2017-12-31, 17:25
Medlem
Steker i detta nu fläskytterfilé marinerad med sakta Maria allround marinad, kan man skvätta på lite grädde och göra sås av marinaden som är kvar utan att bli magsjuk i 2 månader tror ni?
Citera
2017-12-31, 17:34
Medlem
Häll marinaden i en kastrull tillsammans med grädde och låt det puttra en liten stund så bör alla eventuella bakterier dö bort.
Citera
2017-12-31, 17:36
Medlem
kumlafucker84s avatar
Ja självklart. Det funkar
Citera
2017-12-31, 17:40
Medlem
Lite det jag tänkte, bakterierna borde ju försvinna iallafall

Gott nytt år och tack för hjälpen!
Citera
2017-12-31, 17:43
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeblue4
Lite det jag tänkte, bakterierna borde ju försvinna iallafall

Gott nytt år och tack för hjälpen!
Tack detsamma. Det var så lite så
Citera
2017-12-31, 17:52
Medlem
Jag vet inte vad Maria marinad är, men om inte är den hemmagjord, utan köpt i påsen med en massa skit skulle jag icke använda. Ta dej 10 min och gör din egen sås. Men men, nu är det kanske försent och ni har slevat såsen i ER. Gott Nytt År!
Citera
2017-12-31, 17:59
Medlem
Dessa tankar har slagit mig också men med egentillverkad marinad, jag har dock inte gått vidare med marinad som har varit i kontakt med fläskkött med nötkött skulle jag dock inte tveka.
Citera
2017-12-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lydiasvensson
Jag vet inte vad Maria marinad är, men om inte är den hemmagjord, utan köpt i påsen med en massa skit skulle jag icke använda. Ta dej 10 min och gör din egen sås. Men men, nu är det kanske försent och ni har slevat såsen i ER. Gott Nytt År!

Stackars människa. Är det ärbar som marinad på köttet, så nog fan går den att äta som sås. Skrapar du normalt bort din marinad?
Citera
2017-12-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lydiasvensson

Santa Maria, nej vi har inte slevat i oss, den har skjudit i 20 minuter drygt nu så bör nog vara helt okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in