2010-09-22, 15:00
Bannlyst
Lennart kannibal... gnager på dom vita människo benen

http://www.youtube.com/watch?v=3L4mCjh85OY
Citera
2010-09-28, 04:58
Medlem
Citat:
Någon som vet varför han blev bortadopterad redan 1 månad gammal. Vad finns i honom biologiskt som kan ha gjort honom skadad. Missbrukande föräldrar eller vad ?
Sen blir man ju inte förvånnad över att familjer som inte kan ta hand om sig själva eller de djur de drar på sig ska ta hand om andras barn som behöver extra stöd.
Socialen ska absolut ha sig en rejäl känga. Kan förstå den ena flickans mamma som anmält soc. vid ett flertal tillfällen och inget händer.

Känner inte till något om detta, men man spekulerar ju gärna. Skulle inte förvåna mig om ena eller bägge föräldrarna hade någon saftig problematik i stil med sonens. Om man kollar på tunga missbrukare i som adopterats inom Sverige så är det påfallande ofta ena eller bägge biologiska föräldrarna varit missbrukare. Detta oavsett hur "perfekta" adoptivföräldrarna än varit.

Nu är ju missbruk och empatibefriad mordlust helt olika saker, men generna tenderar att vara avgörande när det gäller folks personlighet. Oavsett om de gäller bra eller dåliga egenskaper. Sen får psykoanalytiker, socialkärringar och andra batikhäxor säga vad fan domvill.
Citera
2010-09-28, 05:09
Medlem
[quote]Ville bara ha avlastning
- Jag levde i ett stormigt äktenskap och hade fyra barn. Jag orkade inte med och ringde en lärare på skolan för att få hjälp. Men läraren ringde socialtjänsten och plötsligt var mina två yngsta barn placerade på LVU-hem. Jag visste inte ens vad det var. Allt jag ville ha var lite avlastning, säger Carina Norell.
Hon upptäckte ganska snart att allt inte stod rätt till hos familjen. Familjen hade två pojkar, en biologisk son och en adopterad pojke, den mordmisstänkte 28-åringen. [/QUOTE

Detta fall är verkligen läskigt på så många plan. Inte nog med att en flicka förmodligen på helt felaktiga grunder slits upp från sin familj, dessutom hamnar hon i en av sosslkärringarna godkänd familj som på sikt visar sig bli hennes död. Föga förvånande dock att familjerätten har gjort bort sig. Deras utredningskompetens beskrivs som skrattretande av de forskare som gått igenom deras utredningar. Dessutom är det mer regel än undantag att fosterfamiljerna inte kollas upp så ofta som föreskrivs.

Kom dock att tänka på en sak: Är det fastställt att mördaren också var adopterad? Hade fosterfamiljen inga biologiska barn?
Citera
2010-09-30, 21:31
Medlem
charlieparkers avatar
Jag vill minnas att han hade skurit bort en liten bit på kroppen på ena systern och ätit upp den. En släkting till mig bodde inte så långt ifrån och har stött på honom då han varit ute och promenerat i sin ensamhet. Skygg och konstig.

Den här knäppgöken borde väl i alla fall sitta säkert bakom lås och bom...kan man ju hoppas!
Citera
2010-10-01, 22:30
Medlem
DearLeaders avatar
Hehe.. Känner killen som var försvarsadvokat till GM. Han berättade att det blev ganska krystat mellan varven då han försökte hitta "normala" samtalsämnen under de rellativt långa och tysta pauserna under rättegången som de spenderade tillsammans. På den godmodiga men smått panikartade frågan "Jaha, och hur går bilen?" skall Gävle kanibalen bara ha lyft på huvudet, stirrat honom i ansiktet och inte sagt ett ord till svar.
Vetefan vad han räknade med att få för respons egentligen. Men ganska komiskt då han berättade om det på gymmet..
Citera
2010-10-02, 10:37
Medlem
Aa du den här killen, "Kannibalen från Gävle" verkar inte helt 100! Tvek om den killen kmr ut på väldigt länge.
Citera
2010-10-08, 20:51
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Den här killen uttalade för två år sedan att han insett att han är kannibal och vampyr på samma gång och att han känner blodtörsten varje dag. Nu vill han få permissioner utan vakter. Om inte någon dåre inom psykiatrin låter sig manipuleras så kommer den här killen sitta läääääänge.

Jävligt otäck typ i alla fall.
Citera
2011-07-26, 17:20
Medlem
Ivardonalds avatar
Lennart Persson, dömd för att ha mördat två fostersystrar, ska fortsätta att vara inlåst på Säter. Förvaltningsrätten anser att det finns stor risk för återfall om han skrivs ut.

http://vgnt.se/dubbelmordare-fortsatt-inlast/
Citera
2011-07-26, 17:26
Medlem
dannelols avatar
Att han skulle vara på permission är ytterst tveksamt, hörde dock på radion senast igår att han alltid kommer förbli inlåst pga återkommande handlingar , (mix megapol, lokala nyheter).
Citera
2011-07-26, 19:47
Moderator
blomvattnares avatar
B o B -► Kriminalhistoria

Trådar sammanfogade.
Rubrik ändrad: "Drack blod från sina två offer.." -► "Lennart Persson - kannibalen från Gävle"

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2011-07-26 kl. 19:49.
Citera
2011-07-27, 02:39
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannelol
Att han skulle vara på permission är ytterst tveksamt, hörde dock på radion senast igår att han alltid kommer förbli inlåst pga återkommande handlingar , (mix megapol, lokala nyheter).
Vaddå "återkommande handlingar"? Förklara närmare!
Citera
2011-07-28, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannelol

Citat:
Ursprungligen postat av 2006.
Vaddå "återkommande handlingar"? Förklara närmare!

Det undrar jag också över. Återkommande som i att han dödade två systar, eller har han gjort något under sin tid som inlåst flera gånger som är suspekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in