• 1
  • 2
2017-12-31, 09:35
Medlem
Låt oss ponera att man endast får ett en måltid till middag varje dag. (Lunch och frukost får du kombinera fritt.)

Vad skulle ni välja? Många svarar ju här tex tacos för att man då kan göra en sallad om man tröttnar på tacokrydda.
Jag tror fan jag skulle äta hamburgare pga många tillbehör och man kan äta köttfärsbiffar ibland.
Citera
2017-12-31, 09:44
Medlem
Crashs avatar
köttbullar och makaroner! åt jag ofta under mina singelår och tröttnade aldrig
Citera
2017-12-31, 09:49
Medlem
Mackan52s avatar
Min egen chili såklart

Man kan använda det som bas till så mycket, det är gott till ris, makaroner, spaghetti, i tacobröd mm. Billigt är det också.
Citera
2017-12-31, 10:01
Moderator
Allaballawallas avatar
Dieter och specialkost --> Matlagning och metoder
/Moderator
Citera
2017-12-31, 10:04
Vilka friheter får man ta sig? Tillåts viss variation är soppa med smörgås en stark kandidat.
Citera
2017-12-31, 10:28
Medlem
FrankieStubbss avatar
Bouillabaisse.

Som en lustig kuriositet kan jag avslöja att jag själv inmundigat Omelette Arnold Bennett varje morgon som morgonmål i snart nog femtio (50) år.
Citera
2017-12-31, 10:34
Medlem
Fashwaves avatar
Äkta riktigt gjord ravioli.

Garderar med svenskt smörgåsbord.
Citera
2017-12-31, 10:40
Medlem
Bonnatorps avatar
Jag åt tacos till lunch varje skoldag i 1,5 år (restaurang med buffé), men kinkig som jag var i maten så hade jag aldrig tillbehör till.
Endast bröd och flottig köttfärs, likt en fet köttpannkaka.

Som kandidat till TS så låter jag nog chili con carne med ris stå som vinnare, tror det tar längre tid att bli trött på starkt kryddad mat.
Citera
2017-12-31, 10:44
Medlem
Lasagne så gott, kan varieras oändligt, älskar lasagne!
Citera
2017-12-31, 11:30
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Köttbullar med mos.
Citera
2017-12-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Bouillabaisse.

Som en lustig kuriositet kan jag avslöja att jag själv inmundigat Omelette Arnold Bennett varje morgon som morgonmål i snart nog femtio (50) år.

Med Kolja, förstås?
Citera
2017-12-31, 11:45
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Wow...två frågor om dina morgonvanor:
  1. Varför just Omelette Arnold Bennett? Är det för att det är så gott, för att du kör en viss diet (low-carb) eller just vad vill du uppnå med den vanan?
  2. Kan du inte dela ditt recept med oss? Nyfiken om du verkligen använder rökt kolja varje dag eller om gör du varianter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in