Citat:
Ursprungligen postat av
thedevilmademedoit
Drar upp den här tråden och ser om någon sitter på uppdaterad information. Precis tänkt investera det lilla kapital jag har, och i egenskap av fullständig lekman hittade jag Rikatillsammans som ledde till Lysa, och allt verkar jävligt bra för någon som vill sätta pengarna i arbete, men inte orkar lära sig hur allting fungerar.
Har använt Lysa i drygt 1,5 år och är fullt nöjd med hur det fungerar. För att komma igång så öppnar du ett konto där, deras konton är ISK. Sen får du svara på ett gäng frågor som hjälper dig hitta fördelning mellan aktier o räntor. Är du nöjd med deras förslag kör du på det, annars är det bara att ändra.
Sen för du över pengar, engångsinsättning och/eller månadssparar. Klart!
Lysa ser sen till att automatiskt vikta om dina pengar så att du får den fördelning mellan aktier o räntor som du valt utifrån hur marknaderna stiger eller sjunker. Inget du behöver tänka på.
Vill du av någon anledning själv ändra din fördelning, så är det helt fritt att göra det.
Du behöver inte tänka på vilka värdepapper du är placerad i. Det sköter Lysa. I mitt tycke är det mycket bra fonder/värdepapper de placerar i. Flera av dom är såna som man själv inte kommer åt att investera i.
Så tuta o kör om du vill ha ett sparande som ”bara fungerar” är mitt råd.