Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-02, 00:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dueensaga
lånar tråden

jag har följande bärbara dator:

MacBook Pro från 2013
processor 2,7 GHz Intel Core i7
minne 16 GB 1600 MHz DDR3

Klara jag mig på denna?

Om du vill använda den för att lära dig programmering så lär den duga i några år framöver. Det som så småningom kan tänkas sätta en gräns för dig är när du arbetar på stora projekt, med massor av källkodsfiler som inkluderar saker till höger och vänster. Då kommer det att ta tid att kompilera allt från början, och när du tröttnat på att vänta flera timmar lär du vilja ha en ny dator.

Men om du kan planera kompilerandet så kan du vänta med att sätta igång det tills det är dags att sova, och då bör det vara klart nästa morgon. Det trista är ju om kompilatorn klagar över något så händer det inget mer den natten....
Citera
2018-04-02, 00:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Om du vill använda den för att lära dig programmering så lär den duga i några år framöver. Det som så småningom kan tänkas sätta en gräns för dig är när du arbetar på stora projekt, med massor av källkodsfiler som inkluderar saker till höger och vänster. Då kommer det att ta tid att kompilera allt från början, och när du tröttnat på att vänta flera timmar lär du vilja ha en ny dator.

Men om du kan planera kompilerandet så kan du vänta med att sätta igång det tills det är dags att sova, och då bör det vara klart nästa morgon. Det trista är ju om kompilatorn klagar över något så händer det inget mer den natten....

okej men jag är helt rookie i detta och ska dessutom gå en yh-utbildning på 2 år, tänker att denna dator borde väl klara av 2 års studier?
Citera
2018-04-02, 00:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dueensaga
okej men jag är helt rookie i detta och ska dessutom gå en yh-utbildning på 2 år, tänker att denna dator borde väl klara av 2 års studier?

Nu vet jag inget mer om Macar än hur de ser ut, men jag tror att den bör duga. Frågan är dock om de som håller i utbildningen kommer att gilla den: när jag läst programmering så har kravet varit uttryckligen att man skall ha Windows. Jag kan dock påpeka att jag använde min Linuxdator till hela kursen, och hörde inget gnäll om det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback