2011-07-28, 01:06
Medlem
crime011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman
Den här killen uttalade för två år sedan att han insett att han är kannibal och vampyr på samma gång och att han känner blodtörsten varje dag. Nu vill han få permissioner utan vakter. Om inte någon dåre inom psykiatrin låter sig manipuleras så kommer den här killen sitta läääääänge.

Jävligt otäck typ i alla fall.

Har en tråd jag skapat här på forumet som tar upp vampyr- och kannibalmord, men denne man är vad jag vet den vidrigaste svenske mördaren i den genren
Citera
2011-07-28, 12:25
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crime011
Har en tråd jag skapat här på forumet som tar upp vampyr- och kannibalmord, men denne man är vad jag vet den vidrigaste svenske mördaren i den genren
Vad är det som får dig att tro att han har druckit deras blod? Lennart är en lätt efterbliven knäppskalle, att han sagt att han druckit deras blod i förhören betyder inte att han gjort det, bara att han är så knäpp att han har mage att påstå det. Det finns vad jag vet inga som helst belägg för att han skulle ha kannibaliserat annat än hans eget svammel.
Citera
2011-08-02, 18:48
Medlem
dannelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazxc
Det undrar jag också över. Återkommande som i att han dödade två systar, eller har han gjort något under sin tid som inlåst flera gånger som är suspekt?

De vill inte släppa ut honom på permission ect, något mer vet jag faktiskt inte
Citera
2011-08-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazxc
Det undrar jag också över. Återkommande som i att han dödade två systar, eller har han gjort något under sin tid som inlåst flera gånger som är suspekt?

Han har väl fler fostersyskon därute? Ärligt det som någon tog upp här med att tillbringat sin uppväxt i ett litet skjul på gården hos fosterfamiljen från h-e...BEDRÖVLIGT! Dock blir ej förvånad om de fortfarande har fosterbarn... Om ett barn som tidigt har problem pga att han/hn fötts i fel familj - hamnar i ett ÄNNU sämre fosterhem, fy faaan stackars djävlar
Citera
2011-08-03, 19:29
Medlem
[quote=Dampberger]
Citat:
Ville bara ha avlastning
- Jag levde i ett stormigt äktenskap och hade fyra barn. Jag orkade inte med och ringde en lärare på skolan för att få hjälp. Men läraren ringde socialtjänsten och plötsligt var mina två yngsta barn placerade på LVU-hem. Jag visste inte ens vad det var. Allt jag ville ha var lite avlastning, säger Carina Norell.
Hon upptäckte ganska snart att allt inte stod rätt till hos familjen. Familjen hade två pojkar, en biologisk son och en adopterad pojke, den mordmisstänkte 28-åringen. [/QUOTE

Detta fall är verkligen läskigt på så många plan. Inte nog med att en flicka förmodligen på helt felaktiga grunder slits upp från sin familj, dessutom hamnar hon i en av sosslkärringarna godkänd familj som på sikt visar sig bli hennes död. Föga förvånande dock att familjerätten har gjort bort sig. Deras utredningskompetens beskrivs som skrattretande av de forskare som gått igenom deras utredningar. Dessutom är det mer regel än undantag att fosterfamiljerna inte kollas upp så ofta som föreskrivs.

Kom dock att tänka på en sak: Är det fastställt att mördaren också var adopterad? Hade fosterfamiljen inga biologiska barn?

tack Dampberger men du skriver själv att de hade ETT biologiskt barn!
Citera
2011-08-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Vad är det som får dig att tro att han har druckit deras blod? Lennart är en lätt efterbliven knäppskalle, att han sagt att han druckit deras blod i förhören betyder inte att han gjort det, bara att han är så knäpp att han har mage att påstå det. Det finns vad jag vet inga som helst belägg för att han skulle ha kannibaliserat annat än hans eget svammel.

Känner du till familjen han hamnade hos? Hur han hade det? Med tanke på Dampbergers klipp undrar man ju...
Citera
2011-08-03, 19:31
Medlem
[quote=Dampberger]
Citat:
Ville bara ha avlastning
- Jag levde i ett stormigt äktenskap och hade fyra barn. Jag orkade inte med och ringde en lärare på skolan för att få hjälp. Men läraren ringde socialtjänsten och plötsligt var mina två yngsta barn placerade på LVU-hem. Jag visste inte ens vad det var. Allt jag ville ha var lite avlastning, säger Carina Norell.
Hon upptäckte ganska snart att allt inte stod rätt till hos familjen. Familjen hade två pojkar, en biologisk son och en adopterad pojke, den mordmisstänkte 28-åringen. [/QUOTE

Detta fall är verkligen läskigt på så många plan. Inte nog med att en flicka förmodligen på helt felaktiga grunder slits upp från sin familj, dessutom hamnar hon i en av sosslkärringarna godkänd familj som på sikt visar sig bli hennes död. Föga förvånande dock att familjerätten har gjort bort sig. Deras utredningskompetens beskrivs som skrattretande av de forskare som gått igenom deras utredningar. Dessutom är det mer regel än undantag att fosterfamiljerna inte kollas upp så ofta som föreskrivs.

Kom dock att tänka på en sak: Är det fastställt att mördaren också var adopterad? Hade fosterfamiljen inga biologiska barn?

Va i h-e NU läste jag mer ingående..Detta är allts¨mamman til en av de mördade flickorna? Herregud - finns hela artikeln någonstans? Fick hon hem sina barn?
Citera
2011-08-03, 20:06
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter

Va i h-e NU läste jag mer ingående..Detta är allts¨mamman til en av de mördade flickorna? Herregud - finns hela artikeln någonstans? Fick hon hem sina barn?

Ja, det handlar om Karims sambos mor. Hittar ej artiklarna från 2006 på nätet längre. De ska finnas citerade i början av tråden. Fosterfamiljen hade 60-70 katter också.
Citera
2012-01-09, 11:31
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Men det går väl att se om det fattas blod? Dvs är kropparna tömda på blod så måste det finnas någonstans. Och har det inte runnit ned i ett avlopp eller ut på marken så är det väl troligt att han kan ha druckit det?
Citera
2012-01-15, 13:40
Medlem
Rofers avatar
Dokumentär om den egentligen trevliga Lennart.
http://www.youtube.com/watch?v=BcqN8grueC0&feature=g-all-u&context=G2838ed6FAAAAAAAAAAA
Citera
2012-01-15, 14:23
Medlem
DickRichardsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Dokumentär om den egentligen trevliga Lennart.
http://www.youtube.com/watch?v=BcqN8grueC0&feature=g-all-u&context=G2838ed6FAAAAAAAAAAA

Intressant. Tack för den.
Vilken jävla mardröm för pojkvännen och sitta där och vara misstänkt med poliser som är övertygade om att det är han som gjort det. Fy fan!
Citera
2012-01-15, 16:52
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickRichardson
Intressant. Tack för den.
Vilken jävla mardröm för pojkvännen och sitta där och vara misstänkt med poliser som är övertygade om att det är han som gjort det. Fy fan!
Det roliga är ju när pojkvännen nekar i förhöret och polismännen säger "Joo, du har gjort det här och sen har du glömt det!!!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in