Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-12-30, 11:52
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Är denne mannen värre än Josef Fritzl?

https://www.expressen.se/nyheter/pappa-holl-sin-dotter-som-sexslav-i-22-ar-/

I 22 års tid höll Domingo Bulacio, 56, sin dotter fången – och våldtog henne regelbundet.

Under tiden i fångenskap födde hon åtta barn.

Nu har han dömts till tolv års fängelse, skriver The Independent.

Någon som läst mer om denna man? Fritzl dömdes till livstids fängelse men herr Bulacio endast till knappt 13 år. Vad fan är det för rättsväsende?

Till råga på allt står det även följande i artikeln:– Jag var inte den enda. Han har släktingar som gjort samma sak mot sina systrar och döttrar, sa dottern efter rättegången enligt El Liberal.

Vad händer i Argentina egentligen? Sjukaste jag läst på länge alltså.
Citera
2017-12-30, 11:57
Bannlyst
22 år är ju en kortare tid än 24 år, så i det avseendet var Fritzl värre. Sen vet jag inte om kvinnan varit inlåst bakom en ståldörr eller fått leva ”fritt i husets alla rum” beträffande Argentina-fallet. Jag tycker nog att Fritzl-fallet är värre, att det hände i Europa med alla myndigheter, bevakningscenter och polisstyrkor är skrämmande.
Citera
2017-12-30, 12:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tror tråden gör sig bättre i Brott och brottsbekämpning.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2017-12-30, 12:16
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Är denne mannen värre än Josef Fritzl?

https://www.expressen.se/nyheter/pappa-holl-sin-dotter-som-sexslav-i-22-ar-/

I 22 års tid höll Domingo Bulacio, 56, sin dotter fången – och våldtog henne regelbundet.

Under tiden i fångenskap födde hon åtta barn.

Nu har han dömts till tolv års fängelse, skriver The Independent.

Någon som läst mer om denna man? Fritzl dömdes till livstids fängelse men herr Bulacio endast till knappt 13 år. Vad fan är det för rättsväsende?

Till råga på allt står det även följande i artikeln:– Jag var inte den enda. Han har släktingar som gjort samma sak mot sina systrar och döttrar, sa dottern efter rättegången enligt El Liberal.

Vad händer i Argentina egentligen? Sjukaste jag läst på länge alltså.
Så du förstår inte skillnaden i att länder har olika straffsatser för samma brott?
I vissa länder hugger de av händerna på människor som ex stjäl ett äpple. Det gör vi inte i Sverige. Vad fan är det för fel på vårt rättsväsende?
Citera
2017-12-30, 12:25
Medlem
Drinkycrows avatar
Har för mig man inte kan få livstid i Argentina. Men 13 år... Det är en skam.
Citera
2017-12-30, 13:04
Medlem
TheChains avatar
Så han kommer hållas fången cirka hälften så länge som hon gjorde?
Med eller utan att bli våldtagen?
Citera
2017-12-30, 15:07
Medlem
Kennethkvartings avatar
Måntro hur fängelsemiljön är i Argentina?

Någon som har sett eller läst någon dokumentär eller liknande?

Blir han ihjälpiskad med kabel som de gjorde med folk i Bolivia enligt el Choco?
Citera
2017-12-30, 21:43
Medlem
Det finns väl en Fritzl i varje land skulle jag tro?

Om du åker till Fittja och lite längre bort från centrum ut mot skogen skall du se att du hittar skäggfolket som håller sina döttrar fastkedjade hemma för att döttrarna inte ska få stämpeln som svenskhora bland landsmännen.

Som alla vet är det ju tillåtet med inavel inom vissa kulturer så det kommer troligtvis komma fram förr eller senare här hemma att en berikare satt på dottern och befruktat henne med en bulle i ugnen.

Det är ju väldigt vanligt med handikappade människor inom vissa kulturer och det beror ofta på att avkommorna drabbats av inavel inom familjen
Citera
2017-12-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
22 år är ju en kortare tid än 24 år, så i det avseendet var Fritzl värre. Sen vet jag inte om kvinnan varit inlåst bakom en ståldörr eller fått leva ”fritt i husets alla rum” beträffande Argentina-fallet. Jag tycker nog att Fritzl-fallet är värre, att det hände i Europa med alla myndigheter, bevakningscenter och polisstyrkor är skrämmande.

Fizel dömdes väll även för mord (på ett av barnen) väll?
Citera
2017-12-30, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
Det finns väl en Fritzl i varje land skulle jag tro?

Om du åker till Fittja och lite längre bort från centrum ut mot skogen skall du se att du hittar skäggfolket som håller sina döttrar fastkedjade hemma för att döttrarna inte ska få stämpeln som svenskhora bland landsmännen.

Som alla vet är det ju tillåtet med inavel inom vissa kulturer så det kommer troligtvis komma fram förr eller senare här hemma att en berikare satt på dottern och befruktat henne med en bulle i ugnen.

Det är ju väldigt vanligt med handikappade människor inom vissa kulturer och det beror ofta på att avkommorna drabbats av inavel inom familjen
Media skulle aldrig rapportera om invandrande Fritzlfamiljer. Dels för att de värnar om mångkulturen och är rädda för den svenska pöbelns ilska.

Självklart finns det sådana typer över hela världen, skillnaden är dock att det är mycket svårare att vara en Fritzl-typ i Europa än i exempelvis Afghanistan.
Citera
2017-12-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Sydamerika är världens soptipp. Kommunister, indianer, pedofiler, drogkarteller osv. Jag är inte förvånad. Nuke 'em.

Nu vet jag ej om du har någon erfarenhet från Sydamerika, men jämfört med kontinentens övriga länder så är Argentina ett välutvecklat land som bibehåller en stor andel etniska européer, och även om deras levnadsstandard ej är riktigt jämförbar med vår så är skillnaderna med internationella mått mätt små.

Nu lever och frodas det visserligen kräk i alla världens länder, så att det händer i ett s.k. bättre land, snarare än i Brasilien eller Colombia, förvånar väl egentligen ingen. Sant sjuk skit har en tendens att förekomma i hög grad även utanför utvecklingsländer...
Citera
2017-12-30, 23:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Argentina är relativt välfungerande idag. Långt ifrån hur det var 2001. Och går inte att jämföra med Venezuela, Brazilien och andra skithål i grannskapet.

Ska bli intressant och få höra mer om vad det är för miffon. Om inte så lär väl Netflx redan köppt tv-rättigheterna för serien: Daddy loves you.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in