Citat:
Ursprungligen postat av
Ekonomista
Skaffa dig först kunskap innan du börjar med trading. Vill inte vara elak men trading är inte en dans på rosor. Annars kommer du förlora dina pengar.
De e lugnt, är helt nöjd med att vara okunnig. Allt annat vore önsketänkande. Men däremot är jag villig att gambla i min tro på vissa saker, exempelvis att oljan kommer vara bear 2018 så om man kortar varje dag så tror jag man går rejält med plus i långa loppet. Har en lång förklaring på varför men enkelt förklarat 1. Jag tror OPEC har fått nog av trump och släpper spärrarna, och Ryssland kommer haka på utan att bry sig ett skit om USA. 2. Många som investerar i crypto gör att omsättningen minskar, kanske inte är den största faktorn men jag tror definitivt det kommer avspegla sig. Utan styrd kurs och kontrakt mellan Opec, usa och ryssland så skulle oljepriset droppat.. 4. Batterier har blivit mycket mer användbara 5. Halveringstiden har sänkts med hjälp av en fjärde procedur av uran till 250 år istället för ca 4000 år som det var för bara nåt år sen.
Sen med Ripple, 70 % av alla Ripple ägs av bankerna. Tror dom ligger stadigt mellan 5-10 dollar under 2018.
Öh, men vad tror du om min metod, ta 100.000 kr som ett exempel:
Dag 1, köper hävarms bear x10-20för 5000 kr, säljer när den ökat 10 % eller sjunkit 5 %
Dag 2, köper för samma om det slog rätt, om jag förlorade dagen före så köper jag istället för 6000 kr (20 % mer) kronor.
Dag 3, samma, om förlorade, öka 20 % igen
Håller på så, varje dag vid öppning. Under hela 2018
Min tro är att det kan gå ganska snabbt uppåt om man har lite flax. Och överskottet smaskar jag in i Ripple.
Öh,, har dock kapitalförsäkring nu så rätt gött å slippa bela å betala reavinstskatt å skit, fast å andra sidan så tänkte jag låta saldo gro sig i minst ett par-tre år innan jag ens tar ut det. Så med denna aggressiva strategin kan de ju va värt det.
Funderingar? Är IG-markets inte bra btw?