det var rtt produkt fast jag har inbyggd tolerans mot benzo plus jag har feta stress och ngest problem (PTSD) men jag vet det var phenazolam nu och det var nstan exakt som phenazepam om man rkade ta fr mycket vilket jag gjorde och var borta ver 1 vecka.
Fast den tog s lng tid kicka in och precis som phenazepam tar man fr mycket blir det en benzo resa p ngra dagar till vecka+
Sedan var den ej s potent som mnga hade trott och de doserar den nu i 1mg har jag sett hos de som tagit in den i ngra utlndska RC.
Fast gillade den.

Tv namn fr det r igentligen phenazolam fast det enda de ndrat frn flubroma och denna r (2-fluorophenyl) mot (2-chlorophenyl) S drav clo-bromazolam fast sedan tycker jag den r mycket nrmare triazolam dr de bara bytt ut chloro till bromo.
Fast den r lik mnga av de andra klonazolam och flunitrazolam och nitrazolam samt flualprazolam som igentligen r flutriazolam om man kollar in dom fast dom tv r med s nra varandra.
Fast s r mnga andra benzo ox. Fast tror nd de mste g p ett namn som frklarar substans mest korrekt s dom kan inte bara hitta p ngot namn som mnga trodde och vissa tror nnu det r olagligt.
Senast redigerad av Fluclazolam 2025-03-22 kl. 15:31.
Citera
2025-03-24, 00:07
Medlem
Bumpar denna trd , d denna Benzo verkar cirkulera finns diffus information detta r vad jag finner ngon som vet ngot mer specifikt

Phenazolam r en designer benzo och en av de mnga syntetiska derivaten av traditionella bensodiazepiner. Den r knd fr att vara en potent substans, vilket gr den bde effektiv och riskfylld vid fel anvndning. Hr r en sammanfattning av relevanta fakta och varfr den inte r allmnt tillgnglig:

1. Kemisk Struktur och Jmfrelse med Andra Benzos

Phenazolam r nra beslktad med andra benzo-derivat som flubromazolam, clonazolam och triazolam. Den strsta skillnaden mellan phenazolam och dessa andra substanser r en fluorgrupp p fenylringen i kemisk struktur, vilket gr den till en fluorerad benzo. Den har en ngot lngre halveringstid n t.ex. alprazolam men r fortfarande mycket potent.

2. Potens och Effekt

Som du nmner, mnga som testat phenazolam beskriver att det r mer potent n alprazolam, vilket innebr att risken fr verdosering kan vara hgre, srskilt fr de som inte r vana vid sdana starka substanser. Den lngsamma kickstarten gr att folk kan knna sig otliga och om de tar mer kan det leda till en lngvarig, kraftig benso-effekt som varar i dagar eller till och med en vecka.

3. Varfr Inte Marknadsfrs Phenazolam?

Phenazolam har inte blivit marknadsfrd eller godknd som lkemedel, och det finns flera orsaker till detta:
Risk fr missbruk: Den r mycket potent, och det finns en stor risk fr missbruk eller verdosering om den inte doseras korrekt.
Brist p forskning: Eftersom phenazolam r en designer benzo r det inte tillrckligt studerat och saknar en omfattande medicinsk skerhetsprofil.
Otydlighet i lagstiftning: Substansen r inte klassificerad i alla lnder, vilket innebr att den kan falla i en grzon nr det gller laglighet, vilket gr det svrt att marknadsfra eller reglera.
Lngvarig anvndning och abstinens: Precis som du nmner, kan lngvarig anvndning leda till avtrubbning och abstinensproblem som r svra att hantera, vilket gr att lkemedelsfretag inte vill riskera att slja en sdan potentiellt farlig produkt.

4. Jmfrelse med Alprazolam och Klonazepam
Alprazolam har en kort halveringstid och ger snabb lindring vid ngest, men den frsvinner ocks snabbt ur kroppen, vilket gr att den kan orsaka abstinens eller trtthet nr effekten gr ver.
Phenazolam, dremot, verkar ha en lngre duration, vilket gr att det kan vara svrare att hlla reda p effekten och doseringen. Fr personer som har tolerans mot benzos eller r vana att anvnda dem, kan detta leda till att man tar en fr hg dos, vilket leder till risken fr allvarliga biverkningar som frvirring, andningsdepression eller till och med medvetslshet.

5. Varfr Den Inte Ska Anvndas Utan Lkarkontroll

Med tanke p att phenazolam r s potent, och det finns begrnsad forskning om dess skerhet, r det mycket riskabelt att anvnda utan ordentlig medicinsk vervakning. Om du har erfarenhet av PTSD och annan ngest, kan lngvarig anvndning av starka benzos som phenazolam frvrra dina symptom och ge upphov till nnu svrare abstinensbesvr.

