Citat:

Ursprungligen postat av 
Cherrybeat

Hmm. Då måste dom nästan röka under sin köksfläkt för att du ska känna det, no? Det finns en granne till mig som röker i sin lägenhet så att hela trapphuset luktar starkt då och då. Antagligen när h*n öppnar dörren för att gå in/ut. 
Jag är själv rökare men ser till att sköta det snyggt, dvs ute på min balkong. Tycker inte du ska behöva stå ut med din situation. Speciellt med tanke på dina besvär! Ta ett snack med din granne om det, hjälper det inte så gå till högsta hönset. Någon måtta får det vara.

vet ikke. det är ett gammalt hus så det kanske är dåligt ventilerat, dåligt byggt eller nåt sånt (fönstrena är ett skämt - det drar så inni helvete så det kanske är så att det kommer in röklukt genom fönstrena?). känner dock inte så mycket röklukt i trappuppgången, kanske för att dem bor en våning upp?
det verkar som att det är 6 personer som står på lägenheten. får väl ta och förklara att det luktar in i min lägenhet och med lite tur så förstår dem och går ut istället, oddsen känns inte direkt som att de är på min sida dock. om grannarna skiter i det, har föreningen nån skyldighet att fixa det då?