2018-01-01, 01:18
Medlem
Hej nu r det s att jag mjligtvis har gjort ngot lite dumt. Idag s kkade jag 70mg saroten fr att somna lite bttre, det hr r andra gngen jag gr det och tar det ej p.g.a depression utan bara fr "skojs skulle" vilket var dumt men gjort r gjort. Om 3 dagar hade jag tnkt att kka lite mdma. Kommer sarotenet vara kvar tills dess och p ngot stt gra det farligt att ta knappar eller frsmra ruset om jag inte ter ngot mer saroten tills dess?
Citera
2018-01-01, 01:22
Medlem
maxatdunders avatar
du kanske knner lite mindre av ruset men vad det r inte direkt farligt 2 gnger sdr...
Citera
2018-01-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
du kanske knner lite mindre av ruset men vad det r inte direkt farligt 2 gnger sdr...

Okej vad bra men du tror inte att det r
ngon risk fr seratogent syndrom, lr ju slaktat stavningen men du frstr nog
Citera
2018-01-01, 01:48
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnflux
Okej vad bra men du tror inte att det r
ngon risk fr seratogent syndrom, lr ju slaktat stavningen men du frstr nog
Att kra slut p seratonin r inte farligt, bara de att du sklart blir deppressiv "fr ta igen" det igen.. Det jag tror du menar eller r rdd fr e nr man tagit en drog som utsndrar seratoning tillsammans me typ fentanyl, d blir det 2 recepterorer som gr imot varandra och man kan d, r det den du menar?

folk har tagit mdma dagar inp varandra, de frsmrar bara ruset mn simma lugnt,
Citera
2018-01-01, 02:25
Medlem
Tricykliska ska du passa dig fr att blanda med annat, just saying. Nu r 70mg hlften av maxdos,ingen fara.
Citera
2018-01-01, 14:42
Medlem
Citat:
Att kra slut p seratonin r inte farligt, bara de att du sklart blir deppressiv "fr ta igen" det igen.. Det jag tror du menar eller r rdd fr e nr man tagit en drog som utsndrar seratoning tillsammans me typ fentanyl, d blir det 2 recepterorer som gr imot varandra och man kan d, r det den du menar?

folk har tagit mdma dagar inp varandra, de frsmrar bara ruset mn simma lugnt,

Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Tricykliska ska du passa dig fr att blanda med annat, just saying. Nu r 70mg hlften av maxdos,ingen fara.

Tack s mycket fr svar!
Citera
2019-06-18, 22:17
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
NMDA-antagonist och MDMA, livsfarligt. Get your stats straight. Dessutom hmmar det viss effekt igenom att hlla noradrenalinet nere.

Edit: mdma aktiverar fvisso inte NMDA-receptorn direkt men den ptvingar aktivering via seratonin-stimulans, vilket i sig leder till att systemet belastas om dessa tv kombineras.
Note: MDMA utsndrar glutamat, vilket binder sig till NMDA-receptorn. Saroten blockerar upptag av glutamat hos NMDA-receptorn. Glutamat stannar d i hjrnan och binder sig till receptorer i hippocampus vilket orsakar central utsndring av gamma-alfa-smrsyra (GABA) vilket r toxiskt p nervcellerna i hjrnan. Det finns skert mer kontradiktioner p dessa tv. Egentligen rent spekulativt men det r utifrn samlade studier och snabba verblickar. Jag skulle i alla fall inte kombinera dessa tv fr ngot i vrlden.
Senast redigerad av GoUoD 2019-06-18 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in