Sammanfattning

Phenazolam, ven om det r en potent benzo med lngvarig effekt, har inte ftt marknadsgodknnande p grund av dess hga risker, srskilt fr de som inte r vana vid starka bensodiazepiner. Det kan vara mycket ltt att verdosera, och ven om effekten liknar andra benzos, finns det risker kopplade till dess potentiella skadliga effekter och abstinensproblem
Citera
2025-03-24, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Bumpar denna trd , d denna Benzo verkar cirkulera finns diffus information detta r vad jag finner ngon som vet ngot mer specifikt

Phenazolam r en designer benzo och en av de mnga syntetiska derivaten av traditionella bensodiazepiner. Den r knd fr att vara en potent substans, vilket gr den bde effektiv och riskfylld vid fel anvndning. Hr r en sammanfattning av relevanta fakta och varfr den inte r allmnt tillgnglig:

1. Kemisk Struktur och Jmfrelse med Andra Benzos

Phenazolam r nra beslktad med andra benzo-derivat som flubromazolam, clonazolam och triazolam. Den strsta skillnaden mellan phenazolam och dessa andra substanser r en fluorgrupp p fenylringen i kemisk struktur, vilket gr den till en fluorerad benzo. Den har en ngot lngre halveringstid n t.ex. alprazolam men r fortfarande mycket potent.

2. Potens och Effekt

Som du nmner, mnga som testat phenazolam beskriver att det r mer potent n alprazolam, vilket innebr att risken fr verdosering kan vara hgre, srskilt fr de som inte r vana vid sdana starka substanser. Den lngsamma kickstarten gr att folk kan knna sig otliga och om de tar mer kan det leda till en lngvarig, kraftig benso-effekt som varar i dagar eller till och med en vecka.

3. Varfr Inte Marknadsfrs Phenazolam?

Phenazolam har inte blivit marknadsfrd eller godknd som lkemedel, och det finns flera orsaker till detta:
Risk fr missbruk: Den r mycket potent, och det finns en stor risk fr missbruk eller verdosering om den inte doseras korrekt.
Brist p forskning: Eftersom phenazolam r en designer benzo r det inte tillrckligt studerat och saknar en omfattande medicinsk skerhetsprofil.
Otydlighet i lagstiftning: Substansen r inte klassificerad i alla lnder, vilket innebr att den kan falla i en grzon nr det gller laglighet, vilket gr det svrt att marknadsfra eller reglera.
Lngvarig anvndning och abstinens: Precis som du nmner, kan lngvarig anvndning leda till avtrubbning och abstinensproblem som r svra att hantera, vilket gr att lkemedelsfretag inte vill riskera att slja en sdan potentiellt farlig produkt.

4. Jmfrelse med Alprazolam och Klonazepam
Alprazolam har en kort halveringstid och ger snabb lindring vid ngest, men den frsvinner ocks snabbt ur kroppen, vilket gr att den kan orsaka abstinens eller trtthet nr effekten gr ver.
Phenazolam, dremot, verkar ha en lngre duration, vilket gr att det kan vara svrare att hlla reda p effekten och doseringen. Fr personer som har tolerans mot benzos eller r vana att anvnda dem, kan detta leda till att man tar en fr hg dos, vilket leder till risken fr allvarliga biverkningar som frvirring, andningsdepression eller till och med medvetslshet.

5. Varfr Den Inte Ska Anvndas Utan Lkarkontroll

Med tanke p att phenazolam r s potent, och det finns begrnsad forskning om dess skerhet, r det mycket riskabelt att anvnda utan ordentlig medicinsk vervakning. Om du har erfarenhet av PTSD och annan ngest, kan lngvarig anvndning av starka benzos som phenazolam frvrra dina symptom och ge upphov till nnu svrare abstinensbesvr.

Sammanfattning

Phenazolam, ven om det r en potent benzo med lngvarig effekt, har inte ftt marknadsgodknnande p grund av dess hga risker, srskilt fr de som inte r vana vid starka bensodiazepiner. Det kan vara mycket ltt att verdosera, och ven om effekten liknar andra benzos, finns det risker kopplade till dess potentiella skadliga effekter och abstinensproblem
Den verkar cirkulera?

Utveckla grna vad du menar med det.
Citera
2025-03-24, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Den verkar cirkulera?

Utveckla grna vad du menar med det.

Finns p diverse stllen som gatan clearnet flugsvamp och dylikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera