• 1
  • 2
2017-12-31, 11:08
Medlem
OldFashioneds avatar
Kör väldigt lite privat och som alla andra företagskostnader kommer det att dumpas över på kund. 30 öre hit eller dit gör mig ingen skillnad. Antingen kostar det 7 kr/mil eller så kostar det 7,15 kr/mil. Inget som raserar min privatekonomi med mina dryga 500 privata mil per år.
Citera
2017-12-31, 11:19
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Kör väldigt lite privat och som alla andra företagskostnader kommer det att dumpas över på kund. 30 öre hit eller dit gör mig ingen skillnad. Antingen kostar det 7 kr/mil eller så kostar det 7,15 kr/mil. Inget som raserar min privatekonomi med mina dryga 500 privata mil per år.

Nej, nej, lite här, lite där det gör mig ingenting. Det är några öre skatt vi talar om, har man bil har man råd med detta. Förresten, får jag sticka en liten nål i ditt öga? Den är pytteliten.
Citera
2017-12-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Öhh...hur tänker du där? Eller inte?

Ett gammalt skämt bara!
Citera
2017-12-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Nej, nej, lite här, lite där det gör mig ingenting. Det är några öre skatt vi talar om, har man bil har man råd med detta. Förresten, får jag sticka en liten nål i ditt öga? Den är pytteliten.
Ha ha! Grymt bra inlägg. De små stegens tyranni är en effektiv metod eftersom folk generellt inte reagerar. Ytterst få har dessutom förmågan att sätta saker i ett större perspektiv. Drömkombo för klåfingriga politiker.
Citera
2017-12-31, 12:39
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper

Nej, det får du inte, men staten får beskatta mig 30 öre extra per liter drivmedel. Det är önskvärt att minska beroendet av fossila bränslen och därmed kommer det att bli dyrare. Jag, som bilförare, är helt okej med det.
Citera
2017-12-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Jag tankar alltid för 500 kr jämnt, så jag drabbas inte.
Jo du drabbas, men inte jag för jag tankar bara för 100kr varje gång.
Citera
2018-01-01, 15:12
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Det är önskvärt att minska beroendet av fossila bränslen och därmed kommer det att bli dyrare. Jag, som bilförare, är helt okej med det.

Användningen av bensin och diesel minskar oerhört marginellt genom dessa skattehöjningar.
Jag och dom flesta jag känner kör precis lika mycket idag som vi gjorde för 10-15 år sedan. Ja om inte mer till och med.

Visserligen så minskar bensin och diesel försäljningen i Sverige lite för varje år, men det beror på att bilarna blir snålare.

Med dom här skattehöjningarna så säger regeringen egentligen "det är okej att fortsätta köra och släppa ut så mycket skit du vill så länge du bara bidrar till statskassan".

Det är väl ingen som tror på att dessa skattehöjningar har med miljön att göra??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in