• 1
  • 2
2018-02-05, 03:29
Medlem
Gör det inte. Det finns inget sätt som en förälder kan komma över sitt barns död.

Du är så ung

Du måste försöka få hjälp långt ifrån där du är nu. Under en längre tid. Kokain-At o bipolär sjukdom är nog den sämsta kombon också.

Jag hoppas du klarar det.
Citera
2018-02-05, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys

Slutar du ta piller, så kommer det till slut bli mycket lättare att hantera din ångest med mera, då den förvärras av alla piller du tar, den blir värre och värre ju längre du fortsätter. Så försök bli ren, så blir det lättare för dig. Till slut kommer du bli glad av småsaker och uppskatta småsaker som att bara sätta dig i soffan efter en dag på jobbet, dricka en kopp kaffe, äta någonting gott med mera. Men då måste du bli ren först, så du kan behandla din ångest och allt det där.

Så jävla bra skrivet! Precis så är det.
Det tar tid men precis så blir det sen!
Citera
2018-02-06, 15:51
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerpekka
Trots min ringa ålder känner jag mig klar här i livet. Jag har sökt i åratal efter själ till att fortsätta leva, för min egna skull, men alla anledningar tillfredsställer bara andra för att slippa se mitt lidande.
Jag medicineras, kastas runt bland olika benzos, ssri, neuroleptika etc och har konstant nya in/utsättningssymptom, ångest och panik. Jag tar droger under arbetstid i 9/10 fall för att inte bryta ihop.
Kastar på det plastigaste leendet när jag ska träffa min familj. Allt jag gör är att ljuga för mig själv och för mina nära.

Jag tar kokain 4/7 dagar i veckan (pga konstant tillgång) och opioder/opiater/benzo resterande dagar. Det är en tidsfråga innan jag har blivit en komplett grönsak, mao vill jag avsluta mitt liv medans jag fortfarande kan dö som en hjälte och inte som en sunkig pundare.

Har du provat rehab? Att din psykofarmaka och neuroleptika inte funkar är inte så konstigt när du tar massa annat som sjukvården inte har koll på. Om du blir ren finns det enormt större chans att dina mediciner fungerar som dom ska.
Citera
2018-02-07, 16:04
Medlem
100pennors avatar
Citat:

Jag tar kokain 4/7 dagar i veckan (pga konstant tillgång) och opioder/opiater/benzo resterande dagar. Det är en tidsfråga innan jag har blivit en komplett grönsak, mao vill jag avsluta mitt liv medans jag fortfarande kan dö som en hjälte och inte som en sunkig pundare.

Du kommer inte ses med bättre ögon för att du begår självmord innan folk upptäcker att du missbrukar. Jag har själv polare som suttit i samma sits som dig (ett skenande koks missbruk) men tagit sig ur det med hjälp av den vård som går att få i Sverige samt stöd från vänner och familj.

Dina föräldrar kommer för alltid skylla på sig själva att deras barn hellre dog än att prata med dom om sina problem. Dina föräldrar älskar dig!
Citera
2025-05-24, 22:56
Medlem
Hur har det gått Pillerpekka?
Citera
2025-05-25, 12:41
Avstängd
Citat:
Jag är 22 år gammal, började ta droger som 14åring. Har senaste åren spårat ur totalt men ändå lyckats se städad ut, har ett jobb jag sköter exemplariskt, körkort, lägenhet och allt sånt, utsidan ser bra ut liksom.
Lider dock inte bara utav mitt missbruk utan även av grov depression samt stark ångest, är bipolär och sjunger på sista värden psykiskt och fysiskt.

Om jag var erat barn, hade ni hellre sett att missbruket tog mitt liv eller att jag gjorde det själv?

Vad hade gjort minst ont FÖR ER?

En vän till mig, en kompis lillebror dog för 6 veckor sen med nålen i armen. Det finns inget sätt att dö på som är enkelt för de efterlevande. Det du undrar tänker jag svara på, det är enklast att ta en överdos heroin IV. Saken är den att de droger du brukar och fasaden du håller upp lägger sig som en silkeshinne framför dina riktiga tankar och orsakar vad det verkar som någon som heter suicidal ideation. Det innebär att svaret på problemet verkar vara självmord å tanken kommer 10-100gge om dagen. Snälla gör inte det. Jag fick åka ambulans när jag käkat 55blå å tagit heroin och höll på att dö. Min granne hittade mig i trappen. Jag är psykos sjuk antingen bipolär eller scizoaffektivt syndrom. Så min hjärna var fylld av röster från demoner och elaka människor å de gjorde att allt jag själv tänkte var färgat av sjukdomen. Jag hamnade frivilligt på hvb hem i 2 månader sen LARO med metadon. Jag äter även 3 tabletter litium om dagen å det har räddat mitt liv. Jag mår så jävla bra. Det har gått ca 630dagar sedan jag tog en kanyl med heroin i armen. Inte ett enda återfall. Jag har tagit andra droger men dem har inte en central roll i mitt liv. De e mer som extra utrustning. Så snälla gå å skaffa litium å du kommer ej längre fundera på vilken död som är enklast för de efterlevande. Tro mig, drogerna försöker lura dig till helvetet
Citera
2025-05-27, 21:23
Medlem
När ett barn/ungdom dör av missbruk är det 100%, dvs ALLTID föräldrarnas fel. Inte drogens, inte langarens, inte kartellernas, inte polarnas, inte media/samhället, utan ALLTID föräldrarnas fel, som inte uppfostrade ungen korrekt!

Gör säkert ont oavsett hur barnet dör dock, men ondast gör det nog när de inser att de själva är fullt ansvariga!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in